Dekjes, vooroordelen veroordeeld

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Dekjes, vooroordelen veroordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:24

Tieneke: Pagony is het huismerk van Divoza, en die heeft enkel winkels in Nederland Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:25

Aha, dat verklaart Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:39

Ik ben HKM fan Ja En dan niet alleen qua dekjes.
Ik heb iets van 7 dunne dekjes van HKM, 1 van BR, 1 van Anky, 2 QHP pads, nog wat HH dekjes en 1 van Kavalkade. De dekjes van HKM voelen zachter aan, en blijven dat ook na veel wassen. Daarnaast blijven ze super liggen en hebben idd ruimte voor de schoft. Ja
Maar over de andere dekjes heb ik ook niets te klagen hoor. Alleen... Mijn Anky ligt alleen goed als mijn paard in zomervacht zit Nagelbijten / Gniffelen

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:47

Als ik dit zo allemaal lees, worden de Anky dekjes vooral gebruikt om de naam.. Als er zoveel mensen slechte ervaringen ermee hebben, waarom zijn ze dan toch zo populair?

Ik heb zelf geen ervaring met de Anky pads, maar zie er zo veel mensen mee rijden..

Zelf heb ik liever een goed passend en mooi blijvend dekje voor een redelijke prijs dan een duur dekje wat blijkbaar niet echt mooi blijft in de was, maar waar wel Anky haar naam op staat..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:51

@ SusaSuus:
Hier een foto van gisteren, had net een uur gereden, en zie even hoeveel plaats ik nog altijd over had aan de schoft met mijn ankypad.
Heb hem opgetrokken in de kamer voor ik opstapte, en goed aangesingeld. Is geen cm verschoven

http://i244.photobucket.com/albums/gg36 ... uni035.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:56

als een anky zo erg schuift dan zou ik toch eens gaan kijken of je zadel wel goed ligt Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:57

Ik durf geen Ankypad te kopen. Ten eerste vind ik ze erg duur. Ten tweede vind ik de kleuren de laatste tijd echt niet mooi, niet mijn ding. Dan zijn de kleuren van andere merken imo mooier, zoals bv. PK. Ten derde lees ik tegenwoordig over fabricagefouten en zo... Dan neem ik liever dekjes van merken waarvan ik zeker weet dat het ok is.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:58

@ Foryourneeds
Bedoel ook niet dat iedereen die ze gebruikt er slechte ervaringen mee heeft, maar lees deze topic en dan zijn het er toch best wel veel.. Vandaar mijn reactie!

Daarbij heeft de één gewoon meer te besteden als een ander.. Zo ben ik ongeveer de enigste in de familie die paard rijdt, mijn ouders zullen dus nooit zomaar even wat leuks voor t paard kopen.. Wat ouders die ook in de paarden zitten, misschien iets sneller zullen doen.. MISSCHIEN he!

Ik heb weer goede ervaringen met andere merken, die ik daarom zelf meer gebruik!

Zijn er ook nog mensen die dekjes van het merk Equi theme hebben?? Wat zijn jullie ervaringen??

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:06

Ik heb nog equi-thème dekjes gehad, maar ik vind al die gewone katoenen dekjes meteen vies. Ik kan er 2 keer mee rijden, en dan zit er zo'n vieze donkere laag van zweet en zand op (en ja ik poets mijn paard Clown ). Dus mijn moeder wordt gek als ik elke 2 dagen dekjes meebreng.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:51

Dat is idd nog een probleem met die dekjes jah.. Ze worden bruin, vies en hard van t zweet.. bah! En ja ook ik poets mijn paard goed voor ik het zadel erop leg Knipoog

Daarbij moet ik mijn eigen wasjes draaien en dan is het idd niet fijn om de 2 dagen shabrakjes te moeten wassen, tussen alle andere was door.. Want samen gaat ook niet! Tong uitsteken

Mijne was trouwens na een week ook al kapot bij de naad op de rug, te kort op elkaar genaaid.. Boos!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:05

Zou ook niet mogen

Ik heb ook de ervaring dat die gewone dunnere dekjes na ongeveer een jaar al kapot zijn daar waar de singel ligt.
Mijn pads blijven jarenlang goed. Ben er heel blij mee Ja
Volgens mij zijn ze op termijn zelfs goedkoper.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:08

Ik vind Eurostar, Equi- théme en Anky's erg fijn Lachen . HH minder.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:12

Ik vind de passier pads met schoftuitsparing helemaal top, je kan ze vaak wassen en ze worden niet lelijk....
Ik heb ook een speciaal dekje besteld voor paarden met rugproblemen daar zit een soort poeder in i.p.v. nylon of katoen.
ben heel benieuwd, deze komt einde van de week binnen!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:26

