Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
snissje schreef:Ik ben tegen bitloosrijden ik vind dit gevaarlijk.. de druk die op de neus komt te staa is afentoe zoo veel dat het op de luchtwegen komt te sdtaan zodat het paard geen lucht meer krijgt dat is met het paard van mijn moeder ook gebeurd!!
snissje schreef:Ik ben tegen bitloosrijden ik vind dit gevaarlijk.. de druk die op de neus komt te staa is afentoe zoo veel dat het op de luchtwegen komt te sdtaan zodat het paard geen lucht meer krijgt dat is met het paard van mijn moeder ook gebeurd!!
merrieveulen schreef:ik vind dat de prioriteit bij het paard moet liggen, en het minder verdragen van een bit moet het rijden van wedstrijden mi niet uitsluiten. als een paard fijner loopt zonder bit moet dat geen belemmering zijn voor het wedstrijdrijden. zoals het er nu uitziet word je verplicht om met bit te rijden als je in de dressuur wilt starten. hierin wordt met het paard mi te weinig rekening gehouden, terwijl je als ruiter wel mag kiezen voor het zadel wat jij het fijnst vindt zitten.