Kwaliteitshoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleey_

Re: Kwaliteitshoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:05

Ashleey_ schreef:
Ik kom dit hoofdstel nu ook tegen.. en doet eigenlijk helemaal aan je verwachtingen; Dobert Stallmeister Spezial met bloem.

Brede aansnoer neusriem, v-frontriem..
Adviesprijs: € 152.00
KNHS leden prijs: € 119.00

Afbeelding

Met deze frontriem

Afbeelding

Dit is nu 1 hele set die in de aanbieding is voor KNHS leden! Super hoofdstel!

Quissie; dit vind ik toch ook nog steeds een erg goede aanbieding!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:07

Koop gewoon 1 keer een dure, dan ben je evenveel kwijt als je een goedkope neemt.

Ik heb een passier, ziet er na 3 jaar nog als nieuw uit!

Kieffer is baggerkwaliteit!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:12

Wauw staan echt mooie tussen.

Ik sluit me volledig bij ShannaY aan.
Een ietwat duurder hoofdstel gaat gewoon zoveel langer mee. Als je een kwalitatief slecht hoofdstel koopt ben je in een paar jaar tijd meer geld kwijt dan dat ene hoofdstel dat voor altijd mee gaat!

Silke is echt prachtig!
Ik rijd bij Achter 'n Bos, wat een schat is het! Bloos

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:27

Ik zit ook even te kijken naar een nieuw hoofdstel. Ik zag de Passier op wedstrijdruiter.nl en de Dobert (de aanbieding) zit er nog veel verschil in kwaliteit tussen deze hoofdstellen?

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:58

Juultj schreef:
Silke is echt prachtig!

@ Juultj: Hey wanneer rij jij dan? Op welke dag en welk paard? Ja Silke wordt graag geknuffeld, best appart voor een dominante, nukkige, merrie...Ze staat nu lekker in de wei Haha!

Ik weet nu iig zeker dat het een hoofdstel met brede neusriem wordt, dat vin ik toch het mooiste. Zat nog te twijfelen over een kieffer salzgeber maar die is van de baan, ik hou mijn oude hoofdstel en anders heb ik twee dezelfde!

Dobert, dit merk ken ik eigenlijk helemaal niet, met welke kwaliteit kan ik dit vergelijken? Passier, Stubben of meer Kieffer?

Heb trouwens ook een frontriem gezien waar ik helemaal verliefd op ben, vin m alleen te duur, €54, voor een frontriem vind ik erg veel...Deze is t, weet iemand waar die goedkoper is?

Afbeelding
Dit is bij Ooteman.. mooie kwaliteit dat wel!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:25

Ashleey_ schreef:
Ashleey_ schreef:
Ik kom dit hoofdstel nu ook tegen.. en doet eigenlijk helemaal aan je verwachtingen; Dobert Stallmeister Spezial met bloem.

Brede aansnoer neusriem, v-frontriem..
Adviesprijs: € 152.00
KNHS leden prijs: € 119.00

Afbeelding

Met deze frontriem

Afbeelding

Dit is nu 1 hele set die in de aanbieding is voor KNHS leden! Super hoofdstel!

Quissie; dit vind ik toch ook nog steeds een erg goede aanbieding!!

Dit hoofdstel (met een andere frontriem) heb ik en ondanks dat het een prima hoofdstel is, is het wel te merken dat het niet het allerbeste leer is wat ze hiervoor hebben gebruikt. Zou ik nog eerder voor de Passier Gemini gaan, aangezien die slechts een paar tientjes duurder is. Heb toch het idee dat die kwaliteit leer beter is Lachen (dat hoofdstel heb ik nl. ook gehad).

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:52

Juultj schreef:
Wauw staan echt mooie tussen.

Ik sluit me volledig bij ShannaY aan.
Een ietwat duurder hoofdstel gaat gewoon zoveel langer mee. Als je een kwalitatief slecht hoofdstel koopt ben je in een paar jaar tijd meer geld kwijt dan dat ene hoofdstel dat voor altijd mee gaat!

Silke is echt prachtig!

mijn eerste hoofstel kostte 20 Euro, en ik heb hem vijf jaar gebruikt, en daarna verkocht. hij zag er nog supermooi uit! mijn huidige hoofdstel is inderdaad van betere kwaliteit, maar niet alle goedkope hoofdstellen zijn troep. je moet gewoon goed naar het leer kijken als je het hoofdstel gaat kopen.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:54

En soms ook een beetje geluk hebben!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:31

ShannaY schreef:
Koop gewoon 1 keer een dure, dan ben je evenveel kwijt als je een goedkope neemt.

