[WN] Horen nieuwe zadels te schuiven ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Horen nieuwe zadels te schuiven ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:33

Ik ben een beetje huiverig voor keurmerken, in die zin dat ik bv ernstige uitslag krijg van ruiterbewijsachtige taferelen. Waarbij onkundigen dus gaan beoordelen.
FNRS zegt me ook lang niet alles. Zie regelmatig slecht tot zeer slecht lopende paarden in lessen lopen. Maar ach er is een stapmolen aanwezig en kleedruimte en een bed voor een stagiair dus ze halen hun punten voor het sterrensysteem toch wel binnen. Veeg ik me ook de bips mee af dus.

Terug naar het schuivende zadel: Deze zadelmaker zou zijn certificering wel halen, levert prima zadels. Maar of er nou regels zijn over goed of niet goed, het blijft gaan om de beoordeling wanneer iets goed ligt en wanneer niet.
Vergelijk het eens met een kostuum. Kan technisch gezien nog zo goed passen, maar ik zie er toch regelmatig vertegenwoordigers mee lopen die het zo ontzettend l*llig staat... Dan PAST het wel, maar het STAAT voor geen meter. Tja, en waar blijf je dan? Heeft de kostuummaker dan zijn werk niet goed gedaan?
Misschien niet helemaal het ideale voorbeeld want over smaak valt niet te twisten, en een kostuum doet je verder (behalve qua imago) geen schade.

Een zadel kan dat wel.
Moet dan een onafhankelijke (wie is dat in dit kleine wereldje?) die beoordeling dan maar gaan doen? Da's geen erebaantje....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:41

Dat is ook wel waar Sonja. Maar een arbitrage-commisie kan wellicht wel uitkomst bieden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:43

Dit kan tot stand gaan komen uit eigen gelederen, BV, binnen de Federatie waar organisaties en verenigingen aangesloten zijn, om af te spreken wat willen wij en wat niet.
Dit kan je weer laten toetsen door BV een commissie samen te stellen van leden, en dan het één en ander laten bekrachtigen door een notaris van dit hebben wij afgesproken, dit zijn de etiketten, eisen, normen, enz,enz.

Dit zegt dan niet dat de consument zich daaraan houden moet, maar die moet dan ook niet zeuren als deze zich heeft ingelaten met.
Het grappige fenomeen hiervan is, dat de consument die een auto koopt bij het mannetje op de hoek, niet hoort dat deze daar BV mee de boot in is gegaan, want je weet waar je dan aan bloot kan staan.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:09

Sonja schreef:
Ik ben een beetje huiverig voor keurmerken, in die zin dat ik bv ernstige uitslag krijg van ruiterbewijsachtige taferelen.

Kan, ben het ook niet overal mee eens, vind er wel een structuur in, daar bij ons de structuur voorbehouden is aan de genoemde individuen, over uitslag krijgen gesproken.

Sonja schreef:
Waarbij onkundigen dus gaan beoordelen.

Dat zeg ik.

Sonja schreef:
FNRS zegt me ook lang niet alles.

Dat geef ik ook toe.

Sonja schreef:
Zie regelmatig slecht tot zeer slecht lopende paarden in lessen lopen.

Ja ik ook, maar zeker niet alleen bij de FNRS gecertificeerde.

Sonja schreef:
Maar ach er is een stapmolen aanwezig en kleedruimte en een bed voor een stagiair dus ze halen hun punten voor het sterrensysteem toch wel binnen. Veeg ik me ook de bips mee af dus.

Ik ook. Maar ook is er iemand aanwezig met een BHV, EHBO, er is controle op alle zaken die maar betrekking hebben op veiligheid, vluchtplan, brandveiligheid, enz,enz.
Ook zijn er controles op de uitrusting van paard en ruiter, en zo zijn er vele positieve zaken te benoemen op dit soort van maneges, waar rechten en plichten beschreven staan, en normen en waarde tenminste nog enigszins te staven zijn als er een geschil over ontstaat.

Sonja schreef:
Terug naar het schuivende zadel: Deze zadelmaker zou zijn certificering wel halen, levert prima zadels. Maar of er nou regels zijn over goed of niet goed, het blijft gaan om de beoordeling wanneer iets goed ligt en wanneer niet.
Vergelijk het eens met een kostuum. Kan technisch gezien nog zo goed passen, maar ik zie er toch regelmatig vertegenwoordigers mee lopen die het zo ontzettend l*llig staat... Dan PAST het wel, maar het STAAT voor geen meter. Tja, en waar blijf je dan? Heeft de kostuummaker dan zijn werk niet goed gedaan?
Misschien niet helemaal het ideale voorbeeld want over smaak valt niet te twisten, en een kostuum doet je verder (behalve qua imago) geen schade.

