Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:06

Heb je een flight Sky as? Ik had ook een flight en het voelde alsof hij heel ''strak gespannen'' was en daarom zo klein voelde qua zitvlak.

sharon_quiz

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 13:10

Ja kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent Sky_As. Zo'n tijd gewacht en dan niet lekker hebben kunnen rijden. Hopelijk wordt het beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:32

Een nieuw zadel zit nooit top vind ik. Een ingereden zadel zit altijd veel lekkerder.

Wat dat betreft houd ik liever mijn leen hihi.

Hopelijk vandaag mijn leen binnen

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:17

Floortje_89: nee ik heb een Wolfgang Solo Buffel., werd het bij jou wel snel beter? want ik kon gisteren gewoon echt niet rijden, en anders moet ik toch eens kijken dat ik aankomende week een paar paarden extra met het zadel kan rijden....dat het sneller ingereden gaat worden. Want voor ik moet betalen wil ik natuurlijk wel zeker weten dat ik top kan zitten.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 14:32

Sky_As, zolang je niet tevreden bent, hoef je niet te betalen! ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:45

Dat is natuurlijk wel fijn, maar daar ben ik voor de 20e nog niet mee geholpen.....

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:44

Ik kon ook totaal niet zitten op het nieuwe zadel en heb mijn leenzadel overgekocht :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:33

Ik mijn nieuwe leenzadel binnen. Ziet er fijn uit. Zo eens testen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:35

Wanted2003 schreef:
Ik kon ook totaal niet zitten op het nieuwe zadel en heb mijn leenzadel overgekocht :-)

Ja dit bedoel ik. Maar ik heb alles in zwart/goud. En het leenzadel is bruin. DUs ja, dat vind ik ook niet echt een optie. Vanavond helaas geen tijd, maar morgen en de rest van de week wel weer rijden om te kijken of het beter wordt...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:20

Is het wel de juiste maat Sky As want je verhaal klinkt precies hetzelfde als bij ons.
Mijn vrouw zat er ook echt niet lekker in bij het invetten bleek het zadel een maat te klein te zijn.
Ze wacht nu al sinds 7 mei op haar zadel en rijdt nu nog steeds op een leenzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:46

Ik heb vandaag met mijn nieuwe leenzadel gereden.
Engie had het opgestuurd. Super service.

Omdat het niet het model is welke ik besteld heb is het zo goed mogelijk op maat gemaakt.

Ik vond het geweldig zitten maar ik ben bang te smal voor mijn vriendje zijn rug...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:11

Het voelde bij mij ook precies zo! Mijn benen lagen ook niet lekker 'achter' de wrongen en was er na een week zonder verbetering helemaal klaar mee. Snap wel dat je twijfelt gelet op de kleur..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:05

Albert schreef:
Is het wel de juiste maat Sky As want je verhaal klinkt precies hetzelfde als bij ons.
Mijn vrouw zat er ook echt niet lekker in bij het invetten bleek het zadel een maat te klein te zijn.
Ze wacht nu al sinds 7 mei op haar zadel en rijdt nu nog steeds op een leenzadel.

Waar kan ik zien wat de maat is? heb gisteren wel ingevet maar het was al vrij donker, dus heb niet echt gekeken. Dan kijk ik straks gelijk even.
Ik baal wel echt. Want ik heb volgende week concours, maar dat valt niet mee in de M als je niet eens kan doorzitten.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:20

Floortje_89 schreef:
Heb je een flight Sky as? Ik had ook een flight en het voelde alsof hij heel ''strak gespannen'' was en daarom zo klein voelde qua zitvlak.

Heb toevallig van de week gevraagd of ik nog een keer op het paszadel kon rijden, want ik heb het idee dat ik heel anders zit op de mijne. Heb nooit een nieuw zadel gehad dus het inrijden verhaal geloof ik op zich wel, maar toch. Heb het ide edat ik op een fietszadel balanceer, en toen met passen zat ik echt als een huis, dat mis ik nog een beetje. Het is zeker niet dramatisch of belet me met rijden maar we zijn er nog niet. Her-bezoekje staat voor morgen gepland dus eens kijken wat er nog aangepast moet worden

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:17

Staat aan de achterzijde van het zweetblad.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:34

Ja ik hoop ook echt dat het opgelost wordt (zonder weer 15 weken te moeten wachten).
Ik vind dat een zadel net als met schoenen hoort te zijn. Het hoort gewoon gelijk lekker te zitten. En ik ben echt bang, dat wat ik nu voel, dat niet beter gaat worden door het zadel in te rijden. Want ik mis gewoon mijn hele balans. Schuif naar achteren, benen naar voren en voel me heel wankel.

