Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Ik ben een beetje huiverig voor keurmerken, in die zin dat ik bv ernstige uitslag krijg van ruiterbewijsachtige taferelen.
Sonja schreef:Waarbij onkundigen dus gaan beoordelen.
Sonja schreef:FNRS zegt me ook lang niet alles.
Sonja schreef:Zie regelmatig slecht tot zeer slecht lopende paarden in lessen lopen.
Sonja schreef:Maar ach er is een stapmolen aanwezig en kleedruimte en een bed voor een stagiair dus ze halen hun punten voor het sterrensysteem toch wel binnen. Veeg ik me ook de bips mee af dus.
Sonja schreef:Terug naar het schuivende zadel: Deze zadelmaker zou zijn certificering wel halen, levert prima zadels. Maar of er nou regels zijn over goed of niet goed, het blijft gaan om de beoordeling wanneer iets goed ligt en wanneer niet.
Vergelijk het eens met een kostuum. Kan technisch gezien nog zo goed passen, maar ik zie er toch regelmatig vertegenwoordigers mee lopen die het zo ontzettend l*llig staat... Dan PAST het wel, maar het STAAT voor geen meter. Tja, en waar blijf je dan? Heeft de kostuummaker dan zijn werk niet goed gedaan?
Misschien niet helemaal het ideale voorbeeld want over smaak valt niet te twisten, en een kostuum doet je verder (behalve qua imago) geen schade.
Sonja schreef:Een zadel kan dat wel.
Moet dan een onafhankelijke (wie is dat in dit kleine wereldje?) die beoordeling dan maar gaan doen? Da's geen erebaantje....
Halloway schreef:Een keurmerk binnen het westernwereldje vind ik toch een beetje griezelig, dit omdat de kans groot is dat er een paar foute mensen gaan bepalen wat wel en niet goed is.
Citaat:Dan PAST het wel, maar het STAAT voor geen meter. Tja, en waar blijf je dan? Heeft de kostuummaker dan zijn werk niet goed gedaan?
Halloway schreef:Een keurmerk binnen het westernwereldje vind ik toch een beetje griezelig, dit omdat de kans groot is dat er een paar foute mensen gaan bepalen wat wel en niet goed is.
Halloway schreef:Binnen de westernwereld is de "goeroe" gevoeligheid nog steeds heel hoog, een clinic van a en a is alles, enkele maanden later een clinic van b en a is niks meer etc.
Halloway schreef:Het slechte filtert zich van zelf uit met den tijd, alleen jammer dat dit ten koste moet gaan van goedgelovige mensen.
Halloway schreef:En Rom moet zich omscholen toto slotenmaker/sleutelexpert.
vera schreef:Halloway schreef:Een keurmerk binnen het westernwereldje vind ik toch een beetje griezelig, dit omdat de kans groot is dat er een paar foute mensen gaan bepalen wat wel en niet goed is.
Wordt je bang![]()
![]()
PeterV schreef:Bij ons vallen deze kinderen niet op bij de goeroes nee, onze goeroes storten zich massaal op de kinderen van.
vera schreef:Maar hier gaat het erom dat het wel staat maar niet past. Tsja, waar blijf je dan als klant?
DubbelDun schreef:@Sablou: wat voor ervaring heb jij in de schoenenbranche, behalve het uiteinde nl als drager??
Ik heb er jaren in gezeten en weet dat je goede schoenen die goed passen niet hoeft in te lopen voor ze lekker gaan zitten. Sterker nog het is in het belang van de schoen dat het leer juist niet opgerekt gaat worden omdat de schoen dan uit model komt en er afgetrapt uit gaat zien, wat de slijtage zal versnellen.
Dit soort bakerpraatjes komen van verkopers die willen verkopen.
Als er 1 zadelmaker zegt dat een zadel kan schuiven en collegazadelmakers zeggen dat dit niet het geval is, dan ga ik voor de meerderheid, mede als het paard in kwestie al duidelijk aan geeft dat die een probleem met het zadel heeft en met een andere zadel niet.
Overigens heeft Francis eea niet direkt op i-net gegooid zoals jij suggereert, maar is er wel degelijk overleg geweest. En al was dat niet het geval geweest dan nog had je de eer aan jezelf moeten houden en naar een voor de klant passende oplossing moeten zoeken.
Het siert je dat je meedenkt en klanten naar dit zadel doorverwijst, maar dan nog is Francis er momenteel niets mee opgeschoten.
Die wil rijden op een zadel waarbij haar paard aan geeft dat die zich er lekker bij voelt en dat is nu niet het geval.
DubbelDun schreef:Voor mensen die orthopedische schoenen nodig hebben kan ik me daar iets bij voorstellen
Verder blijf ik erbij dat goedzittende schoenen niet ingelopen moeten hoeven te worden, is dat wel het geval dan zitten ze gewoon niet goed genoeg.
DubbelDun schreef:Als er 1 zadelmaker zegt dat een zadel kan schuiven en collegazadelmakers zeggen dat dit niet het geval is, dan ga ik voor de meerderheid, mede als het paard in kwestie al duidelijk aan geeft dat die een probleem met het zadel heeft en met een andere zadel niet.
sablou schreef:
@Anya.
Zadelmakers en klanten denken en handelen niet op basis van formules.
Als paardenvrouw zou je toch beter moeten weten; of loopt dat paard van jou op basis van een wiskundige berekening?