Slecht tuig, wel dure onnodige spullen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Slecht tuig, wel dure onnodige spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:04

Nadya: Daar gaat het ook over dus de setjesfreaks worden altijd in verband gelegd met een slecht passend tuigage. Terwijl dat in veel gevallen dus niet eens op gaat Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:06

MISTRAL94 schreef:
Nadya: Daar gaat het ook over dus de setjesfreaks worden altijd in verband gelegd met een slecht passend tuigage. Terwijl dat in veel gevallen dus niet eens op gaat Knipoog

Ach, en bij naturals wordt altijd geroepen dat ze maar wat rondhobbelen op hun paard. Gaat ook in vele gevallen niet op, hoor.
Laat ze toch kletsen, als het in jouw geval niet zo is. Tenzij je zin hebt in discussie. Knipoog
Is ook wel eens leuk op bokt, haha.... Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:09

Tuurlijk is dat leuk discussievoeren Haha!
Alleen is het niet altijd leuk dat mensen altijd vooroordelen hebben zonder dat ze nou eens verder kijken dan hun neus lang is. Dat gaat idd niet alleen op voor de setjesfreaks daar heb je gelijk in Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:09

Op bokt barst het van die vooroordelen..... Haha!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:11

Keesje, Lisa & Laura Afgod

Mijn paardjes lopen dagelijks in set, worden gecontroleerd door tandarts en osteopaat, om de 7 weken komt de smid en de DA voor entingen & wanneer hij nodig is, les 2 keer in de week bij een super goede instructrice. Ze hebben een goed passend zadel, who cares dat ik dan 35 setjes heb? Clown Het feit dat Setjes Freaks vaak bevooroordeeld worden met o.a slecht passend tuig, geen goede medische zorg en slechte les, vreselijk. Als ik verhalen bij SF lees, lees ik vooral verhalen van mensen die voor hun paarden door het vuur gaan, niet snel opgeven en altijd zoeken naar een oorzaak. Hoe kan je er dan in vre-des-naam over gaan oordelen als je hier nog nóóit een kijkje heb genomen? Er gerust dat er mensen zijn die andere prioriteiten stellen, maar mensen zonder setje met slecht passend tuigage en die elke maand veel geld eruit jagen met bijv. uitgaan of volgieten horen we niks over, omdat dit niet zichtbaar is misschien?! Laat mijn mening duidelijk zijn: laat iedereen lekker in zijn waarde en hem/haar zijn eigen prioriteiten stellen, punt Lachen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:12

Denise_Perla schreef:
Keesje, Lisa & Laura Afgod

Mijn paardjes lopen dagelijks in set, worden gecontroleerd door tandarts en osteopaat, om de 7 weken komt de smid en de DA voor entingen & wanneer hij nodig is, les 2 keer in de week bij een super goede instructrice. Ze hebben een goed passend zadel, who cares dat ik dan 35 setjes heb? Clown Het feit dat Setjes Freaks vaak bevooroordeeld worden met o.a slecht passend tuig, geen goede medische zorg en slechte les, vreselijk. Als ik verhalen bij SF lees, lees ik vooral verhalen van mensen die voor hun paarden door het vuur gaan, niet snel opgeven en altijd zoeken naar een oorzaak. Hoe kan je er dan in vre-des-naam over gaan oordelen als je hier nog nóóit een kijkje heb genomen? Er gerust dat er mensen zijn die andere prioriteiten stellen, maar mensen zonder setje met slecht passend tuigage en die elke maand veel geld eruit jagen met bijv. uitgaan of volgieten horen we niks over, omdat dit niet zichtbaar is misschien?! Laat mijn mening duidelijk zijn: laat iedereen lekker in zijn waarde en hem/haar zijn eigen prioriteiten stellen, punt Lachen

Afgod Afgod

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:16

Citaat:
En @Elady, ik heb geen foto's van degenen die ik persoonlijk ken en die wel zo zijn. Daarbij zou het ook niet netjes zijn om die op internet te knallen.