Ik vind die dekjes van Passier net helemaal niks. Op de manege hier in het dorp hebben de manegepony's/-paarden allemaal zo'n dekje en ik vind ze net door die uitsparing heel vervelend. Als je een zadel hebt met teruggesneden kamer is het wel goed, maar als je een ander zadel hebt, klopt het gewoon niet.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:53

Tieneke ik heb idd een zadel met extra schoudervrijheid!
maarre alle paarden z'n dekje...? ze zijn nou niet wat je zegt goedkoop, waarschijnlijk een rijke manege. haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:29

Jup, echt allemaal. Plus nog zoveel reservedekjes...
Het is misschien een rijke manege, maar ook echt een goede. Op elk vlak dan, ook qua paarden en pony's (de meeste paarden zijn wedstrijdpaarden voor de springsport van het hoogste niveau of paarden die in het verleden op hoog niveau gelopen hebben), verzorging, harnachement...

EDIT: Ik denk dat het toch ongeveer een 40-tal dekjes zijn. Idd behoorlijk prijzig, maar ik gok dat er toch wel iets korting bijkomt als je zo'n aantal afneemt.

Voor deze dekjes hadden ze Lamicell-pads van 24 euro per stuk.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:22

Rij nu een Tinkerhengst en daar ligt wel een Anky dekje onder.
Heb niks te klagen hoor, past prima Vingers aflikken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:11

jori_X schreef:
In de Hoefslag (dressuur & lifestyle editie) hebben ze dekjes getest. Hier kwam naar mijn mening toch vooral uit dat bijna alle dekjes wel degelijk zijn (die ze getest hebben).
Ik ben wel heel erg te spreken over mijn Kavalkade Kavaltop, maar dit is meer over het effect dat het heeft op de rug van mijn paard Knipoog
Met Anky dekjes heb ik niks, maar dat komt omdat ik ze niet mooi vind Tong uitsteken

En de goedkope dekjes hebben ze niet getest, terwijl ik altijd vind dat de goedkoopste dekjes <15 euro het beste zijn. dun, goede pasvorm en blijven goed. Tja, niet echt bijzondere kleuren, hooguit eenbiesje, maar voldoen perfect.

Het slechtste dekje dat ik ooit ben tegengekomen is die van Laurens van Lieren. Dat ding pluist, ik krijg soms gewoon de neiging om de organisatie aan te schrijven, want het dekje heb je ook gekocht en het is gewoon erg slecht. Bij een winkel ging ik er zo weer mee terug.

Ik vind de dekjes van Happy Valley ook erg slecht, pluizen, krimpen, en de pasvorm is slecht.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:19

Ik heb gene problemen met Anky, super fijne dekjes Ja

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:26

Billy schreef:
Heeft iemand ook al ervaring met de nieuwe pagony pads?

Ik heb er 1 Ja
Bevalt goed, neemt goed vocht op, ongeveer dikte van een pk pad, en blijft goed liggen, voorgevormde rug Lachen

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:27

eskadron of br

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:36

Germie, over die goedkope dekjes: daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Gelukkig heeft HH tegenwoordig ook de meest simpele katoenen dekjes en per toeval wel nog in leuke kleuren ook! Perfect he Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:12

Germie: die LvL dekjes zijn volgens mij allemaal van Happy Valley..

Ik ben eigenlijk over diverse dekjes wel tevreden. Ik heb een HH, Lamicell prahda, PK 2x en een dun dekje van eurostar. De HH ging vrij snel pluizen maar na ongeveer 3 jaar is de kleur nog steeds hetzelfde en zijn er verder nog geen slijtage plekken te zien! Dus daar ben ik erg tevreden over! Helaas is mijn dun eurostar dekje na 2 jaar erg gerkompen en verkleurd. Dat gebeurt altijd wel met dat soort dekjes, maar ik had het iets minder verwacht. Voor de rest ligt hij wel fijn en neemt goed zweet op. Over mijn PK's ben ik zeer te spreken Haha!. De Lamicell bevalt ook erg prima!
Ik vind de anky's ook niet altijd even mooi op een paard liggen, maar volgens mij ligt dat ook een beetje aan de bouw van het paard.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:16

Ik ben erg tevreden over de BR Event dekjes. Niet dik. Helemaal goed.
Verder heb ik 1 pad van Eskadron en hier ben ik ook erg over te spreken.

HH vind ik dus helemaal niks. Vind ze ook erg lelijk, maarja smaken verschillen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:14

Ga helemaal mee met Germie, allerbeste zijn gewoon de dunne dekjes. En omdat HH tegenwoordig alle basic kleuren in dunne dekjes heeft hebben we pas heel ruig gedaan en wel 2 (!) nieuwe dekjes gekocht. Bijkomend groot voordeel van dunne dekjes is dat er tenminste ook nog ruimte overblijft in de zadelkast voor alle andere bij het verzorgen en rijden belangrijke spullen. En je hoeft niet zo te proppen om ze in de wasmachine te krijgen.