Ik heb een passier, ziet er na 3 jaar nog als nieuw uit!

Kieffer is baggerkwaliteit!

Waar basseer je dat op?

Ik heb 2 kieffers, en eentje daarvan was na 20 jaar kapot gegaan. en de ander is 15 jaar oud en ziet er nog goed uit. Hoezo baggerkwaliteit. Heb net een nieuwe en ben er zeer over te spreken. Vind het echt een prachtig hoofdstel met mooi en soepel leer Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:08

Karoliefje_ schreef:
Ik heb 2 kieffers, en eentje daarvan was na 20 jaar kapot gegaan. en de ander is 15 jaar oud en ziet er nog goed uit. Hoezo baggerkwaliteit. Heb net een nieuwe en ben er zeer over te spreken. Vind het echt een prachtig hoofdstel met mooi en soepel leer Ja

Uit ervaring. Ik heb 5 jaar in een ruitersport winkel gewerkt waar kieffers als warme broodjes de deur uit gingen, en ook bijna allemaal weer terug kwamen. Je betaald bij kieffer alleen voor de naam, niet voor de kwaliteit, het leer is vaak hard en vrij "nep" om te zien.

Ieder zijn eigen mening toch? Ik heb zelf ook een kieffer en ik vind het niks, het is gewoon geen echt goed leer.. ik zweer bij Passier, dan betaal ik maar 1-malig 360 euro, maar dan weet ik ook echt wat ik eraan heb. Evenals Barnsby.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:53

Ik heb m'n Passier Gemini!!! Ik ben er heel erg blij mee, echt een lekker hoofdstel!!! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:53

heel veel plezier ermee.
ik vind hem ook nog steeds geweldig!!

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 16:22

YES ik heb n hoofdstel uitgezocht! Echt een vet mooie! Stond met een Anky, IR, Pagony en Passier Gemini in de hand. Van de Passier vond ik de neusriem niet zo mooi voor mun paardje. De Pagony was net karton, dat bladerde al kapot als je het iets boog. De Anky was ook niet helemaal wat ik zocht en de IR vond ik ook niet top. Wel mooi waren de blinde sluitingen maar verder vond ik het een saai en standaard hoofdstel... En toen hing ie daar helemaal alleen onder int hoekje.. De Passier Scorpius... Was alleen zo dom om een Cob mee te nemen, dacht dat die wel zou passen omdat mijn paard altijd Cob halsters heeft. Moet van dit hoofdstel dus een Full hebben dus het hoofdstel is nu onderweg na Leek op de post.. Hoop snel mijn Full maat thuis te krijgen zodat ik ook een foto kan plaatsen met het hoofdstel op Silke! De doorslag gaf toch de kwaliteit, het is gewoon mooi vooral naast de andere merken. Daarnaast is het kopstuk ook heerlijk zacht onderlegd wat ik ook fijn vind voor Silke. Er zit geen aansnoerneusriem aan maar dat vind ik niet zo erg. Even een voorbeeld foto:
Afbeelding

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:18

Slik t blijft nu wel erg stil... Geen goede aankoop?? Clown

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:51

Pagony Special:

Afbeelding

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:07

Ik vind die Pagony special ook wel mooi omdat de neusriem zo breed is.
Maar volgens mij moet je het treffen met dat merk (dat is wat ik gehoord heb).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:54

Quissie schreef:
YES ik heb n hoofdstel uitgezocht! Echt een vet mooie! Stond met een Anky, IR, Pagony en Passier Gemini in de hand. Van de Passier vond ik de neusriem niet zo mooi voor mun paardje. De Pagony was net karton, dat bladerde al kapot als je het iets boog. De Anky was ook niet helemaal wat ik zocht en de IR vond ik ook niet top. Wel mooi waren de blinde sluitingen maar verder vond ik het een saai en standaard hoofdstel... En toen hing ie daar helemaal alleen onder int hoekje.. De Passier Scorpius... Was alleen zo dom om een Cob mee te nemen, dacht dat die wel zou passen omdat mijn paard altijd Cob halsters heeft. Moet van dit hoofdstel dus een Full hebben dus het hoofdstel is nu onderweg na Leek op de post.. Hoop snel mijn Full maat thuis te krijgen zodat ik ook een foto kan plaatsen met het hoofdstel op Silke! De doorslag gaf toch de kwaliteit, het is gewoon mooi vooral naast de andere merken. Daarnaast is het kopstuk ook heerlijk zacht onderlegd wat ik ook fijn vind voor Silke. Er zit geen aansnoerneusriem aan maar dat vind ik niet zo erg. Even een voorbeeld foto:
Afbeelding

Lijkt mij een heel mooi fijn hoofdstel!
Veel plezier ermee!

