peeri schreef:Als ik stiekem even reclame tussendoor mag maken.....
Wij hebben nog een tweedehands WOW zadel met dressuur en springbladen te koop
Vertel, vertel, vertel......
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
peeri schreef:Als ik stiekem even reclame tussendoor mag maken.....
Wij hebben nog een tweedehands WOW zadel met dressuur en springbladen te koop
Skipper schreef:Anders kunnen we nog ruilen van zadel alleen dan heb jij de jouwe later, maar wel met bies
My_Lady schreef:Ik heb ff drie vraagjes:
1:Is het ook handig voor mensen die met intensief rijden met een zere rug van hun paard stappen?
2:Helpt het ook bij mensen die scheef zitten(ben scheef)?
3: Kan het in elk zadel geplaatst worden en weet je dan zeker dat het goed is(is toch een hoop geld)?
Groetjes nathalie
trisca schreef:Is een flair zadel ook makkelijker passend te krijgen op een onmogelijke rug (zeer hoge en doorlopende rug)?
Skipper schreef:Je hebt het specifiek over Flair en niet over het Wow zadel neem ik aan? Wow weet ik wel zeker dat het goed passend te krijgen is (mijn zus heeft ook zadel in bestelling voor paard met MEGA schoft namelijk).
Wat ik van Arie heb gehoord is dat mensen die zelf scheef zitten er ook mee gecorrigeerd kunnen worden (iig het Wow zadel dus neem aan met Flair ook) en recht gezet worden zodat ze recht op het paard zitten maar het zadel ligt dan nog wel goed op het paard (mits geen al te mega correctie ) maar ben zelf scheef ivm ongelijke benen en is mijn lijf en bespiering scheef.
Maar ik voelde zelf al duidelijk dat ik met slechts 2/3 mm lucht recht zat.
Snapje het een beetje? Ben geen ster in uitleggen
unamie schreef:My_Lady schreef:Ik heb ff drie vraagjes:
1:Is het ook handig voor mensen die met intensief rijden met een zere rug van hun paard stappen?
2:Helpt het ook bij mensen die scheef zitten(ben scheef)?
3: Kan het in elk zadel geplaatst worden en weet je dan zeker dat het goed is(is toch een hoop geld)?
Groetjes nathalie
1)das moelijk te zeggen dat zal voor iedereen anders liggen
je merk niet echt veel verschil vind ik
2) ook weer moeilijk want waarom zit je scheef?
is je paard scheef, of ben je zelf scheef ,of (dat kan ook) is je zadel scheef gevuld?
3) zelf heb ik het in een zadel laten zetten met een vlakke boom
in een diepe zit krijg ik rugpijn, en ik wil zo'n zadel niet op mijn paard hebben
het wow zadel heeft zo te zien ook een vlakke boom
maar ik begrijp dat arie boer het wel in veel zadels in kan bouwen
misschien kun je daar eens informeren
welk merk/type zadel heb je ?