Op maat gemaakt, is op maat, daar staat geen twijfel over en als het niet past is het niet op maat, dat is duidelijk. Of het dan ook staat, tja ieder zijn smaak, daar valt inderdaad niet over te twiste.

Sonja schreef:
Een zadel kan dat wel.
Moet dan een onafhankelijke (wie is dat in dit kleine wereldje?) die beoordeling dan maar gaan doen? Da's geen erebaantje....

Ik denk dat een rijdende rechter dan al kan doen hoor. Die vertaald het woord custom made, daar komt uit, op maat gemaakt,……….denk dat je alleen maar er voor moet zorgen dat die rijdende rechter die je uitnodigt niet blind is.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:11

Een keurmerk binnen het westernwereldje vind ik toch een beetje griezelig, dit omdat de kans groot is dat er een paar foute mensen gaan bepalen wat wel en niet goed is.

Binnen de westernwereld is de "goeroe" gevoeligheid nog steeds heel hoog, een clinic van a en a is alles, enkele maanden later een clinic van b en a is niks meer etc.

Het slechte filtert zich van zelf uit met den tijd, alleen jammer dat dit ten koste moet gaan van goedgelovige mensen.

En Rom moet zich omscholen toto slotenmaker/sleutelexpert.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:17

Halloway schreef:
Een keurmerk binnen het westernwereldje vind ik toch een beetje griezelig, dit omdat de kans groot is dat er een paar foute mensen gaan bepalen wat wel en niet goed is.

Wordt je bang Clown Haha!

@ Sonja; Toch weer een reactie? Haha!
Citaat:
Dan PAST het wel, maar het STAAT voor geen meter. Tja, en waar blijf je dan? Heeft de kostuummaker dan zijn werk niet goed gedaan?

Maar hier gaat het erom dat het wel staat maar niet past. Tsja, waar blijf je dan als klant?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:28

Halloway schreef:

Is ook griezelig Ron, maar bewezen is wel in de branches waar dit middel in het leven geroepen is, zowel de consument als de leverancier enig houvast hebben aan zaken waar nu vaak alleen de consument de dupe is.
Vind het een beetje doem denken van je dat een paar foute mensen dan gaan bepalen in wat wel en niet goed zou zijn, ik zou toch zeggen er zijn leidraden genoeg op dit gebied te vinden.

Halloway schreef:
Binnen de westernwereld is de "goeroe" gevoeligheid nog steeds heel hoog, een clinic van a en a is alles, enkele maanden later een clinic van b en a is niks meer etc.

Ja, de goeroe bepaald de markt, heb veel van dit soort mensen geleerd, en met stip op nummer één staat zakkenvullen, dit met name in het gelijk halen of krijgen, daar de meeste vaak van de honger geen ontlasting hebben na jaren de goeroe te hebben uit gehangen.

Halloway schreef:
Het slechte filtert zich van zelf uit met den tijd, alleen jammer dat dit ten koste moet gaan van goedgelovige mensen.

Hier reageerde ik ook op, de nieuwe vallen weer te prooi aan wat wij al achter de rug hebben.

Halloway schreef:
En Rom moet zich omscholen toto slotenmaker/sleutelexpert.

Ja dit gaf ik eigelijk ook al aan, vond zijn uitspraak wel leuk, ik knal er een slotje op.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:53

vera schreef:
Halloway schreef:

Wordt je bang Clown Haha!

