Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MISTRAL94 schreef:Nadya: Daar gaat het ook over dus de setjesfreaks worden altijd in verband gelegd met een slecht passend tuigage. Terwijl dat in veel gevallen dus niet eens op gaat

Het feit dat Setjes Freaks vaak bevooroordeeld worden met o.a slecht passend tuig, geen goede medische zorg en slechte les, vreselijk. Als ik verhalen bij SF lees, lees ik vooral verhalen van mensen die voor hun paarden door het vuur gaan, niet snel opgeven en altijd zoeken naar een oorzaak. Hoe kan je er dan in vre-des-naam over gaan oordelen als je hier nog nóóit een kijkje heb genomen? Er gerust dat er mensen zijn die andere prioriteiten stellen, maar mensen zonder setje met slecht passend tuigage en die elke maand veel geld eruit jagen met bijv. uitgaan of volgieten horen we niks over, omdat dit niet zichtbaar is misschien?! Laat mijn mening duidelijk zijn: laat iedereen lekker in zijn waarde en hem/haar zijn eigen prioriteiten stellen, punt

Denise_Perla schreef:Keesje, Lisa & Laura![]()
Mijn paardjes lopen dagelijks in set, worden gecontroleerd door tandarts en osteopaat, om de 7 weken komt de smid en de DA voor entingen & wanneer hij nodig is, les 2 keer in de week bij een super goede instructrice. Ze hebben een goed passend zadel, who cares dat ik dan 35 setjes heb?Het feit dat Setjes Freaks vaak bevooroordeeld worden met o.a slecht passend tuig, geen goede medische zorg en slechte les, vreselijk. Als ik verhalen bij SF lees, lees ik vooral verhalen van mensen die voor hun paarden door het vuur gaan, niet snel opgeven en altijd zoeken naar een oorzaak. Hoe kan je er dan in vre-des-naam over gaan oordelen als je hier nog nóóit een kijkje heb genomen? Er gerust dat er mensen zijn die andere prioriteiten stellen, maar mensen zonder setje met slecht passend tuigage en die elke maand veel geld eruit jagen met bijv. uitgaan of volgieten horen we niks over, omdat dit niet zichtbaar is misschien?! Laat mijn mening duidelijk zijn: laat iedereen lekker in zijn waarde en hem/haar zijn eigen prioriteiten stellen, punt
Citaat:En @Elady, ik heb geen foto's van degenen die ik persoonlijk ken en die wel zo zijn. Daarbij zou het ook niet netjes zijn om die op internet te knallen.
Mijn paard heeft zeker goed tuig, het is niet het prachtigste zadel, vind het niet uitstekend lekker zitten, maar hij ligt perfect op mijn paard en daar gaat het om. Het is géén slecht tuig, het is alleen geen zadel van €2000.-
Ga zometeen nog naar Ooteman om een nieuw hoofdstel te halen, ookal is deze niet versleten. Het is nog een super goed hoofdstel, wat netjes bij haar past.
elady schreef:Citaat:En @Elady, ik heb geen foto's van degenen die ik persoonlijk ken en die wel zo zijn. Daarbij zou het ook niet netjes zijn om die op internet te knallen.
En het is ook niet netjes om ons als setjesfreaks een etiketje op te plakken met: 'slecht tuig, wel dure onnodige spullen'
, als jij wel je best doet om je paard goed tuig te geven. Ik ken ook mensen die geen SF zijn en helaas ook met slecht tuig rondrijden. Maar daar gaat dit topic niet over.... 
) 

lotjj92 schreef:het valt me op dat vaak het tuig niet van goede kwaliteit is. mensen inversteren liever in een mooi sjabrakje en een mooie peesbeschermers dan dat er daadwerkelijk een 'goed passend zadel' op ligt.
ik zie het om me heen heel vaak, en ik vind het verder niet belangrijk waar mensen hun geld aan uitgeven, maar wel aan het feit dat een paard zijn rug verpest wordt! want dat kun je maar een keer doen, als je lelijke plekken op de schoft krijgt. of dat de rug helemaal weggedrukt wordt. dat is toch verschrikkelijk! ik vind het heel belangrijk dat ik een goed zadel heb, en ik kijk altijd na of het zadel goed ligt voor beide kanten.
wat vinden jullie?

? PM mag ook

Joscaa schreef:Afkorting van dé SetjesFreaks op bokt.![]()
Maar Miss_Vosj, nu begin je er over dat jij alleen de dingen wilt die je nodig hebt, en geen honderden verschillende kleuren shabrakjes ipv goede tuigage.
Wij hebben het beide, dus wat is het probleeem dan???
Lauss schreef:Voorbeeldje? PM mag ook
Denise_Perla schreef:Iets minder tuig of slecht passend tuig zit ook nog een verschil in hé?
Denise_Perla schreef:Iets minder tuig of slecht passend tuig zit ook nog een verschil in hé?
Misschien ziet het tuig er wel niet mooi uit, maar als het goed past op het paard... Joscaa schreef:Denise_Perla schreef:Iets minder tuig of slecht passend tuig zit ook nog een verschil in hé?
Ja, inderdaad.Misschien ziet het tuig er wel niet mooi uit, maar als het goed past op het paard...
Ik was aan het typen, toen op Plaatsen geklikt, en in die tussen tijd had jij net dat berichtje geplaatst.

patjelisa schreef:Dan is het nog een dom topic want mensen die geen goed tuig hebben gaan dat toch niet toe geven
Daar ga ik me ook aan ergeren. Indien al die dekjes niet waren aangeschaft, kon er een fatsoenlijk zadel gekocht worden voor dat geld.