Needje schreef:haha zou je denken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orsini schreef:uhm goede vraag!! Met tab iig. Wat is het verschil tussen de WG of XWG?
Volgens mij heb ik nu de DWG maar heb DDWG nodig dan....jammer dat Kerry die niet bij zich had want dan had ik het kunnen proberen....
wat is jullie ervaring trouwens met de ruimte achter de schouder als je je hand onder de kussens probeert te krijgen, bij mij liggen die best strak. Je krijgt op zich je hand er wel onder maar wel met moeite. Eenmaal eronder is het prima maar net het stukje waar je vanaf de schouder bij het kussen komt stuit je een beetje op de rand van t kussen....Ze zeggen dat t schouderblad daar onderdoor beweegt...maar t voelt zo strak..
orsini schreef:Hmm die curved kan ik ook wel eens proberen! Het idee van de H vind ik wel goed, maar hij is dus niet fijn voor de mijne, ook lijkt het toch alsof je de longen wat beperkt met het achterste gedeelte van de singel. Toen ik de achterkant los deed ademde hij een stuk dieper.....
ik ga die curved eens opzoeken, maar in principe is die alleen iets meer uitgesneden bij de oksel toch? Hij is niet helemaal zo dat de singelstoten extra ver naar achter liggen?
Aimee schreef:Ing__ schreef:Op de H singel die ik laatst eens geprobeerd heb, bokt die van mij
Dat doen veel paarden als ze voor de eerste keer zo'n singel omkrijgen
Ik zou zelf dus altijd even de longe eraan knuppen en zodra het paard gewend is er pas op![]()
Ing__ schreef:Heb de singel meerdere keren geprobeerd, zowel aan de longe als met rijden
Aimee schreef:Ing__ schreef:Heb de singel meerdere keren geprobeerd, zowel aan de longe als met rijden
Dan vond ie 'm echt niet fijn
Grappig, mijn paard stopte compleet met lopen met de H-singel. Niet in het begin, maar naarmate ik er meer mee reed.
Terwijl een trainingspaard er fantastisch mee liep, heel erg paard-afhankelijk dus
orsini schreef:uhm goede vraag!! Met tab iig. Wat is het verschil tussen de WG of XWG?
Volgens mij heb ik nu de DWG maar heb DDWG nodig dan....jammer dat Kerry die niet bij zich had want dan had ik het kunnen proberen....
wat is jullie ervaring trouwens met de ruimte achter de schouder als je je hand onder de kussens probeert te krijgen, bij mij liggen die best strak. Je krijgt op zich je hand er wel onder maar wel met moeite. Eenmaal eronder is het prima maar net het stukje waar je vanaf de schouder bij het kussen komt stuit je een beetje op de rand van t kussen....Ze zeggen dat t schouderblad daar onderdoor beweegt...maar t voelt zo strak..
orsini schreef:lastige van de mijne is dat hij erg rondgeribt is en 1 dikkere schouder heeft aan de linker kant. Hier heeft hij van veulen af aan al een bult zitten die het zadel snel wegdrukt en dus scheeft drukt.... maarja een luchtzadel leek me dus de ideale oplossing....
hij heeft gelukkig wel redelijk een schoft dus dat maakt het dan toch iets makkelijker, alleen dat rondgeribte zorgt ervoor dat singels het zadel snel naar voren trekken en dat moet dus JUIST NIET gebeuren met zijn schouders