En niet zo'n beetje, moet ik dadelijk ook nog goede paarden en zadels gaan kopen, en als dat dan nog niet genoeg is moet ik ze ook nog eens goed verzorgen.
Kreeg laatst het bericht uit Brabant dat wij alle paarden zwaar ondervoed hebben en dat ze allen zandkoliek hebben, hier was ik net zo trots op, zo'n keurmerk zit je dan niet op te wachten. Clown

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:40

Ik zal het maar even verduidelijken met betrekking op de nieuwe in stroom binnen onze sport dan.
Ook wij zijn ooit begonnen vanuit het niets, gelijk met een ander gezin.
Loon was een jaar of 10, en kreeg lessen op maat, niks was te gek, alles kon.
Meisje uit het andere gezin, leste ook, alleen dit maar één maal per week, met het predikaat, heb het zelf niet verzonnen, ach meisjes willen graag eenmaal paard rijden, terwijl het grappige was dat dit de insteek van ons voor Loon ook was.
Kinderen van ouders die wat meer besteden kunnen, hebben in het systeem zoals het nu gaat bij het western rijden, eenmaal meer aandacht dan kinderen van ouders die het wat minder hebben.
Wat ik dus wil aangeven is, dat in tegen stelling hoe de FNRS haar in stromende ruiters laat rijden in een diploma vorm van F1 t/m F12, om zo stapsgewijs het niveau van de ruiter omhoog te brengen, wordt dit bij ons vaak afgezet tegen het potentieel van de ouders.
Oh talentje hoor, jeetje wat kan je kind goed rijden zeg, ohw ohw ohw wat een voorbeeld, boem paard kopen, stal huren, en voor je het weet, in ons geval dan, zit je er midden in, en dit in ons geval letterlijk en figuurlijk.

Even terug naar het andere meisje, ja dat hobbelt nog steeds, is ondanks het feit dat het een nummer gebleven op een manege paard blijven rijden, zonder een doel.

Bij ons vallen deze kinderen niet op bij de goeroes nee, onze goeroes storten zich massaal op de kinderen van, ach de kleine markt.
Onze goeroes hebben zo door de jaren heen natuurlijk ook hun visie opgebouwd over de ouders van kinderen die hun speerpunt zijn, kijk uit zij blijven onbetrouwbaar voor je het weet gaan deze naar een ander, terwijl deze eigelijk moeten zeggen, hum toch lekker verdient aan hun, voor zij mijn door kregen.

Kan nog wel wat meer punten opnoemen die het doel van mijn betoog zouden moeten staven, maar wat ik nou zo mooi aan het FNRS systeem vind, is dat met name de kinderen op gelijk niveau in stromen en stapsgewijs kunnen groeien als ruiter.
Frank en vrij, van welk soort ouders deze ook afkomstig zijn. Dit systeem beloont de kinderen die leren paard rijden met een heel eenvoudig middel dat voor kinderen heel veel waarde heeft, daar dit ook nog eens spelende wijs gebeurt.
Wij hebben helemaal niet zo’n grote manege, maar toch hebben wij 101 paspoorthouders die paard leren rijden, en als ik alle collega stallen daar nog is bij optel, weet ik inmiddels waar wij qua echten groei de plank mis slaan.

De ondernemers, nog goeroes bij ons genoemd, uit het dressuur doen dit systeem er gewoon even bij, en pikken die kinderen van ouders die de kwartjes tussen de dubbeltjes bepalen er toch wij bij, maar werken vooral uit een veel bredere basis vandaan waar de pijp als het ware van moet roken.
Gaan dus georganiseerd te werk.
Het bericht wat jij gekregen hebt Ron, tja sorry, eigelijk werken wij dit zelf in de hand, vind dat het tijd wordt voor een ondernemers platform die de in stromende paard rijden iets kunnen bieden, ipv maar afwachten wat de eventuele nieuw in stomende te bieden heeft.

Dus eigelijk zal je kunnen stellen dat ik een beetje bang wordt van hoe het nou gaat in de westernsport. Goeroes zat, maar helaas, zonder kijk op een goede ondernemersschap waar de uiteindelijke groei toch vandaan moet gaan komen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:50

PeterV schreef:
Bij ons vallen deze kinderen niet op bij de goeroes nee, onze goeroes storten zich massaal op de kinderen van.

Hier krijg ik toch heel vreemde associaties mee hoor Cool

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:45

@ Francis, Zoals je weet vind ik het zadel super, echter paste jouw zadel niet op mijn paardjes.
Waarom kaart ik dit aan om te laten zien dat desbetreffende zadelmaker wel degelijk mee werkt.

Ik heb de zadelmaker gemaild om te vragen naar het zadel van Francis ik kreeg de specificaties.
En meteen nog de week daarop kwam de zadelmaker langs om te kijken of het zadel al dan wel al dan niet zou passen
en er eventueel aanpassingen mogelijk waren om het zadel passend te maken.

