Ligt dit zadel goed op mijn paard ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:22

Fabrikant moet bij non-conformiteit altijd de kans krijgen de fout te herstellen, dus eerst een vervangend zadel leveren ipv gewoon geld terug, ook al wil ik eigenlijk geen vervangend zadel omdat ik er geen vertrouwen meer in heb.

Lde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:28

c_alsemgeest schreef:
Pallatin schreef:
Kan….als dat zo is, dat ze het zo hebben proberen te verbloemen, dan vind ik dat nog erger eigenlijk want dan is het nog een doelbewuste actie ook. Dan is het geen onkunde maar eigenlijk een vorm van misleiding. Heel eerlijk, dit zadel zit zo slecht in elkaar met die rare bobbelige kussens dat kan toch op geen enkel paard goed passen?

Dat denk ik inderdaad ook, maar hoor/lees wel vaker negatieve ervaringen betreft dit merk.
Weet niet of het aan het merk zelf ligt of specifieke passers.

De eigenaar van het merk meet ze zelf aan en heeft de zadels ook zelf ontworpen.

xMyrth

Re: Ligt dit zadel goed op mijn paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:34

MSFC zegt voor mij ook niet dat iemand een goede zadelpasser is. Dorp naast ons zit een zadelpasser die best bekend is bij ons in de omgeving. Fijn, scheelt zoeken naar een goede zadelpasser zou je zeggen. Helaas heb ik daar 0 vertrouwen in :( Wilde ons jaren geleden een zadel verkopen zonder het paard gezien te hebben, want was een wow-zadel en dus op ieder paard volledig passend te maken... Nee, het zat voor geen meter :')

Moet het huidige zadel ook eens na laten kijken, maar de vrouw die dit altijd voor ons deed is gestopt. Super jammer. Zij verkocht zelf geen zadels en keek echt naar het paard, wat een prettig nuchter mens is dat :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:44

Ik heb inmiddels contact gehad met de betreffende zadelmaker. Blijkbaar is zij geattendeerd op het topic.

Nogmaals uitleg gehad over de theorie, de boomtakken wijzen naar achter in plaats van naar beneden, het zadel is gebaseerd op de vrouwelijke anatomie etc. Deze theorie kende ik al en vind ik op papier leuk klinken, maar zoals ik ook aan de telefoon zei praat mijn paard niet hij schreeuwt.

Met betrekking op het aansingelen, normaal moest ik de achterste twee gebruiken, maar toen bleek dat het (extreem) naar voren schoof moest ik de achterste en voorste gebruiken en dan eventueel met een padje. Omdat de voorste singelstoot aan de boomtakken zit en dit het zadel dan meer op de schoft zou drukken. Ik heb uitgelegd dat ik dit doe, ik heb het zonder en met bontje en met andere onderleggers geprobeerd. Ook verteld dat het geen verschil maakt. Het zadel blijft schuiven, zowel naar links als naar rechts als naar voor.
Blijkbaar had ik een folder moeten krijgen bij het afleveren van mijn zadel, maar ik vermoed dat deze net zoals de zadelhoezen op dit moment niet op voorraad waren.

Andere mensen vroegen of en wanneer je betaald voor het zadel.
50% bij bestellen en de overige 50% VOOR de dag van levering.

Er wordt nu op korte termijn een afspraak ingepland, maar ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik er niet meer op stap omdat ik het vertrouwen verloren ben.

Begrijp mij niet verkeerd, ik beknibbel nooit op mijn paarden. Dit zadel heeft incl. singel erg veel geld gekost, rond de €4000,- ook zijn de voorrijdkosten voor de zadelmaker er is ook absoluut niet mals.

Ik ben vooral verdrietig dat het zadel ten eerste een langere levertijd had dan werd voorspeld en dat ik nu dus vanaf half april nagenoeg niet gereden heb.

Het leen zadel, dat ook niet paste (wat mij toen wel werd verteld, maar het zou oké zijn) kostte ook €100,- en heb ik ook nagenoeg niet mee gereden. Hot

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:08

Als die passer slim is, komt ze gewoon dat zadel/ die zadels (ook die van je zus?) halen. Als het zo goed is als ze beweert, is ze zo weer kwijt.

Als ze zich zo blijft gedragen als ik nu lees, is ze haar goede naam nog eerder kwijt. Dat bouw je niet zo 1 2 3 weer op

Appel_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:11

O wat een drama, maar fijn dat je je verhaal hier deelt. Geeft maar weer aan dat je als eigenaar altijd op moet blijven letten en op je onderbuikgevoel moet af gaan.