En het is ook niet netjes om ons als setjesfreaks een etiketje op te plakken met: 'slecht tuig, wel dure onnodige spullen'

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:21

Denise, ben het helemaal met je eens.
En ja, ik ook SF"er! Ja Mijn paard heeft zeker goed tuig, het is niet het prachtigste zadel, vind het niet uitstekend lekker zitten, maar hij ligt perfect op mijn paard en daar gaat het om. Het is géén slecht tuig, het is alleen geen zadel van €2000.- Knipoog
Heb ook lekker zittende zadels op haar gepast, maarja, die paste niet, deze minder lekker zittende wel, maar om te zeggen dat het slecht tuig is? Nee, zeker niet
Ja, tuurlijk loopt ze wel bijna iedere dag in set rond, maar dat zegt niet dat ze een verrot hoofdstel heeft. Neeeeéeeee Lips are sealed Ga zometeen nog naar Ooteman om een nieuw hoofdstel te halen, ookal is deze niet versleten. Het is nog een super goed hoofdstel, wat netjes bij haar past.

En ja, dat ze dus ook in de nieuwste mode rond loopt, wat is het probleem? Blijft ze ook nog een beetje populair onder de paarden. Huilen van het lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:23

elady schreef:
Citaat:
En @Elady, ik heb geen foto's van degenen die ik persoonlijk ken en die wel zo zijn. Daarbij zou het ook niet netjes zijn om die op internet te knallen.

En het is ook niet netjes om ons als setjesfreaks een etiketje op te plakken met: 'slecht tuig, wel dure onnodige spullen'

Misschien moet je eens lezen wat ik heb gezegd!! Verward
Niet iedere SF is zo, nee, maar ik ken ze dus wel in real life. Heel vervelend voor jou Frusty , als jij wel je best doet om je paard goed tuig te geven. Ik ken ook mensen die geen SF zijn en helaas ook met slecht tuig rondrijden. Maar daar gaat dit topic niet over....

Maar ik val in herhaling, volgens mij..... Haha!

(Overigens kende ik de afkorting SF niet eens Haha! )

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:24

ik ben het wel eens dat er veel geld wordt uitgegeven aan dekjes, bandages enz en vasak minder aan een goed zadel enz.
Maar dit geldt niet voor iedereen, ik zlef ben totaal geen setjesfreak, heb liever spullen die ik echt nodig heb en hoef geen honderden verschillende kleuren ipv goede tuigage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:25

Ik snap nog steeds het verband niet Huilen van het lachen
Dit heeft toch gewoon met prioriteiten stellen te maken?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:26

Afkorting van dé SetjesFreaks op bokt. Knipoog

Maar Miss_Vosj, nu begin je er over dat jij alleen de dingen wilt die je nodig hebt, en geen honderden verschillende kleuren shabrakjes ipv goede tuigage.

Wij hebben het beide, dus wat is het probleeem dan??? Scheve mond

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:30

lotjj92 schreef:
het valt me op dat vaak het tuig niet van goede kwaliteit is. mensen inversteren liever in een mooi sjabrakje en een mooie peesbeschermers dan dat er daadwerkelijk een 'goed passend zadel' op ligt.

ik zie het om me heen heel vaak, en ik vind het verder niet belangrijk waar mensen hun geld aan uitgeven, maar wel aan het feit dat een paard zijn rug verpest wordt! want dat kun je maar een keer doen, als je lelijke plekken op de schoft krijgt. of dat de rug helemaal weggedrukt wordt. dat is toch verschrikkelijk! ik vind het heel belangrijk dat ik een goed zadel heb, en ik kijk altijd na of het zadel goed ligt voor beide kanten.

wat vinden jullie?

ik zie het ook bij enkelen maar zeker niet allemaal Knipoog
die van mij loopt ook in set en heeft 2 stel hele knappe zadels die precies goed liggen, word jaarlijks geent, wanneer nodig is gaat ze naar de smit, word keurig bijgehouden met wormekuren, ze word netjes getoiletteert, heeft knappe dekens etc. en ik kan hier uit de omgeving geen mensen die verrot tuig hebben en wel setjes, mooi tuig vind ik veel netter staan dan een setje dus mijn prioriteiten liggen wel iets anders...
maar op bokt kom ik wel regelmatig mensen tegen met wel 20 setjes van 50/70 euro waar ze allang al wel een knap zadel van konden kopen .. en dan denk ik ook echt van kommop zeg Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:32

Voorbeeldje Haha! ? PM mag ook Ja

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:33

Joscaa schreef:
Afkorting van dé SetjesFreaks op bokt. Knipoog

Maar Miss_Vosj, nu begin je er over dat jij alleen de dingen wilt die je nodig hebt, en geen honderden verschillende kleuren shabrakjes ipv goede tuigage.