Ik heb desbetreffende zadelmaker al regelmatig om hulp gevraagd met mijn eigen zadels maar ook met borsttuigen fenders en dergelijke tot nog toe heb ik alleen maar goed werk en goede service van hem gezien en vernomen.
Het verhaal van Francis is het eerste verhaal wat ik hoor dat niet goed is.
Tuurlijk kan je altijd een ontevreden klant hebben die je ook niet tevreden kan stellen.

Ik ga niet mee oordelen of het zadel al dan wel al dan niet op het paard van Francis past ik zou het niet weten heb paard en ruiter nog nooit gezien. Ik kan alleen zeggen dat ik normaliter gezien super kwaliteit van Sablou zie en ook als er problemen zijn hoor ik uit mijn naaste kennissen kring met meer dan 4 sablou zadels alleen maar goede geruchten.

Ik denk dat Francis het beter niet via het internet had kunnen oplossen maar via persoonlijk contact. Bereik je over het algemeen bij ieder mens meer mij. Francis ik wens je veel succes met de verkoop van je zadel het is een goed kwaliteits zadel en een mooi zadel er zijn vast wel paarden die je zadel passen en mensen die het graag van je willen kopen.

Het staat ook op de site van de zadelmaker en deze heeft super voor je meegewerkt om het proberen te verkopen
Maar het was helaas niet passend te maken op mijn paarden.
Zadelmaker heeft er echter wel weer een klant bij Knipoog

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:04

vera schreef:
Maar hier gaat het erom dat het wel staat maar niet past. Tsja, waar blijf je dan als klant?

-Heb jij (Vera) geconstateerd dat het zadel niet past? Of ben je gewoon bezig op basis van "horen zeggen / heb ik gelezen " ?
-Wie heeft dan wel persoonlijk geconstateerd dat het zadel niet past? Indien ja: dan hier uitleggen wat je hebt geconstateerd aan het zadel (kom men niet weer aan met het schuiven, want dat weet ik zo ondertussen wel...- overigens: ik ben met 100 KG zo opgestapt en heb alle gangen gereden -)
-Wie van jullie heeft er een Custom Made zadel (zie uitleg Aafke) met ECHT hoog polig schapenvacht?

Jullie hebben de afgelopen weken meters lange uitleg gekregen over Custom Made westernzadels. Wat je niet hebt gelezen (= niet heb willen lezen - ik wel) is, dat een westernzadel met echte - hoge - schapenvacht KAN schuiven. EN ...dat zo'n zadel dus wel degelijk moet worden ingereden. Net als echte leren schoenen; ze passen perfect, toch heb je na de 1e boswandeling blaren (en kom me niet aan met het gel.l dat jou schoenen altijd zacht zijn, want dat is nou net het veschil met ECHTE LEREN schoenen...).

Iedereen die producten maakt, zeker produkten als deze, krijgt een keer een aanvaring met een klant.
Als klant en leverancier er nu samen aan gaan zitten, worden die problemen over het algemeen goed opgelost. Moet je natuurlijk niet een legbatterij "beter weters" in het kippenhok hebben zitten, die op dit soort berichten liggen te wachten. Want die lusten er wel soep van. Dat overigens, zonder er ook maar de geringste notie van te hebben, want zelf zijn ze soms al aan hun 4e zadel toe. Maar kakelen doen ze dus te luider, vooral als het een leverancier betreft, die nooit een blad voor zijn mond neemt.

Ik heb alle aspirant kopers, die bij ons een zadel in bestelling hadden, een briefje geschreven en ze gewezen op de betreffende situatie. Ik heb ze naar Bokt verwezen om e.e.a. eens te lezen. Ik heb ze de mogelijkheid geboden om hun opdracht te cancellen en hun geld geheel terug te krijgen. En weet je wat: er is er niet 1 geweest, die van die mogelijkheid gebruik heeft gemaakt. Waarom? Omdat ze ons product kennen. En weten wat ze met een Vaquero westernzadel kopen. Er zijn er zelfs, die na het lezen van Bokt, het betreffende zadel direct wilde kopen, omdat ze er vol vertrouwen in hadden dat het allemaal goed was (helaas paste het zadel in beide gevallen niet).

Ik hoop dat ik hiermee weer voldoende voer heb gestrooid....

Louis van Kerkhoff'
Zadelmaker van perfect passende Custom Made westernzadels.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:29

Wat fijn dat jij zo over je potentiële klanten denkt Sablou.
E(ffectiviteit) = K(waliteit) x A(acceptatie).

