Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:18

Jij bent stoer :j Geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt om te gaan rijden :o Nu is het wel zo dat mijn paardjes toch alleen maar scheef lopen dan en ik het zonde vind van mijn zadel..

Morrie

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:32

tja, ik vind het ook zonde van m'n zadel, maar ik heb een drukke baan en door de week geen tijd om te rijden, dan heb ik alleen tijd om uit te mesten, te voeren en te vegen.
Verder geloof ik in regelmaat en Morrie ook: regen of geen regen, hij "weet" dat het weekend is en staat zodra ik de bezem wegzet bij het draad, klaar om het bos in te gaan.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:37

Ja als je alleen in het weekend tijd hebt en morrie vindt het leuk.....Hihi mijn paarden zijn echte ras mietjes(arabieren),als ze een donkere wolk zien rennen ze al direkt naar de stal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:31

pmarena schreef:
Zit het schaapje er nou achterstevoren of wat is het...? Het zit zo raar.

Ik vond het ook al wat apart liggen maar kon mn vinger er niet op leggen. Maar nu je het zegt, volgens mij zit de zitting er achterstevoren op geritst.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:48

Ik heb de schaapjes niet helemaal uit de zak gehaald, maar wel de singlstootpositie gecontroleerd. Die zit nu duidelijk meer naar voren dan bij de vorige (rare) versie.
Maar nu jullie het zeggen, zit de zitting er wat vreemd op - even omkeren en kijken of het er dan beter uit ziet? Kan best dat ze het in de fabriek een keer omgekeerd hebben neergelegd - je ziet niet goed wat voor en achter is, dus ik kan me er wat bij voorstellen...

Uudje - dit is zo zacht dat het de rug volgt - als de achterkant daardoor lager ligt dan de voorkant, komt dat niet omdat het brugt, kiept, of een van de andere oorzaken van raar liggende zadels. Dat hij desondanks wat meer naar achteren mag, ben ik met jullie eens.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:25

Als ik had geweten dat Christ de beugel ophanging zou veranderen, had i nog even gewacht met m te kopen.. Maarja, dat is altijd achteraf natuurlijk haha..

Ik ga voor t eerst mijn zadel wassen deze week, zaterdag hebben we een foto shoot :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:29

ik moet het dekjes gedeelte wassen, dat is keihard geworden van alle regenbuien en modder van de laatste tijd, maar ik stel het steeds uit, want ik ken mezelf: ik pruts de boel uit elkaar en krijg het nooit meer in elkaar :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:08

Jasia: ik ben bang dat niemand dat wist, BZ was zo lief om voor mij te vragen of ze de beugelophanging niet een stukje terug wilde plaatsen voor een keertje, had het ook op tekening gezet, singelstoten op dezelfde plaats houden en de beugelophanging daar een stukje achter leggen.

Maar dat wilden ze niet, iets veranderen, dus ze zouden ze gewoon zoals standaard maken.
Toen deze gewone levering binnenkwam heb ik er 1 toegestuurd gekregen van BZ, en ik zag meteen dat die singelstoten zo idioot ver naar achteren zaten...al in de verpakking viel het op :P

Maar BZ wist het niet eens, ze hadden niks gezegd... BZ moest er zelf voor gaan bellen om te vragen wat er nou aan de hand was :P

Maar goed, hopelijk komt het moment nog dat ze hem wat beter gaan maken, of misschien dat ze nu ook al bruikbaar zijn van deze wederom aangepaste levering, ik hoop dat de mijne er dan ook bij zit :=

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:24

pmarena schreef:
Zit het schaapje er nou achterstevoren op of wat is het...? Het zit zo raar :P

Goh, daar zeg je wat, ik heb even zitten Googlen, als ik naar deze plaatjes kijk lijkt het hetzelfde te zitten

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2046_n.jpg

Maar deze zit dan weer andersom, of zie ik dat nu verkeerd? :+

Afbeelding

En deze lijkt er weer 'n beetje tussenin te zitten

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6573_n.jpg

Ik ga morgen nog eens goed kijken, kan 't schaap er uberhaupt verkeerd om op geritst zijn dan?

Overigens mag-ie inderdaad 'n stukje naar achteren, zag 't op de foto's ook pas goed, is wat moeilijk inschatten bij Gimli vanwege de schoft en omdat ik de singel met moeite dicht kreeg. :Y)

Edit; bij nader inspectie vind ik die wat andersom zit toch niet andersom zitten.
Ik zal morgen mijn schaap nog eens aan grondige inspectie onderwerpen!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:40

Het schaap over het hek is jouw schaap Gimli?
Dan zit hij eender als het schaap op het voorbeeld.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:44

Nee das ook 'n Google-schaap. :+
Ik dacht in eerste instantie dat die anders zat, maar die zit hetzelfde als op het voorbeeld.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:41

Jasia schreef:
Als ik had geweten dat Christ de beugel ophanging zou veranderen, had i nog even gewacht met m te kopen.. Maarja, dat is altijd achteraf natuurlijk haha..