Wij hebben het beide, dus wat is het probleeem dan??? Scheve mond

Dan is er naar mijn idee geen probleem en dat heb ik ook niet gezegd, maar ik bedoel dat ik liever alleen het nodige koop dan honderden dezelfde dingen alleen een andere kleur en dan andere belangrijke spullen maar voor goedkope prijs koop en dat het dan van slechte kwaliteit is.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:34

Lauss schreef:
Voorbeeldje Haha! ? PM mag ook Ja

nee ik ga geen namen noemen dat vind ik tog wel iets te veel van het goede, maar in de tijd dat ik nog wel eens meekletste in het SF topic waren er al zeker 2 met wat ik vond iets minder tuig,
maar derest ook allemaal met perfect tuig hoor dus daarom gaf ik er tog wel een beetje gellijk dat ik er soms op bokt tog wel eens een enkeling tegenkom..

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:36

Iets minder tuig of slecht passend tuig zit ook nog een verschil in hé? Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:38

Denise_Perla schreef:

nou met iets minder tuig bedoel ik slecht passend tuig

je tuig moet gewoon goed zitten dus iets minder tuig vald dus ook direct onder slecht passend naar mijn iddee...

[edit] en ik beoordeel het zadel niet naar uiterlijk hoor ookal was het helemaal bruin en versleten, als hij maar goed zit op een paard dus daarom bedoel ik dus ook met minder de functie en niet hoe het er uit ziet.. want oude zadels kunnen ook perfect zitten op een paard/pony..

maar zoals denise en velen die hier reageren, ik snap niet waarom jullie hier zo hevig op reageren, de meeste hier hebben allemaal goed tuig als ik het van de foto's zie en zoals jij denise weet ik dat jij je paarden niks tekort komt dus waarom reageren jullie hier zo hevig op, het heeft op jullie tog geen betrekking of voelen jullie je evegoed aangevallen ?
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 28-01-08 16:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:39

Denise_Perla schreef:

Ja, inderdaad. Nagelbijten / Gniffelen Misschien ziet het tuig er wel niet mooi uit, maar als het goed past op het paard...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:42

Joscaa schreef:
Denise_Perla schreef:

Ja, inderdaad. Nagelbijten / Gniffelen Misschien ziet het tuig er wel niet mooi uit, maar als het goed past op het paard...

ik leg net al uit dat ik iets minder tuig bedoel met niet passend zoals ik hierboven uitlegt...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:43

Ja sorry. Knipoog Ik was aan het typen, toen op Plaatsen geklikt, en in die tussen tijd had jij net dat berichtje geplaatst. Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:43

Dan is het nog een dom topic want mensen die geen goed tuig hebben gaan dat toch niet toe geven Clown

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:45

Huilen van het lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:45

patjelisa schreef:
Dan is het nog een dom topic want mensen die geen goed tuig hebben gaan dat toch niet toe geven Clown

heb je gellijk in, maarja zo blijft het, mensen die paarden verwaarlozen geven het ook niet toe en tog word er over gediscuseert en zo heb je wel meerdere discusies waarvan de oorzaak het niet gaat toegeven ..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:47

Ik zie het ook wel hoor. De nieuwste dekjes met bijpassende bescherming en vervolgens een klapperend zadel wat zelfs met de gekste onderleggers niet blijft liggen. Clown Daar ga ik me ook aan ergeren. Indien al die dekjes niet waren aangeschaft, kon er een fatsoenlijk zadel gekocht worden voor dat geld.

Maar gelukkig zie ik meestal passende zadels. De mensen die er leuk en verzorgd uit willen zien als ze rijden, hebben in de meeste gevallen wel eerst gedacht aan een goed zadel. Lachen

Ik heb overigens maanden met een lelijk zadel gereden. Het lag echt goed en met mijn mooie zadel durfde ik niet meer te rijden, uit angst mijn paard te verpesten. (Zadel was aangemeten, maar te krap!) Vaak lag er wel een net dekje onder dat oude zadel. Misschien hebben anderen toen wel gedacht dat ik geen geld over had voor goed tuig, maar wel voor overige prullaria. Dit was echter niet het geval. Het zadel mocht behoorlijk gebruikt zijn, maar het lag goed op mijn paard en werd gebruikt tot ik een breed zadel gekocht had.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 28-01-08 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt