Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

De "officiele" naam heeft bij mij toch een andere gevoelswerking dan een zelfverzonnen, bewust negatief iets.
er wordt hier gezegt dat het sperriempje het bit stiller in de mond houdt.. is dat nodig dan? en heb je dat egt zelf ondervonden? is dat egt je eigen mening? OF heb je het van anderen gehoord, en ben je gewoon niks anders gewend dan met sperriempje rijden? ben ik wel nieuwschierig naar

runningkawa schreef:HNS, zie je wel in meer topics dan in dit topic schreeuwen (discussie is er ooit, want alles is zwart)
En niets is goed, alleen zou als jij je paarden houd
nee dat vroeg ik me af, als je het zelf zo hebt ondervonden en die mening hebt, wie ben ik dan om jou een andere mening aan te smeren? ik denk dat het grootste probleem is dat mensen niet weten wat ze doen of waar ze over praten, doordat bijv dat sperriempje "vanzelfsprekend" is. ikzelf had er dus ook nooit zo over nagedacht, totdat ik gister dus de sper en neusriem eraf gooide. Bij mij was het dus andersom, ik vond het prettiger, mijn paard ook, en het ging stukken beter. Runningkawa, jij hebt dus al uitgeprobeerd en dan respecteer ik je mening, ieder zijn eigen, maar ik vraag me dus af of iedereen die hier voor het sperriempje is, ook egt het tegenovergestelde heeft uitgeprobeerd (incl. neusriem eraf) 

maargoed ik weet nu beter