_Skess_ schreef:Mijn merrie had geen wond van het dekje gekregen, maar kreeg er echt witte haren van. Na een dag zag ik een paar witte haren, maar maakte me nog niet echt zorgen. Na een paar dagen werden de haren witter en werd de plek groter. Er zat echt een drukking onder.
Foto zal ik zoeken!
Ik heb niet het héle topic doorgelezen, maar wel veel reacties. En ik sluit me aan bij de mensen die zeggen dat een paard geen witte haren krijgt van een keer een pad op! Witte haren zijn de haren die teruggroeien als er door een wond of drukking de haren weggeschuurd waren. Dan kan het zijn dat er pigmentloze - en dus witte - haren teruggroeien. Dit duurt gemiddeld toch wel zo'n zes weken, dus na één dag kan jij onmogelijk witte haren zien van een Ankypad.
Ik ben het met je eens dat Ankypads niet op elk paard geweldig liggen. Ik ken ook een paar paarden waarop ze simpelweg niet prettig lagen, ook al trok je ze netjes omhoog bij de schoft. Maar om een pad de schuld te geven van de witte haren op de schoft van je pony, dat gaat me wat ver. Ik kan zelf overigens zó zo'n 20 paarden opnoemen die ik ken met witte haren op de schoft, het komt erg vaak voor helaas.