Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viktor00

Re: Ervaringen op maat laten maken Daaleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:52

Ezmee, welk zadel van daaleman heb je gehad??

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:27

viktor00 schreef:
Ezmee, welk zadel van daaleman heb je gehad??

Daaleman VSD met gelzit nieuwe model

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 16:11

Hoe bedoel je dat dat de kussens knikken?

Bij mijn zadel "knikt" er niets.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:57

Wij hebben ook een op maat gemaakte. Kwalitatief echt een suepr zadel, is nu denk ik toch wel 8 jaar oud en je poets hem op en ziet er weer uit als nieuw. Alleen kan ik mijn benen er niet fijn aanleggen op de kniewrongen. Geen idee wat het is hoor misschien ben ik gewoon wat te klein voor het zadel ? Maar over de kwaliteit geen slecht woord.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:09

Ezmee wat hebben ze daar aan gedaan als ik vragen mag?

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:01

Ik ben ook erg benieuwd. Polly B wat voor zadel heb je? En wat voor een maat? (in inch)

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:37

Dressuur model zou ik zo niet weten ! Het is een 17.5 inch... ik zoek even uit op de site welk model Knipoog.

Het is de GPS 1

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:20

Ik heb slechte ervaringen met daaleman ik ga der ook nooit meer heen. Ik heb er vroeger een keer een tweedehands daaleman zadel gekocht, hij moest toen iets opgevult worden om hem passend te krijgen op mijn paard. Een maand later had ik een ander paard waar dit zadel niet op paste dus ik met mijn zadel naar daaleman met het verhaal van nou ik heb hem een maand geleden kocht en op laten vullen heeft bij elkaar 600 euro gekost en ik heb er daarna nog maar een keer of 5 opgezeten. Ik wilde dit zadel gaan inruilen op een maatwerk nieuw dressuurzadel omdat mijn nieuwe paard een moeilijke rug had. Krijg ik voor mijn daaleman 300 euro, als ik hem inruilde op een nieuwe, nou ik vond het belachelijk ik had er misschien 5 keer op gereden en ik had het zadel bij hun gekocht en een maand later kreeg ik er maar 300 euro voor.Dus ik heb het paard weer op de trailer gezet en ergens anders een zadel passend laten maken wat een slechte service.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 17:18

Sorry hoor Channie18 maar ik vind dat ze jou nog behoorlijk fair hebben behandeld. Wat had je verwacht? Dat ze een volledig nieuw zadel voor jou gingen maken omdat het andere tweedehandse niet paste op je nieuwe paard? Veel zadelmakers geven maar een lage prijs voor een zadel dat ze moeten overnemen. Zij moeten dat immers ook nog kwijt zien te geraken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:27

Had je het zadel tweedehands bij Daaleman gekocht? Dan vind ik het niet zo netjes anders kunnen zij er ook niet veel aan doen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:35

Ik begrijp dat het zadel juist niet bij daaleman is gekocht Verward
Imo kunnen ze er dan idd niet veel aan doen.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:33

het zadel kwam van daaleman. ik heb het gekocht voor 600 euro en nog geen maand later wou ik hem inruilen op een nieuwe (dus ook niet op een 2dehandse) en kreeg ik er nog niet eens de helft voor..nou je maakt mij niet wijs dat de waarde van een zadel in een maand tijd de helft zakt!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:40

Dat is niet erg netjes van ze.
Heb eerder klachten gehoord maar heb van dichtbij alleen een scheef zadel meegemaakt een verder net werk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:53

natuurlijk hoor je over elke zadelmaker of wat dan ook mindere verhalen,het zijn ook maar mensen.
maar Daaleman is wel degene over wie ik weinig negatieve dingen hoor,de meeste reacties zijn toch wel positief.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:58

Ik ga morgen mijn zadel ophalen. Ben wel erg benieuwd!!
@Precious20: Ben je nog steeds tevreden, en is het al lekker soepel??

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:40

Nou ik ben eigenlijk wel benieuwd of iedereen tevreden is over zijn/haar (nieuw) gekochte zadel...
Dusss kom maar op zou ik zeggen.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 23:44

Jaja ellen82, ik ben nog altijd tevreden over mijn zadel! Het zit lekker en het leer is al lekker soepel aan het worden. Hoe bevalt jouw zadel? En dat van jouw Presto?

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:30

hallo,

Mijn zadel komt vandaag of morgen aan met de post! Ik ben erg benieuwd. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen tot nu toe!

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:59

Hallo,

Wij hebben ook sinds half december een nieuw op maat gemaakte Daaleman,ligt heel goed en zit voor mij perfect, heb lekker wat bewegingsvrijheid, andere zadels die ik heb uitgeprobeerd, dwongen me veel te veel in een bepaalde houding, waardoor ik pijn in mijn heupen en benen kreeg, wat ook niet minder werd.
Voorheen hadden we ook een Daaleman, een zadeltje van 20 jaar oud, zat nog steeds heel goed, lag alleen wat minder op ons paardje.
Ben dus uitermate tevreden

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 07:12

Na het lezen van dit topic ben ik ook van plan om de firma Daaleman maar eens laten komen met een leuk zadeltje. De prijzen op de website van Daaleman (dressuurzadels), zijn die inc. singels,beugels en beugelriemen? En als zij langskomen met een nieuw zadel, en hem aanpassen, betaal ik dan enkel hun reiskosten? Of ook aanpassingskosten? Ivm het gratis aanpassen wanneer je bij hun in de zaak langskomt.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:34

hallo,
De prijzen zijn exclusief singel, beugel ed. Volgens mij hebben ze ook tweedehandszadels maar deze komen ze niet passen. Ze komen nl niet langs met zadels. Ze maken de zadels helemaal op maat.Bij mij kwamen ze met verschillende bomen .je kunt dan evt wel op een proefzadel zitten. Het duurt ongeveer 13 weken voordat hij af is vanaf aanmelding. Je kunt naar hen toegaan om te "passen"of ze komen naar jou toe. Je betaald dan de reiskosten. Het zadel hoeft dus niet aangepast te worden want het is dan al op maat gemaakt. Je kunt je zadel ophalen of laten opsturen als het klaar is. De 1e opvulling is gratis m its het zadel op het zelfde paard blijft liggen. Bij problemen kun je altijd contact met hen opnemen.

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:46

Hartelijk bedankt voor de info. Die 13 weken (toch weer 3 maanden) zonder zadel zie ik niet zo zitten. Misschien toch maar een goedkoper tweedehands aanschaffen en die op maat laten maken. Jammer, maar dan kan ik nog wel even doorsparen!

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:58

Soms geven ze je wel eens een leenzadel mee, niet gevraagd is altijd mis. Haha!

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:40

Ik lees al even mee in dit topic omdat ik aan het nadenken ben wat voor zadeltje ik straks wil voor mijn merrie. Ze is nog in de groei en ik wil nog even een jaartje wachten met een nieuw zadel aanschaffen.

Omdat ik nu al 2x heb meegemaakt dat een zadel nadat hij is opgevuld nog niet goed lag wil ik geen risico meer lopen. Dus zodoende dat ik mij afvraag hoe het bij jullie is gegaan toen het zadel klaar was. Zijn ze nog een keer langs gekomen voor een na controle of moest je zelf maar kijken of hij goed ligt.

viktor00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:22

Hoi bij mij gaven ze aan dat dat niet nodig was om meteen te kijken omdat het zadel nog moet zakken als het nieuw is. Het moet ook nog ingereden worden. ALs je problemen hebt kun je bellen. Ik heb mijn zadel nog niet binnen Boos!