En zeker je A is ver te zoeken.

Tok tok tok tok
(kan ook tikken tegen het hoofd betekenen, heb ik me laten vertellen).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 19:58

@Sablou: wat voor ervaring heb jij in de schoenenbranche, behalve het uiteinde nl als drager??
Ik heb er jaren in gezeten en weet dat je goede schoenen die goed passen niet hoeft in te lopen voor ze lekker gaan zitten. Sterker nog het is in het belang van de schoen dat het leer juist niet opgerekt gaat worden omdat de schoen dan uit model komt en er afgetrapt uit gaat zien, wat de slijtage zal versnellen.
Dit soort bakerpraatjes komen van verkopers die willen verkopen.

Als er 1 zadelmaker zegt dat een zadel kan schuiven en collegazadelmakers zeggen dat dit niet het geval is, dan ga ik voor de meerderheid, mede als het paard in kwestie al duidelijk aan geeft dat die een probleem met het zadel heeft en met een andere zadel niet.

Overigens heeft Francis eea niet direkt op i-net gegooid zoals jij suggereert, maar is er wel degelijk overleg geweest. En al was dat niet het geval geweest dan nog had je de eer aan jezelf moeten houden en naar een voor de klant passende oplossing moeten zoeken.
Het siert je dat je meedenkt en klanten naar dit zadel doorverwijst, maar dan nog is Francis er momenteel niets mee opgeschoten.
Die wil rijden op een zadel waarbij haar paard aan geeft dat die zich er lekker bij voelt en dat is nu niet het geval.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:16

Ik kan het alleen maar met DD eens zijn

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:19

DubbelDun schreef:
@Sablou: wat voor ervaring heb jij in de schoenenbranche, behalve het uiteinde nl als drager??
Ik heb er jaren in gezeten en weet dat je goede schoenen die goed passen niet hoeft in te lopen voor ze lekker gaan zitten. Sterker nog het is in het belang van de schoen dat het leer juist niet opgerekt gaat worden omdat de schoen dan uit model komt en er afgetrapt uit gaat zien, wat de slijtage zal versnellen.
Dit soort bakerpraatjes komen van verkopers die willen verkopen.

Als er 1 zadelmaker zegt dat een zadel kan schuiven en collegazadelmakers zeggen dat dit niet het geval is, dan ga ik voor de meerderheid, mede als het paard in kwestie al duidelijk aan geeft dat die een probleem met het zadel heeft en met een andere zadel niet.

Overigens heeft Francis eea niet direkt op i-net gegooid zoals jij suggereert, maar is er wel degelijk overleg geweest. En al was dat niet het geval geweest dan nog had je de eer aan jezelf moeten houden en naar een voor de klant passende oplossing moeten zoeken.
Het siert je dat je meedenkt en klanten naar dit zadel doorverwijst, maar dan nog is Francis er momenteel niets mee opgeschoten.
Die wil rijden op een zadel waarbij haar paard aan geeft dat die zich er lekker bij voelt en dat is nu niet het geval.

Met jou wil ik wel een discussie aangaan over schoenen ,naast dat ik mijn opleiding WESTERNZADELMAKER (34jaar geleden inmiddels starte ) heb ik 23 jaar ervaring als orthopedische
schoenhersteller /reparatie als meester schoenmaker .
Dus kom nou niet met dit verhaal , als wij een paar nieuwe zolen (hoge kwaliteit leer)gezet hadden
en deze niet even met de duim in de schoen deze even door gezet hadden ,die klant de volgende dag weer op de stoep stond met het verhaal dat er niet op te lopen viel.
dit had hij ook kunnen doen door er wat langer op te lopen (inlopen)ik heb het hier dus over top merk schoenen ( vanBommel Van Lier of Greve)gaan zo'n tien jaar mee maar zitten pas echt lekker als ze een jaar oud waren (ingelopen)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 22:33

Voor mensen die orthopedische schoenen nodig hebben kan ik me daar iets bij voorstellen Knipoog

Verder blijf ik erbij dat goedzittende schoenen niet ingelopen moeten hoeven te worden, is dat wel het geval dan zitten ze gewoon niet goed genoeg.