Ik ben ook echt bang dat ik volgende week vrijdag op mijn zeer oude stubben zadel moet rijden, want daar zit ik beter in dan in mijn nieuwe. Vanmiddag nog een poging, morgen nog een keer en vrijdag ook. Als het dan niet beter is, zou ik het toch fijn vinden om voor volgende week weer een leenzadel te hebben.
15 weken wachten, 2500 euro lichter en nog niet fijn zitten lijkt me niet de bedoeling.

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:38

Bel je fitter en vraag of deze nog even langs kan komen! Er is echt wel een oplossing voor.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:44

ik heb hem direct gesmst toen ik klaar was met rijden. Ik had het idee dat hij graag naar huis wilde ofzo, want hij is er denk ik nog geen kwartier bij geweest toen ik aan het rijden was.
Hij gaf aan dat het zadel ingereden moet worden. Dat wil ik best geloven, maar het moet ergens natuurlijk wel gelijk "goed" zitten. Dat het alleen maar beter wordt begrijp ik. Maar ik kan gewoon niet stabiel zitten.

Wat adviseer jij dan altijd als mensen aangeven echt niet fijn te kunnen zitten. Heb jij de ervaring dat het zitvlak zich nog dus daning aanpast dat het anders gaat "zitten" ?

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:03

Ja de zadels moeten ingereden worden dat zeker. Als je er echter geen fijn gevoel bij hebt kun je beter je fitter meteen even bellen. We zijn allemaal in principe vrij tussen kerst en oud en nieuw, nu dus heel druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:07

Hopelijk snel een beter gevoel Sky.

Ik heb Engie foto's gestuurd en idd wat ik zelf ook al dacht, te smal.

Jammer maar was en goede poging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:49

Jippie! Eind volgende week komt mijn zadel naar nl!!

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:31

Talida schreef:
Floortje_89 schreef:

Heb toevallig van de week gevraagd of ik nog een keer op het paszadel kon rijden, want ik heb het idee dat ik heel anders zit op de mijne. Heb nooit een nieuw zadel gehad dus het inrijden verhaal geloof ik op zich wel, maar toch. Heb het ide edat ik op een fietszadel balanceer, en toen met passen zat ik echt als een huis, dat mis ik nog een beetje. Het is zeker niet dramatisch of belet me met rijden maar we zijn er nog niet. Her-bezoekje staat voor morgen gepland dus eens kijken wat er nog aangepast moet worden

Hopelijk komt er morgen een goede oplossing Talida!
Mijn Flight is vandaag omgewisseld voor een Coda.. kan in een Coda zelf veel beter weg en voelt ook een stuk ruimer. Heerlijk, dag 1 al <3
Misschien moeten die Flights ook meer ingereden worden of het komt omdat hij van achter wat hoger is en je onderrug meer steunt, dat hij daarom zo klein voelt (voornamelijk in het begin)?
Waarom jouw solo klein voelt snap ik niet helemaal, maar denk dat ze wel het eea ''uitlopen'' allemaal hoor. Hoop voor jou een beetje snel, want een hele proef doorzitten op een voor je gevoel te klein zadel is geen pretje.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:50

wow Vonneke, dat is mooi!
Hoelang heb je er nu op moeten wachten?
Welk type heb je ook al weer besteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:53

Ik wacht sinds 19 september. Ik verwacht hem laatste week december/eerste januari binnen te hebben.
Dus dan een weel of 14/15

Ik heb een chocobruine flight besteld. Zonder fratsen hihi. Heb hem enkel zonder loops besteld.

Heb nu een Everest R te leen. Die gaat morgrn terug en wordt wat breder gemaakt. Zadel zit heel lekker!

Maar op de flight zat ik meteen als God in Frankrijk dus ik sta te popelen om mijn eigen zadel

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:35

Ok, ik heb mijn zadel half oktober besteld, ben heel benieuwd wanneer die binnen komt en of het dan meteen ook goed bevalt.