Bokt is wat dat betreft een hele fijne bron geworden van info. Goede en slechte ervaringen, andere inzichten en bevestiging van andere die je sterker maken in beslissingen zodat mensen die niet helemaal de juiste werkwijze hebben snel een slechte naam krijgen.

Toevallig zelf nog naar oude topic foto’s gekeken ivm kale plekken bij mijn paard. Daardoor samen met de dierenarts een goed gesprek gehad en hopelijk de juiste diagnose kunnen stellen.

Ik hoop dat je je geld terug kan krijgen en ergens een goed passend zadel kan vinden.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:14

Mijn zusje haar paar reageert overigens niet op het zadel, ook niet terwijl het wipt of schuift.
Die is dus gelukkig niet perse ontevreden en heeft er dus wel vertrouwen in dat het goed aan te passen is.

Ik wil overigens niemand in een kwaad daglicht zetten. Het is ook van mijn kant niet altijd makkelijk om een afspraak te maken als werkende moeder en met meer dan alleen paarden in het leven.

Ik denk gewoon dat dit type zadel niet passend is bij mijn paard, ondanks dat het dat op papier wel zou moeten zijn. :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:15

Op papier kun je niet rijden ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:23

Rocamor schreef:
Op papier kun je niet rijden ;)

Dat klopt, dat doen we dus ook al vanaf half april niet meer. Op enkele ritjes (vooral zonder of met mijn Sella) na.

Lde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:28

Balou_k schreef:
Ik heb inmiddels contact gehad met de betreffende zadelmaker. Blijkbaar is zij geattendeerd op het topic.

Nogmaals uitleg gehad over de theorie, de boomtakken wijzen naar achter in plaats van naar beneden, het zadel is gebaseerd op de vrouwelijke anatomie etc. Deze theorie kende ik al en vind ik op papier leuk klinken, maar zoals ik ook aan de telefoon zei praat mijn paard niet hij schreeuwt.

Met betrekking op het aansingelen, normaal moest ik de achterste twee gebruiken, maar toen bleek dat het (extreem) naar voren schoof moest ik de achterste en voorste gebruiken en dan eventueel met een padje. Omdat de voorste singelstoot aan de boomtakken zit en dit het zadel dan meer op de schoft zou drukken. Ik heb uitgelegd dat ik dit doe, ik heb het zonder en met bontje en met andere onderleggers geprobeerd. Ook verteld dat het geen verschil maakt. Het zadel blijft schuiven, zowel naar links als naar rechts als naar voor.
Blijkbaar had ik een folder moeten krijgen bij het afleveren van mijn zadel, maar ik vermoed dat deze net zoals de zadelhoezen op dit moment niet op voorraad waren.

Andere mensen vroegen of en wanneer je betaald voor het zadel.
50% bij bestellen en de overige 50% VOOR de dag van levering.

Er wordt nu op korte termijn een afspraak ingepland, maar ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik er niet meer op stap omdat ik het vertrouwen verloren ben.

Begrijp mij niet verkeerd, ik beknibbel nooit op mijn paarden. Dit zadel heeft incl. singel erg veel geld gekost, rond de €4000,- ook zijn de voorrijdkosten voor de zadelmaker er is ook absoluut niet mals.

Ik ben vooral verdrietig dat het zadel ten eerste een langere levertijd had dan werd voorspeld en dat ik nu dus vanaf half april nagenoeg niet gereden heb.

Het leen zadel, dat ook niet paste (wat mij toen wel werd verteld, maar het zou oké zijn) kostte ook €100,- en heb ik ook nagenoeg niet mee gereden. Hot

Net of ik mijn eigenverhaal lees

De zadelpasser is zelf ook actief op bokt met toen die tijd misschien nu nog wel? Veel positieve berichten over het merk. Samen met die fysio die overigens niet meer met hun merk rijdt.
Toch bijzonder als merk zo perfect is ook voor het bekken etc..

De verhalen bij het eerste consult zijn super dat zou je iedereen gunnen....

Hopelijk lost ze het met jou wel netjes op!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:41

Zadel van beide bovenstaande personen past écht niet.

Ik had een DK zadel op mijn paard met onmogelijk hoge schoft en moeilijke rug. Diegene die het zadel aanmat was heel kundig en ook super eerlijk. Volgens mij doet hij het nog steeds. Nico Schelvis heet hij. Misschien een tip..

