Maar daar was echt geen zadel op aan te passen, dus dan los je het anders op. Om verdere problemen te voorkomen.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

sporter schreef:Kan 1 van de gene die roept dat er zoveel onderzoeken zijn geweest van de druk verdeling tussen gelpad en bontje mij 1 van die onderzoeken laten zien? uiteraard niet omdat ik het niet geloof maar puur uit intresse
. Is een wordbestand met een paar foto's erop, en Photobucket neemt hem niet. Foto van de optoming, en foto van rug nadat er gewerkt is. Breghje schreef:sporter schreef:Kan 1 van de gene die roept dat er zoveel onderzoeken zijn geweest van de druk verdeling tussen gelpad en bontje mij 1 van die onderzoeken laten zien? uiteraard niet omdat ik het niet geloof maar puur uit intresse
Wil wel, maar krijg hem niet upload. Is een wordbestand met een paar foto's erop, en Photobucket neemt hem niet. Foto van de optoming, en foto van rug nadat er gewerkt is.

sporter schreef:Breghje schreef:
Wil wel, maar krijg hem niet upload. Is een wordbestand met een paar foto's erop, en Photobucket neemt hem niet. Foto van de optoming, en foto van rug nadat er gewerkt is.
Damn das nou jammer
sporter schreef:Breghje schreef:
Damn das nou jammer
Wordt aan gewerkt!

. Is dus ook maar 1 paard, het mijne.
magda_90 schreef:Ik heb in een bit volgens mijn nog een heel artikel hierover in staan.
Al pak ik hem er nu nu niet bij want dan weet ik zeker dat mijn economie meer afkomt
Tessebes schreef:magda_90 schreef:Ik heb in een bit volgens mijn nog een heel artikel hierover in staan.
Al pak ik hem er nu nu niet bij want dan weet ik zeker dat mijn economie meer afkomt
Het heeft idd in de Bit gestaan. Volgens mij kwam het bontje er beter uit dan de gelpad. Sterker nog, de gelpad zou het alleen maar erger maken.
annemiek1989 schreef:pff ik hoop niet dat een gelpad nou echt erger maakt..heb dat ding niet gekocht voor de mooiigheid want zo mooi issie niet:p
Sodeletuut schreef:Ik was vandaag bij divoza, heb even zo'n ankypad gevoelt, en die zijn écht belachelijk dik. Dan past je zadel toch meteen niet meer? ik vind het zulke dikke onzin.
ook nog eens lekkere kwaliteit, wat wil je nog meer

Dekjes gebruik ik om m'n zadel te beschermen en behouden.HippoLogic schreef:Als ik ruiters vraag naar de reden van een bontje of dikker pad, blijkt vaak dat onwetendheid een grote rol speelt in de aanschaf en het gebruik. De meeste mensen redeneren dat "hoe dikker, hoe zachter, hoe beter" geldt en ze staan er domweg niet bij stil dat een dikke(re) onderlegger meer kwaad dat goed doet. Daarnaast denken ze vaak dat "het goed is" omdat "iedereen het doet". "Het zal toch niet fout zijn als iedereen ermee rijdt?".
. (doet me ook weer denken aan gymnastiseren / dressuur en de 'hij moet nageven want dan loopt ie netjes' of erger, 'dan krijg ik hogere punten'
.)
), dat was toch wel even schrikken! Vond ze mooi maar te dik. Op mijn paard komen ze dus niet (ik heb mijn goedpassende zadel het liefst met niets ertussen op haar rug liggen), wat niet wil zeggen dat ik vind dat anderen dat dus ook niet mogen. Bontje vind ik toch wel wat extreem, maar ook erg mooi. Ik snap de gedachte er opzich wel achter, maar blijf erbij dat ik dit te dik vind voor mijn paard. Mocht er ooit eentje onder komen te liggen, dan waarschijnlijk zonder verdere dekjes.