WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:47

Needje schreef:
haha zou je denken? :D

;)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:32

_bella_ schreef:
Ik ben op zoek naar een tweedehands H girth. Als iemand een te koop weet, hoor ik het graag. :j

Kijk eens op Ebay Uk staan er 2 te koop.
Ben ook op zoek mar deze zijn helaas te lang.

orsini

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:51

Hey allemaal, vandaag is Kerry langs geweest om naar mijn zadel te kijken, het lag na verschillende fitters gewoon nog steeds niet goed. Conclusie: de nieuwe tabs die ik had gekocht laatst op aanraden van een fitter waren eigenlijk niet helemaal de goede, ze hadden nog ronder moeten zijn.....mijn zadel gleed steeds naar voren op zijn schouders,.....fijn weer 600 euro voor noppes uitgegeven!! Wordt er echt een beetje kriegel van op t moment maarja.....
weet iemand nog 2e hands dubbel D meet tab te koop?

Hij heeft het zo goed mogelijk aangepast, en tevens de singelstoten verlegd zodat het zadel minder naar voren wordt getrokken.
Nu heb ik een paar dagen die H singel van WOW geprobeerd, om het naar voren glijden te voorkomen, maar bij mijn paard is deze erg dik voor achter de oksel waardoor hij bij elke pas tegen de singel aan duwt wat ook niet echt fijn is..... welke singels gebruiken jullie bij rondgeribte paarden om naar voren schuiven te voorkomen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:54

Welke kussens heb je precies nodig ? DDWG of DDXWG ? En dan met tab en met stiklijn ?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:07

uhm goede vraag!! Met tab iig. Wat is het verschil tussen de WG of XWG?

Volgens mij heb ik nu de DWG maar heb DDWG nodig dan....jammer dat Kerry die niet bij zich had want dan had ik het kunnen proberen....

wat is jullie ervaring trouwens met de ruimte achter de schouder als je je hand onder de kussens probeert te krijgen, bij mij liggen die best strak. Je krijgt op zich je hand er wel onder maar wel met moeite. Eenmaal eronder is het prima maar net het stukje waar je vanaf de schouder bij het kussen komt stuit je een beetje op de rand van t kussen....Ze zeggen dat t schouderblad daar onderdoor beweegt...maar t voelt zo strak..

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:10

Ik gebruik gewoon de curved singel van WoW bij mijn bolle :)
Mijn zadel blijft echt perfect liggen!

Op de H singel die ik laatst eens geprobeerd heb, bokt die van mij :')

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:13

Hmm die curved kan ik ook wel eens proberen! Het idee van de H vind ik wel goed, maar hij is dus niet fijn voor de mijne, ook lijkt het toch alsof je de longen wat beperkt met het achterste gedeelte van de singel. Toen ik de achterkant los deed ademde hij een stuk dieper.....

ik ga die curved eens opzoeken, maar in principe is die alleen iets meer uitgesneden bij de oksel toch? Hij is niet helemaal zo dat de singelstoten extra ver naar achter liggen?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:14

hmm ojawel! Ik zie het.....is ook het proberen waard ja....
iemand bij mij in de buurt waarvan ik m evt mag proberen?? (a'dam, amstelveen?)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:16

orsini schreef:

Volgens mij heb ik nu de DWG maar heb DDWG nodig dan....jammer dat Kerry die niet bij zich had want dan had ik het kunnen proberen....

wat is jullie ervaring trouwens met de ruimte achter de schouder als je je hand onder de kussens probeert te krijgen, bij mij liggen die best strak. Je krijgt op zich je hand er wel onder maar wel met moeite. Eenmaal eronder is het prima maar net het stukje waar je vanaf de schouder bij het kussen komt stuit je een beetje op de rand van t kussen....Ze zeggen dat t schouderblad daar onderdoor beweegt...maar t voelt zo strak..

Heeft Kerry niet aangeboden jouw huidige kussens naar Engeland te sturen om ze te laten vermaken?
Wat had hij wel voor kussens bij zich? Heb je met een extra wijd kussenkanaal geprobeerd? Dus XWG?
Mijn ervaring is dat een breder kussenkanaal nog wel eens wil helpen bij naar voren schuivende zadels. Dan valt het zadel wat meer over het paard en heeft zodoende meer 'houvast'. Dat is niet helemaal het juiste woord, want dan klinkt als een klemmend zadel terwijl het juist meer bewegingsruimte geeft, maar is wel het meest beeldend.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:18

Ing__ schreef:

Dat doen veel paarden als ze voor de eerste keer zo'n singel omkrijgen :j
Ik zou zelf dus altijd even de longe eraan knuppen en zodra het paard gewend is er pas op :o :D

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:20

Nee daar heeft hij het niet over gehad. Misschien moet ik hem nog maar eens bellen. Hij is niet vaak in de buurt, dus het is lastig een afspraak te maken :)
Ik zal vandaag eens op de kussens kijken of ik kan zien welke het exact zijn nu.....
Snap wat je bedoelt met de wijdere kussens....wie weet! Ik ga eerst ff kijken en dan evt overleggen

Mijne bokte niet op de H singel (is ie te makkelijk voor ;)), maar met elke pas zag je de singelstoot echt naar achter geduwd worden en dat lijkt me niet echt fijn op de lange termijn!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:22

orsini schreef:
Hmm die curved kan ik ook wel eens proberen! Het idee van de H vind ik wel goed, maar hij is dus niet fijn voor de mijne, ook lijkt het toch alsof je de longen wat beperkt met het achterste gedeelte van de singel. Toen ik de achterkant los deed ademde hij een stuk dieper.....

ik ga die curved eens opzoeken, maar in principe is die alleen iets meer uitgesneden bij de oksel toch? Hij is niet helemaal zo dat de singelstoten extra ver naar achter liggen?