Maak je gauw foto's op je paard???

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:12

Ik heb nu een Kieffer Petra, ik vind Kieffer wel een vertrouwd en goed merk. En tot nu toe nog niks verkeerds aan dat hoofdstel gemerkt!

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 17:43

Ja Pagony moet je echt treffen, de hoofdstellen die bij Divoza hingen vond ik kartonachtig, ze knapten gauw als je het iets boog en was vrij stug. Vind het wel mooie hoofdstellen!!
Kieffer vond ik ook mooi maar de Passier blonk er echt uit.. Hoop het hoofdstel morgen in de goede maat binnen te krijgen en plaats dan direct foto's!!!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:10

Mooi hoofdstel heb je gekocht. Ik vind stübben ook altijd erg fijne kwaliteit! Erg mooi en soepel leder.

Ninah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:38

Quissie, het hoofdstel wat je uitgezocht hebt lijkt mij ook echt heel mooi. Ik ben erg benieuwd naar je foto. Ik heb pasgeleden een hoofdstel van Stübben gekocht. Ik was ook al een poosje aan het rondkijken en dacht eigenlijk dat ik op een Döbert uit zou komen. Toen ben ik bij het Drunens Ruiterhuis geweest en degene die mij hielp haalde allerlei hoofdstellen uit het rek. Gelukkig was mijn verzorgster mee en zo viel er steeds een hoofdstel af en uiteindelijk bleef de Stübben over. Ik ben er heel blij mee. Maar als ik die Passier Scorpius gezien had..... Knipoog Ik heb er trouwens nog geen foto van. Een voorwaarde van mij was dat de bakstukken blinde sluitingen moesten hebben. Dat vind ik echt mooi.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:20

Quissie schreef:
Juultj schreef:
Silke is echt prachtig!

@ Juultj: Hey wanneer rij jij dan? Op welke dag en welk paard? Ja Silke wordt graag geknuffeld, best appart voor een dominante, nukkige, merrie...Ze staat nu lekker in de wei Haha!

Jeetje, sorry ik zie nu pas dat je had gereageerd. Bloos!
Ik reed (heb nu lease paard) in de les op zaterdag van 12 uur tot 1 uur.
Vaak reed ik op Olaf (vaak rodeo meegemaakt vooral als het koud was Haha! ) en later reed ik op Oda.
Als je Silke op stal ziet staan dan zou je echt niet denken dat het een nukkige merrie zou zijn, houdt echt van aandacht. (Die vos die 2 stallen verderop staat trouwens ook.)

Lekker offtopic. Bloos

Ik vind die frontriem ook erg leuk! Ja
€54 is idd flink aan de prijs vind ik, maar dat is alles tegenwoordig. Haha!

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 18:32

JA mijn hoofdstel is binnen! En de Full past NET! De neusriem zit op t laatste gaatje, verder zit alles een beetje middenin... Valt dus erg klein aangezien ik verder allemaal Cob halsters heb.. Wou natuurlijk direct een lading foto's maken ma had de baterij van mun mobiel te leeg, kon geen foto's meer maken Boos! Vanaf morgen zijn de foto's dus te zien Clown

@ Ninah ben erg benieuwd na een foto van je hoofdstel! mocht je dr binnenkort 1 maken, plaats m dan ff Knipoog

@ Juultj: Ow dan heb ik je vast wel es gezien! Olaf was ook mijn lieveling voordat ik Silke kocht.. Ach gut Hij is echt gaaf! Die vos is n nieuwe, heet volgensmij Easy... De frontriem was me iets te duur, hou t toch ma bij de frontriem die int hoofdstel zit, vink ook wel mooi!
Vork

Edit: zat nog eens na dat plaatje in de vorige post te kijken maar daar valt het hoofdstel heel anders uit.. Op het paard lijkt ie veel groter/grover, maar ik zal t morge op de foto laten zien!!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:40

Leuk dat je hoofdstel binnen is en dat het past!
De Full past dus maar net? Jeetje, Silke heeft toch niet zo'n groot hoofd? Tong uitsteken Ben benieuwd naar de foto's.
*Keek even in het topic wat in je onderschrift staat, mooi hoofdstel is dat! Heb wel intresse. Haha!
* Olaf is idd echt gaaf, ik mis hem! Hij springt zoo fijn. Ja

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:32

iik wacht op je foto´s!!
en hoe duur was die?

gr claudia