Overtuig mij; Anky pads.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Re: Overtuig mij; Anky pads.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 22:40

Ik gebruik ze niet Clown Dus ik weet het niet Huilen van het lachen

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:00

ik vind dit een zinloze discussie.
de ene vind de anky pads top en de andere vind het niks.
er zal nooit een einde aan deze discussie komen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:52

geheel offtopic:
Nederland is het ENIGE land met E-pony's in de rest van de wereld is het groter dan een D = paard

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:56

Passen Anky pads goed onder een VZH/Springzadeltje en bij een pony met bijna " geen" schoft??

Ben nogal onduidelijk hé Bloos

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:58

ik was eerst alleen maar anti anky pads ook vanwege de prijs maar ben nu toch om. mijn zadel ligt gewoon nog beter met een anky pad (ook met de pads van pk, maar die kon ik op dat moment nergens kopen dus moest ik wel over op anky). dit ligt overigens niet aan dat het zadel niet goed is, want dat is compleet nagekeken. ik snap ook niet waarom, maar mijn paard loopt er beter op dan op gewone dekjes. het is wel belangrijk dat het leatherfeel is. ik kan er dan dus wel moeilijk over gaan doen, maar als dit het beste is voor mijn paard kan ik er maar beter aan toegeven dacht ik zo.

ik vind het wel jammer dat er met koeienletters anky op moet staan, ik houd niet zo van merkjes Misselijk

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:02

ankypads heb ik niet.. wel de pk en hh.. hh schuift helemaal onder me zadel vandaan.. en die heeft wel lussen * al stellen ze niets voor*. aan pk zit niets.. en die blijven heel goed liggen!!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:08

Ik heb een HH en die blijft bij goed liggen, en ik maak die voorste lusjes niet vast. Vorige week heeft hij met succes een buitenrit van 5 uur meegemaakt en hij lag er nog perfect onder Ja
Ik heb ook zo'n pad van Nouvel en die blijft ook wel goed liggen (schuift niet) maar trekt wel een beetje strak op de schoft.

Het is denk ik heeeeel verschillend wat voor rug je paard heeft hoor.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:10

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:13

PK heb ik trouwens ook... vind ik ook erg goede pads Lachen
HH heb ik niet... vind het vierkante model gewoonweg niet mooi, de oude anky had ik om dezelfde redenen nooit gekocht Haha!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:28

Supertje schreef:
Ik heb een behoorlijk aantal Anky-pads, juist omdat ik er heel tevreden over ben.
Dat er geen lusjes aan zitten vind ik een groot voordeel Haha! Die dingen maak ik nooit vast en ik haal nooit mijn singel er door dus zitten ze normaal alleen maar in de weg. Bij een goed passend zadel blijven dekjes gewoon liggen zonder lusjes.
Verder vind ik de zweetopname super. Bij andere dekjes heb ik het nog weleens dat het hele dekje doorweekt is en dus zowel aan de onder- als bovenkant nat is. Bij de Anky pads is zowel de onder- als bovenkant droog, geen zweet wat in mijn zadel trekt en geen kletsnat dekje op mijn paard.
Pasvorm is inderdaad niet optimaal, maar bij goed in de kamer trekken heb ik daar iig geen last van. In de kamer trekken dan niet alleen aan de voorkant, maar over de hele lengte omhoog trekken in het kussenkanaal, dan liggen ze goed.
Daarbij zijn die Anky-pads zo goed als onverslijtbaar, ik heb er een aantal van de 1e editie, en die zien er nog uit als nieuw.

hier sluit ik mij helemaal bij aan, ik heb hier niks meer aan toe te voegen, had het niet beter kunnen zeggen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:59

Ik heb zelf 18 anky pads en ben er wel tevreden over alleen als ik ze te lang erop laat liggen dan gaan ze achter het zadel toch iets schuren maar dat kan ook komen omdat mij paard een heel gevoelig huidje heeft Knipoog

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:28

judith789 schreef:
Passen Anky pads goed onder een VZH/Springzadeltje en bij een pony met bijna " geen" schoft??

Ben nogal onduidelijk hé Bloos

ja!

Heb ik ook

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:29

lovekomeet schreef:
Supertje schreef:
Ik heb een behoorlijk aantal Anky-pads, juist omdat ik er heel tevreden over ben.
Dat er geen lusjes aan zitten vind ik een groot voordeel Haha! Die dingen maak ik nooit vast en ik haal nooit mijn singel er door dus zitten ze normaal alleen maar in de weg. Bij een goed passend zadel blijven dekjes gewoon liggen zonder lusjes.
Verder vind ik de zweetopname super. Bij andere dekjes heb ik het nog weleens dat het hele dekje doorweekt is en dus zowel aan de onder- als bovenkant nat is. Bij de Anky pads is zowel de onder- als bovenkant droog, geen zweet wat in mijn zadel trekt en geen kletsnat dekje op mijn paard.
Pasvorm is inderdaad niet optimaal, maar bij goed in de kamer trekken heb ik daar iig geen last van. In de kamer trekken dan niet alleen aan de voorkant, maar over de hele lengte omhoog trekken in het kussenkanaal, dan liggen ze goed.
Daarbij zijn die Anky-pads zo goed als onverslijtbaar, ik heb er een aantal van de 1e editie, en die zien er nog uit als nieuw.

hier sluit ik mij helemaal bij aan, ik heb hier niks meer aan toe te voegen, had het niet beter kunnen zeggen.

Ik sluit mij hier ook helemaal bij aan!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:10

hildetc schreef:
ik vind het wel jammer dat er met koeienletters anky op moet staan, ik houd niet zo van merkjes Misselijk

Er zijn veel mensen die hem omdraaien, dan zit het merkje ana de voorkant en valt hij minder op.

Dit kan alleen met het oude model overigens Clown

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:12

Elaine schreef:
hildetc schreef:

Er zijn veel mensen die hem omdraaien, dan zit het merkje ana de voorkant en valt hij minder op.

Dit kan alleen met het oude model overigens Clown

En hij zit met grote stiksels vast... als je het eraf haalt zie je er niets meer van Knipoog

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:14

Voordelen:
Ik vind sommige ANKY pads erg mooi van kleur.
Dat er geen lusjes aan zitten vind ik ook juist fijn.
Goede dikte

Nadelen:
slechte pasvorm
ze zijn duur
1 maat

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:07

ik heb een paar keer met een Anky pad gereden
ik zie er de voor en de nadelen wel van in, maar de voordelen wegen bij mij niet op tegen de prijs en de pasvorm etc

ik wil een voorgevormd dekje lusjes boeit me niet , of ik ze wel of niet vastdoe dat verschilt
bij het ene paard blijft het liggen, bij de ander schuiven ze als een gek ook al past het zadel perfect
dus schuivende dekjes = een niet passend zadel is onzin

ik vind ze veel te dik...
als ik al dekjes gebruik dna moeten dat dunne dekjes zijn ivm eventueel versmallen van de kamer door een onzinnig dik dekje

ik gebruik stubben, eskadron dekjes, dunne
en de kleuren , sja boeit me ook al in het geheel niet, ik gebruik zwart en grijs, als ik al fleurige kleuren gebruik is het paars of bordo oid... en geen modieus kleuren ge-emmer
leuk voor degene die het wel leuk vinden , mij persoonlijk intereseert het niet Lachen

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:29

Tip voor Anky liefhebbers. Anky lichtgeel ligt bij Divoza Leek voor 25% korting, 1 maal dus wees er snel bij...

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:55

Ik vind ze fijn als je ze met opzadelen wat in de kamer drukt is er niks mis mee.
En met gewone dekjes gebruik ik de lusjes voor ook niet. Dus die mis ik totaal niet op mijn 2 anky's.
En bolle pony's past hij wel op hoor op mijn shet verschuift hij ook niet en die is behoorlijk bol.
Afbeelding

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:09

alicelover: Hij verschuift misschien niet, maar als hij lekker ligt, is een andere vraag..

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:13

Ik vind het niet fijn:

Dat er maar 1 maat is
en dat er bij de schoft geen verhoging zit!

ik vind wel fijn:

dat ze goed vocht opnemen
en als het goed past schuiven ze ook niet, en ze zijn lekker zacht voor de paardenrug, en niet te vergeten ze staat ook errug chique!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:15

Soet schreef:
Een pony van een meter 63? Nou dat noem ik een paard hoor Knipoog Pony's zijn tot 1.48

Late reactie: 148 is een D- pony!
en dan moet je de E ook nog.. :p

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:16

Ik vind ze heel erg fyn, heb ze zelf ook.
Ze nemen t zweet mooi op en zien er mooi uit

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 21:20

Dniekje schreef:
Soet schreef:
Een pony van een meter 63? Nou dat noem ik een paard hoor Knipoog Pony's zijn tot 1.48

Late reactie: 148 is een D- pony!
en dan moet je de E ook nog.. :p

Als je had gelezen, wist je dat dit in België anders is, en dat dit hier (België) dus klopt.
In Nederland zijn er E-pony's, maar in andere landen dus niet. Vandaar Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:32

alicelover schreef:
Ik vind ze fijn als je ze met opzadelen wat in de kamer drukt is er niks mis mee.
En met gewone dekjes gebruik ik de lusjes voor ook niet. Dus die mis ik totaal niet op mijn 2 anky's.
En bolle pony's past hij wel op hoor op mijn shet verschuift hij ook niet en die is behoorlijk bol.
Afbeelding

ik ben helemaal voor de anky's... maar dit vind ik ook niet kunnen
Je ziet gewoon dat het echt niet past