De curved trok bij mijn rondgeribte bolbuik juist het zadel naar voren toe.
Ik rij nu met een kieffer comfort en sindsdien ligt mijn zadel super stabiel :j

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:23

Aimee schreef:
Ing__ schreef:

Dat doen veel paarden als ze voor de eerste keer zo'n singel omkrijgen :j
Ik zou zelf dus altijd even de longe eraan knuppen en zodra het paard gewend is er pas op :o :D

Heb de singel meerdere keren geprobeerd, zowel aan de longe als met rijden :)

Welke maat heb je nodig Orsini?

Edit: Ik merkte overigens niet echt verschil qua stabiliteit met de H of de curved :) Maar denk dat dit gewoon echt per paard heel erg verschilt!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:25

check het zijn 17" DWG kussens met tab en stitchline.....die er nu op liggen....

@ Ymke, ja ik heb net naar die kieffer zitten kijken, bevalt dus wel bij jou? Ligt het singelpunt bij jouw paard ook zo ver naar voren?

@ Ing_ , is er een speciale maatvoering bij de curved? Ivm de ligging van de uitsnijding of niet?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:26

Kerry raadde ook de H aan aangezien mijn zadel aan de achterkant nog iets omhoog komt, maar in principe zou je dit toch niet met een singel moeten oplossen maar met aanpassing van het zadel?

Pff wordt er echt een beetje niet goed van hoor! Al dat gedoe met zadels! Misschien is t makkelijker volgende keer een paard te kopen wat onder mn zadel past ipv andersom ;) whwhwhaaaa!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:27

Ing__ schreef:

Dan vond ie 'm echt niet fijn :D
Grappig, mijn paard stopte compleet met lopen met de H-singel. Niet in het begin, maar naarmate ik er meer mee reed.
Terwijl een trainingspaard er fantastisch mee liep, heel erg paard-afhankelijk dus :j

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:27

Hij bevalt echt super! Paard is veel rustiger met aansingelen, (hij had geen echte singelnijd, maar werd wel wat onrustig). Hij krijgt geen plekjes meer en loopt zich niet meer tegen de singel open met z'n ellebogen. Ik weet niet precies of het singelpunt ver naar voren ligt bij hem, ik weet wel dat alle andere singels naar voren kruipen en het zadel dus meetrekken.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:29

Aimee schreef:
Ing__ schreef:

Dan vond ie 'm echt niet fijn :D
Grappig, mijn paard stopte compleet met lopen met de H-singel. Niet in het begin, maar naarmate ik er meer mee reed.
Terwijl een trainingspaard er fantastisch mee liep, heel erg paard-afhankelijk dus :j

Dat had ik bij Bud ook, hoorde er zoveel positieve verhalen over dus had er ook wel hoge verwachtingen van :')
Maar moet ook wel zeggen, dat mijn zadel sowieso stabiel ligt, vrij uniek voor mijn schoftloze ronde bok :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:51

orsini schreef:

Ik kan mijn hand er makkelijk onderkrijgen ook als ik erop zit.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:06

lastige van de mijne is dat hij erg rondgeribt is en 1 dikkere schouder heeft aan de linker kant. Hier heeft hij van veulen af aan al een bult zitten die het zadel snel wegdrukt en dus scheeft drukt.... maarja een luchtzadel leek me dus de ideale oplossing....
hij heeft gelukkig wel redelijk een schoft dus dat maakt het dan toch iets makkelijker, alleen dat rondgeribte zorgt ervoor dat singels het zadel snel naar voren trekken en dat moet dus JUIST NIET gebeuren met zijn schouders :)

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:06

wat betalen jullie trouwens voor nieuwe kussens?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:08

Mijn nieuwe kussens zijn 575,- excl aanpassen en reiskosten

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:12

hmm dus toch wel zo duur!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:15

:j helaas wel :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:17

orsini schreef:
lastige van de mijne is dat hij erg rondgeribt is en 1 dikkere schouder heeft aan de linker kant. Hier heeft hij van veulen af aan al een bult zitten die het zadel snel wegdrukt en dus scheeft drukt.... maarja een luchtzadel leek me dus de ideale oplossing....
hij heeft gelukkig wel redelijk een schoft dus dat maakt het dan toch iets makkelijker, alleen dat rondgeribte zorgt ervoor dat singels het zadel snel naar voren trekken en dat moet dus JUIST NIET gebeuren met zijn schouders :)

Dat probleem van de schouder heb ik ook. Ik leg dus het zadel ver naar achteren. 4 vingers achter het schouderblad en voor de rand van het kussen.
Ik meet dit af op de schouder die het verst naar achter ligt. Bij mijn paard de linker schouder die ook eens enorm is