Wel of geen hulsebos?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Re: Wel of geen hulsebos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:18

Nou als een zadel niet op de juiste manier gemaakt wordt kan dat wel degelijk kwaad, maar Hulsebos weet de zadels precies goed te maken, dat de druk mooi verdeeld wordt.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:47

eefangel schreef:
Nou als een zadel niet op de juiste manier gemaakt wordt kan dat wel degelijk kwaad, maar Hulsebos weet de zadels precies goed te maken, dat de druk mooi verdeeld wordt.

Ik nodig iedereen echt graag uit om mijn zadel te komen bekijken en op m'n paard te zien (alhoewel ik dat ding liever niet meer op m'n paard leg). Kijken of jullie dan nog zo tevreden zijn, dat een vakman zulk werk aflevert vind ik echt schandalig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:12

Ik heb echt nog nooit problemen gehad met ze aan de telefoon enzo. Altijd vriendelijk te woord gestaan.
Mijn zadel ligt goed. Hij heeft een enorm moeilijke rug en de ruggenman vond m toch elke keer weer beter worden! Dat lijkt me erg lastig als je er elke dag een zadel op hebt die niet goed ligt.
Moet wel heel eerlijk bekennen dat ik een beetje m'n twijfels heb over hun opvullen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:06

Needje schreef:
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met ze aan de telefoon enzo. Altijd vriendelijk te woord gestaan.
Mijn zadel ligt goed. Hij heeft een enorm moeilijke rug en de ruggenman vond m toch elke keer weer beter worden! Dat lijkt me erg lastig als je er elke dag een zadel op hebt die niet goed ligt.
Moet wel heel eerlijk bekennen dat ik een beetje m'n twijfels heb over hun opvullen.

Maar hier schijnt ook het grootste probleem mee te zijn toch?

triscaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:14

voor mij nooit meer een Hulsebos..

Ik heb er 2 gehad die speciaal voor mijn paard gemaakt waren. Die lagen beide zo slecht dat mijn paard nu het hele vertrouwen in het zadel moet hervinden.. We zijn er nu ruim 2 maand mee bezig en het lijkt erop dat dit nog wel wat tijd in beslag neemt...

Wel hebben we al het geld van Hulsebos terug gekregen, maar dan nog maak je veel kosten. Ik kon een jaar niet rijden door levertijden en vermaken, het paard at door, moet nu vaak naar de fysio, kan geen B proef meer lopen terwijl ze M2 was....

Ik ben er gewoon depressief van..

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:12

je kunt mij niet vertellen dat door een zadel jou paard nu geen b proef meer kan lopen. Als het zadel slecht ligt dan heb je dat bij de 1e keer kunnen zien en als het goed is heb je hem dan dus ook niet gebruikt. dit ligt dus echt niet aan een zadel

oh ja voor de mensen die wel tevreden zijn, waarom zouden we nog moeite doen om andere mensen over te halen? wij hebben toch een perfect zadel wat heerlijk zit Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:35

noortje schreef:
je kunt mij niet vertellen dat door een zadel jou paard nu geen b proef meer kan lopen. Als het zadel slecht ligt dan heb je dat bij de 1e keer kunnen zien en als het goed is heb je hem dan dus ook niet gebruikt. dit ligt dus echt niet aan een zadel

Wij zijn leken, wij kopen een zadel bij iemand die zich zadelmaker noemt, op maat gemaakt, dan ga je er dus vanuit dat een zadel past.
Als je mijn zadel op m'n paard legt zou iedereen zeggen dat er niks aan de hand is, dat ie perfect past! Tot je het zadel zelf gaat bekijken...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:50

Nou inderdaad, helemaal met Ymke eens. Dat is toch niet de taak van de klant?! Als ik mijn auto naar de garage breng verwacht ik ook dat de storing verholpen is en niet dat ik het zelf als leek nog eens moet gaan controleren.

Overigens kan meneer HB ook knap kletsen hoor, laatst nog bij een stalgenoot meegeluisterd: dat het zadel steeds scheef zakte lag aan een scheef paard en ze moest maar wat meer op de andere kant gaan zitten. Ja toedeloe Doei, doei

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:54

Ik heb nu sinds 3 maanden een Hulsebos en het bevalt me echt hartsikke goed. Voor mij geen ander zadel meer.
Andere bij ons op stal zijn ook zeer tevreden over hun Hulsebos zadels.

triscaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:01

Het zou ook niet alleen aan het zadel mogen liggen en ik had direct al een slecht gevoel.

Maar volgens HB moest
-het zadel zakken
-het paard aan het zadel wennen
-lag het zadel echt goed
-lag het aan mijn zit
-lag het aan het paard
-moest het zadel maar eens opgevult worden
-moesten de singelstoten maar eens anders bevestigd worden
-lag het echt aan mij

toen heb ik de gene die zij sponsoren erop gezet. Ik was het echt zat. Toen zij er niks mee kon en nadat ze er een ander zadel op had gelegd haar er zo door had konden ze niks anders.

Maar reken er maar op dat tussen deze opsomming er 3 weken proberen zat en daarboven op de snelle sevice van Hulsebos (not dus..)