Ja voor mij hetzelfde. Ik heb as donderdag een crosstraining en met oefenen merkte ik dat het me een beetje tegenwerkte, omdat je wat meer in een stoelzit zit.
Binnenkort maar eens uitvogelen of dat ergens veranderd kan worden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:12

nat schaap achterin de auto STINKT........ *pfffiewww* wat een meur zeg...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:39

Per saldo was de originele ophanging zo rot nog niet, want de stoten meer in het midden was slecht voor de ligging en mensen voelden die ring onder hun benen..... -O-
En misschien moet je je verwachtingen van de Iberica een beetje bijstellen - het is geen spring/endurance zadel natuurlijk.....
Morrie, je schaap mag ook in een lauwe droger hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:36

Die ring voel ik bij de butterfy ook. Daar zit alles wat meer in het midden van de zitting. Links heb ik er meer 'last' van dan rechts. Ik gebruik de ringen niet dus als ik er niet aan kan wennen dan ga ik eens kijken of en hoe ik ze eraf kan halen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:45

Bij de huidige Iberica's zit de ophanging wat meer naar de pommel toe en bij allemaal de zitting de goede kant op *\o/* ;)

Die ring kan je losknippen Juliette :)*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:32

Voor mij zat bij de Butterfly de ring voor de beugels wel op de goede plaats, zo in het midden, en ik had geen last van de ring :)

Wèl van de singelgespen en sowieso van de singel op die plek, die moest wat meer naar voren liggen.

Bij mij was wel ook mijn linkerbeen beurser dan de rechter, maar dan dus door die singelgespen vanwege te lange singel :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:39

BZ: ik spring niet hoor, met of zonder Iberica, mij niet gezien! (op mijn huppeltjes van 40 cm na, waarna ik altijd heel blij ben dat we weer op de grond staan _O- )
Maar ik merk dat ik doordat mijn voeten wat verder naar voren 'bungelen' ik soms wat achterover val.
Als ik zonder beugels rijdt, heb ik mijn benen ook een stuk meer onder mijn lijf en heb ik daar geen last van.
Maar heldhaftig als dat ik ben, ga ik niet zonder beugels een lange buitenrit maken _O-

Ik ga denk ik toch eens kijken voor fenders, want gisteren merkte ik dat mijn eigen lijf weer een trucje tegen me verzonnen heeft.
Met mijn andere zadel gingen mijn knieën onwijs pijn doen, doordat ze naar buiten gedwongen werden, dus ging ik er van de pijn maar af.
Nu heb ik daar geen last meer van, gelukkig! Maar doordat mijn benen 'los' hangen, kunnen mijn voeten vrij bewegen, waar bij normale mensen een 'rem' op de gewrichten zit, hebben de mijne dat niet. Dus mijn voeten klappen alle kanten op als ik ze hun gang laat gaan, waardoor ze pijn gaan doen en uiteindelijk kan ik dan niet meer staan. (en t is toch fijn met het afstappen dat je niet gelijk weer zit :+ )
Misschien dat ze met western-beugels wat beter in toom gehouden worden, die pootjes van mij.. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:21

Met fenders is je beenligging vanaf de knie inderdaad veel stabieler. Het geheel is gewoon stugger en wiebelt alleen van voren naar achteren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:01

Joh Jasia, zijn K'vall beugels dan niks voor jou....?

Ik heb al een hele poos op mijn to-do-list staan om daar foto's van te maken (moet nog een zooi spullen op Marktplaats zetten) dus ik heb er even geen foto's van, maar kun je wel ergens vinden via Google denk ik :j

Daar kun je je hele voet in zetten en wordt je hele voetzool dus ondersteund, èrg leuk concept :j

Verhelpt overigens niet die vervelende beugelophanging....ik ervaar dus precies hetzelfde, ik wil er wèl eens goed mee in m'n beugels kunnen staan wanneer nodig, tijdens een stuiter-galopje of sprongetje ofzo :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:11

Moet zeggen dat ik die er best eng uit vind zien, haha :))
Maar ik zou ze dan eigenlijk eerst een keer willen proberen, vind het best een prijsje om zo te kopen :=

Ik hoef op zich niet in de beugels te staan om haar uit te zitten, het is gewoon puur psychisch dat die beugels er aan moeten hangen buiten.. _O- Want als mevrouw wilt dat ik de grond tegemoet ga, dan ga ik ook hoor.. Gelukkig heeft ze die momenten niet meer zo :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:37

Nou ik doelde meer op het wegklappen van die voet zeg maar, lijkt me dat je dat hier aardig mee kunt ondersteunen :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:39

Ja dat snap ik :j Maar het lijkt net of je 'opgesloten' zit met je been/voet, is dat niet zo?

Ik wil ook nog gaan proberen om misschien toch weer met laarzen/chaps te gaan rijden, dat zal misschien ook al wel schelen?
En anders zijn er ook nog reuma-bandages voor rond je enkels, deze geven ook wat steun. Dus misschien kunnen die mijn gewrichten ook wat meer remmen :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:43

Niet heel erg, het kapje aan de voorkant valt net over je tenen heen, en de riempjes achteraan die zitten achter je hiel, niet er omheen ofzo, dus het valt nogal mee qua vast zitten :)

En het hele ding klapt los bij een val waardoor het tevens veiligheids-beugels zijn.

Ik vind het wel een mooi systeem :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:44

Oke, maar hoe weet dat systeem dan dat ik val? En dat ik niet even 'uit balans' raak door dat mijn paard een clown is? :)) Want dan kom je ook wel eens in één beugel te staan met een harde ruk, toch? Als dat ding dan los schiet, eindigt het wss in een val.. :+