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:53

DubbelDun schreef:
Voor mensen die orthopedische schoenen nodig hebben kan ik me daar iets bij voorstellen Knipoog

Verder blijf ik erbij dat goedzittende schoenen niet ingelopen moeten hoeven te worden, is dat wel het geval dan zitten ze gewoon niet goed genoeg.

nee maar naarmate ze ouder worden nog veel lekkerder gaan zitten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:13

Nou de kippen zijn weer druk aan het scharrelen.. Ik begrijp niet waarom dit topic nu weer opgerakeld moet worden. Ik begrijp jou boze reactie nu ook weer niet. Maandenlang horen we hier niks meer over, geen reacties enz. Prima zo, dit is een privekwestie, is misschien ook niet op zijn plaats op bokt. En nu ineens, zomaar uit het niets krijgen we een berichtje, waarin we kakelkippen zijn blablabla. Met deze manier van schrijven maak je inderdaad geen vrienden. Ik bedoel te zeggen, het kan ook op een vriendelijkere manier gezegd worden. Dat jij vind dat het zadel past weten we nu ook wel. Maar Francis haar paard loopt voor haar gevoel niet goed onder dit zadel. Het belang van haar paard staat bij haar voorop. dit is ook de reden waarom ze een zadel bij jou heeft laten maken! Ook ik vind het netjes dat je klanten doorverwijst naar dit zadel, maar waarom dan weer zo'n berichtje?

eigenlijk vind ik het ook niet verstandig om als ondernemer te gaan kibbelen over een kwestie op bokt. Maar goed, ik heb er ook geen kaas van gegeten, dus ik ga maar fijntjes verder met het voer op te scharrelen en lekker te kakelen.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:57

DubbelDun schreef:

Noem even die "collegazadelmakers".....

@Algemeen
Ik wil de situatie met Francis niet verder onder druk zetten.
Dus ga ik vooralsnog niet specifiek op jullie andere statements in.

@Anya.
Zadelmakers en klanten denken en handelen niet op basis van formules.
Als paardenvrouw zou je toch beter moeten weten; of loopt dat paard van jou op basis van een wiskundige berekening?

@Anzjuhlaa.
Ik rakel niets op, hoor. Dat zijn de anderen, die maar blijven doorzeuren. En uit hun duim blijven zuigen. Veel bla bla, zonder enige onderbouwing, zonder te weten hoe de vork nu werkelijk in de steel steekt. En maar lekker olie op het vuur blijven gooien. Kom met werkelijke feiten (niet van "horen zeggen" en "anderen" ). Als die nu eens stoppen. Maar het zal wel slap zijn met goede topics of met lekker paardrijden.
Waarom ik dan toch reageer?
Ik lees dat Vera aan geeft dat het betreffende zadel niet past. Dat is een leugen en grote onzin. En met dat soort zwart makerij moet men eens stoppen.

@ Schoenenverkopers...
In mijn jonge jaren heb ik een opleiding "Berg Führer" Alpinisme gedaan (in Oostenrijk).
Ik kocht daarbij iedere 2 jaar een paar nieuwe originele Raigle bergschoenen (voor de niet kenners: dat zijn de beste Alpinisten bergschoenen die je kunt kopen). Altijd werden mijn voeten gemeten en altijd had ik dezelfde maat schoenen (altijd van de beste bergschoenenwinkel van Tirol) . Op de 1e tour met die nieuwe schoenen had ik ALTIJD last van blaren. En ik was niet de enige: alle Alpinisten hadden dat probleem !!! Maar die liepen allemaal op slechte of niet passende schoenen......

MVG Louis van Kerkhoff

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:06

Nou Sablou, JIJ was de eerste die hier in dit uitgedoofde topic reageerde!! Niet de andere!!

Ik heb hier niets mee van doen, niet met jou en niet met Francis maar vind dit een ongelofelijke kinderachtige actie worden van JOUW kant uit! Daar stoor IK me aan en daarom zeg IK er ook iets van.....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:33

sablou schreef:

@Anya.
Zadelmakers en klanten denken en handelen niet op basis van formules.
Als paardenvrouw zou je toch beter moeten weten; of loopt dat paard van jou op basis van een wiskundige berekening?

Als klant wil ik meer dan kwaliteit. Ik wil service. En niet voor kip uitgemaakt worden als ik als potentiële klant iets zeg wat de potentiële verkoper niet bevalt.