Het is zo erg dat ze levertijd van het tweede zadel mij zo laat werd dat ik stennis heb gemaakt. Jan belde mij terug en kon toen 2 weken later. Hij kwam speciaal voor mij naar het noorden om alles goed te maken. Hij kreeg waarschijnlijk wel mot met zijn familie want zijn zoon was jarig. Toen hij kwam en ik hem feliciteerde wist hij niet waarmee... Hamer

Ik vertrouw ze niks met hun praatjes..

En mijn houding ben ik nu mee aan het werk. Ik werd zo onzeker door alles. Dat mijn paard zo zou lopen door mij! Ik ben geforceerd gaan zitten en kan dat nu herstellen.. En dat terwijl niemand ooit over mijn zit begon..

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:57

ik blijf bij mijn mening Knipoog

nogmaals, wat hier 100 maal is gezegd.

de een is tevreden de ander niet, maar waarom moeite doen om elkaar over te halen ipv het fijn vinden voor de ander die wel veel plezier aan een hulsebos beleefd en het rot vinden voor mensen die hier een minder goede ervaring mee hebben Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:00

omdat diegene die geen goeie ervaringen hebben gewoon erkend willen worden ipv dat diegene met goeie ervaringen blijven zeggen dat het niet waar kan zijn.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:07

ik vind de mensen met een slechte ervaring hier toch echt feller overkomen, de meesten proberen de anderen echt te overtuigen.

NIEMAND heeft hier gezegt dat jullie liegen over jullie verhalen. en natuurlijk mogen jullie je slechte verhalen ook kwijt, maar
ik snap niet waarom je niet blij kan zijn voor mensen die het wel goed voor elkaar hebben met een hulsebos.

ik vind het erg rot voor jullie echt waar.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:09

ik kan idd niet blij zijn voor de mensen die tot nu toe nog tevreden zijn, omdat ik bang ben dat zij ook problemen gaan krijgen, hetzij met de service hetzij met de zadels zelf.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:15

ik vind het ook vervelend dat sommige problemen hebben, maar je hoeft niet bang te zijn dat ik/wij ook problemen gaan krijgen, mocht het gebeuren, weet ik zeker dat ze het passend oplossen...Heb al 5 jaar een hulsebos en altijd goed geholpen....

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:17

nou dan niet maar het hoeft niet zo te zijn dat hier beweert word dat alle zadels slecht zijn, laat mensen die tevreden zijn ook in hun waarde en probeer niet alsnog hun zadel af te keuren.

nogmaals rot voor mensen met slechte ervaringen en ik ben het er mee eens dat sommige dingen niet door de beugel kunnen maar er zijn ook echt wel zadels die gewoon goed zijn en waarbij de service ook prima is Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:19

noortje schreef:
nou dan niet maar het hoeft niet zo te zijn dat hier beweert word dat alle zadels slecht zijn, laat mensen die tevreden zijn ook in hun waarde en probeer niet alsnog hun zadel af te keuren.

nogmaals rot voor mensen met slechte ervaringen en ik ben het er mee eens dat sommige dingen niet door de beugel kunnen maar er zijn ook echt wel zadels die gewoon goed zijn en waarbij de service ook prima is Knipoog

hoho, ik keur de zadels ook niet af, ik keur de firma af.

(edit: en een deel van de zadels)
Laatst bijgewerkt door #Ymke# op 16-01-07 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:19

hoi,

Over 2 weekjes wordt mijn nieuwe Hulsebos WB4 afgeleverd ben benieuwd, ik hoop dat ik er veel plezier aan zal beleven en m'n paard ook!

Gr Charlotte

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:41

Charley89 schreef:
hoi,

Over 2 weekjes wordt mijn nieuwe Hulsebos WB4 afgeleverd ben benieuwd, ik hoop dat ik er veel plezier aan zal beleven en m'n paard ook!

Gr Charlotte

Dat zadel zit echt superfijn! Je zal er echt verliefd op worden Lachen Veel plezier ermee!

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:46

Ik hoop het Haha! dankjewel!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:25

een uitstekende keus, maar mocht je niet tevreden zijn, dan valt er echt wel over te praten hoor!!!

Ben benieuwd hoe het jou bevalt....

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:47

ik werk in een ruitersportzaak waar we ook een eigen zadelmakerij bij hebben, de gene die daar de leiding heeft, heeft een opleiding gehad bij passier, hij past voornamelijk zadels aan en voert reparaties uit.

regelmatig krijgen we ook hulsebosch zadels binnen, die aangepast moeten worden.
de mening van onze zadelmaker is: het zijn kwalitatief goede zadels, daar is niets mis mee.

het enige punt waar de mensen mee komen is de service van hulsebosch na de aankoop.
vaak gewoon weg slecht en wij achten dat als een zeer belangrijk punt!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:48

service is ook belangrijk, maar ik heb daar altijd goede service gehad, misschien ligt het er ook aan hoe en op welke manier je een probleem overbrengt....

Ik ben en blij tevreden over beide, tot het tegendeel MIJ overkomt en of bewezen is......

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:45

Ik vind de service ook wel goed, niks mis mee!

Wij hebben in totaal 4 zadels en hoofdstellen van Hulsebos, wil niet meer anders!
Mooie kwaliteit, heel erg soepel en glanzend leer, echt een plaatje!

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:47

Ik heb zelf ook een Hulsebos en ben er ook erg tevreden over, maar wat voor een zadelvet/olie gebruiken jullie voor je zadel? Die van mij die word nogal snel dof..... ik onderhoud het wel heel erg goed.