En inderdaad, ik luister naar mijn paard, voel hoe mijn paard loopt. En loopt ze niet lekker dan ga ik op zoek naar de oorzaak. Soms is dat omdat ze spieren vast hebben zitten, soms hebben ze geen zin, en soms lopen ze herkenbaar niet lekker onder een specifiek zadel.....

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 09:08

Ik was de eerste die in dit uitgedoofde topic reageerde.
Dus het is mijn schuld dat het opgerakeld wordt.
Echter las ik reacties dat Sablou niet zou meewerken aan poging tot verkoop etc etc

Maar dat doet sablou wel. En dat wou ik er even mee aankaarten.
En daarom heb ik het weer opgerakeld er hoeven niet enkel slechte dingen over een mens gezegd te worden
en gezien het toch op het internet gezet is in eerste instatie door Francis zelf en later nog door dubbeldun
Die niet eens eigenaar is van het zadel Verward Vervolgens wordt er gezegd dat Sablou
geen service zou leveren en geen aandacht zou hebben voor zijn klant etc etc etc

Ik ben een klant van Sablou voor mijn fenders borsttuig en toekomstige zadel,
Hij is uiterst klant vriendelijk, Behulpzaam en levert mij degelijk goede service,
En zo heeft hij dat ook bij vele anderen gedaan, Kan me daarmede niet goed voorstellen
Dat hij dit niet bij Francis gedaan zou hebben en ik lees her en der en dat wordt ook bevestigd door Francis
Dat louis wel terug is geweest meerdere aanbiedingen gedaan heeft en dergelijke, Francis was echter niet tevreden met die aanbiedingen begreep ik van zowel haar als andere mensen hier in de topics. Omdat dat volgens hun gewoon gelul zou zijn.
Tja wat moet je als zadelmaker dan volgens jullie allemaal het zadel terugnemen en al het geld teruggeven, Daar ben ik het ook niet mee eens, Het zadel is op een bepaald tijdstip afgenomen is toen goedgekeurd door Francis en een half jaar later was het ineens niet goed?
Ik heb begrepen dat het ook voor de reparatie van het een of ander terug was geweest, Tja dat kan gebeuren, Maar ik weet wat Francis dr zadel gekost heeft nieuw en ik weet ook wat die van mij gaat kosten, Bij Francis zit er veel meer poespas etc op die normaal meer zouden kosten als wat het bij mij gaat kosten en mijn zadel is toch duurder, Dus ik denk dat Francis in het proces ook veel korting meegekregen heeft, Die ze elders misschien niet gehad had. Dus is de zadelmaker haar daar ook al niet in tegemoet gekomen dan???

Ik ben geen zadelmaker dus kan niet oordelen of iets past of niet maar Francis was erbij toen de boom gepast werd Sablou legt uit wat wel of niet goed is en zet het weg als het niet gaat, Pastte de boom niet in eerste instantie dan?
En Francis je hebt het zadel toch ook bij aflevering gezien en bereden? was ze niet meteen in de eerste paar weken dat je het zadel had al zo dan? want is toch raar als dat pas na een hele tijd gezien wordt, Ik merk het meteen aan mijn paard als het niet goed is. En zo ja als dat zo was is Sablou dan niet meteen naar je terug gekomen of jij bij hun om het een en ander uit te zoeken?
En is er niet getracht om verschillende oplossingen te maken hetzij misschien niet diegene wat Francis wou.

Maar ja hoe dan ook hebben we geen van allen er iets mee te maken, Ik vind het echter niet terect dat Sablou afgeschilderd wordt op een bepaalde manier, Zijn manier van reageren vind ik zeker wel eerlijk en goed, Jullie blaffen hem af hij reageerd daarop.
Ik zie daar niks verkeerds in hij legt enkel keer op keer uit waarom iets goed of fout is en wat hij wel of niet gedaan heeft.

Als jullie iets bij mij in de winkel kopen en het is niet goed, Krijg je ook niet zomaar geld terug en niet omdat ik dat niet zou willen geven maar gewoon omdat er volgens mijn bazen en tevens ook van de fabrikanten allerlei voorwaardes aanzitten, Garantie zegt namelijk niet dat je het geld terug krijgt, Enkel dat er aanpassingen of reparaties gedaan hoeven te worden om het goed te maken.

Met vriendelijke groet,
Fabske

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 09:58

Ik denk dat het verstandig is dit topic te sluiten. Het wordt een herhaling van zetten (en verwijten) en de oplossing is niet via internet te vinden.