Beetje beroerde schuine foto, maar voor het idee.

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:48

Ook die vind ik gek liggen als ik naar de singelstoten en beugelriemen kijk..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:58

Ik ken geen enkele echt goede zadelmaker hoor. Het lijkt wel alsof het altijd ellende is. Je moet eerst smeken of ze alsjeblieft willen komen, dan betaal je een vermogen en puntje bij paaltje is er altijd wat op aan te merken.

Ik rij nu een aantal maanden op mijn nieuwe paard met het zadel van mijn overleden paard. Lijkt prima te passen met een dunne Winderen pad eronder voor de zekerheid, maar toch nog even een zadelmaker erbij binnenkort... Was er tot op heden nog niet van gekomen ivm omstandigheden. Zal mij benieuwen of ik daarna nog steeds blij ben _O-

Hopelijk lost de zadelmaker het netjes met je op TS.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:03

Ik ben inmiddels ook aan de 4e zadelmaker toe en met elke was wel wat (op de laatste na dan). Ik laat ze alleen nog komen om op te vullen, maar verder gebruik ik mijn eigen gezond verstand wel, volgens mij is het geen rocket science.

Het zadel van TS zou ik bij afleveren al niet geaccepteerd hebben, alleen al om die gebobbelde (en praktisch niet-bestaande) kussens.

Hebben TS en Balou nou dezelfde zadelmaker? En heeft de zadelmaker dan ook met TS contact opgenomen?
Hopelijk lost ze het op, ik zou mijn naam niet te grabbel willen gooien op een forum als bokt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:04

Het zadel betreft een Graziozo, er is maar een zadelmaker (de bedenker van het zadel) die deze zadels aanmeet.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:05

Nou ik moet zeggen dat ik toch wel heel tevreden ben over de mijne. Onnodig te zeggen dat ik geen Graziozo heb...?)

Ik app of hij mij wil inplannen, daar krijg ik snel (binnen paar dagen) bericht op. En normaliter kan hij, voor mijn begrippen, best snel binnen een maand.

Ik vroeg hem vorig jaar of hij een zadel had voor mijn andere paard.
Zegt ie, eerst maar eens kijken of je huidige niet ook past op dat andere paard (zadel gebruikte ik toen voor mijn ene paard)
Ja, ligt goed. Ik wil je met alle liefde van de wereld een zadel verkopen, maar ik moet ook werken voor mijn centen en jij ook. Dus ik zie geen reden om je een duur ander zadel te verkopen, want deze ligt prima.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 10-01-25 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:07

Balou_k schreef:
Het zadel betreft een Graziozo, er is maar een zadelmaker (de bedenker van het zadel) die deze zadels aanmeet.

Ah ok, dat wist ik niet! Dus dan zal ze ook wel contact opgenomen hebben met TS, mag ik hopen.
Het zadel van TS ligt nog beroerder dan de jouwe.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:31

Zoals het ernaar uit ziet komt de zadelmaker 12 februari naar ons toe. Ik ben benieuwd.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 01:22

Dit merk zadel hebben een aantal bekende van mij ook gekocht.
Waarvan 1 terug moest omdat de zitting ging bobbelen en de boom bleek scheef. Die werd terug gestuurd naar dacht Italië? Daar werden ze gemaakt? Weet ik niet meer zeker dus pin mij daar niet op vast.

De ander wipt inderdaad omhoog en ging schuiven. Deze heeft het meisje verkocht tegen flink wat verlies want ze zijn nog niet echt gewild.

De ander is er wel tevreden over.

Het typerende is dat het zadel op de bovenste twee paarden warmbloeden zijn en de onderste koudbloed.

Ongeacht wat ik zelf van het zadel vind, spuuglelijk maar dat komt mede door de kussens die zo plat zijn (en ja ik weet het verhaal waarom ze zo ontworpen zijn) vind ik het gewoon geen gezicht. En dan zo hoge lepel/diepe zit. 2 ervan zijn wat forser van postuur en ik vind ze oprecht niet mooi in de zadels zitten, maar ze zijn niet alleen op maat gemaakt voor paard maar ook voor de ruiter dan verwacht ik dat ze wel wat beter erin te zitten. Maargoed dat vind ik..
zo heeft elk merk zadel wel wat en moet het je voorkeur zijn.

Je kan ze wel leuk opblingen aan de achterkant :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:39

Balou_k schreef:

Er zijn inmiddels meer die het voeren volgens mij. Maar heel beperkt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:19

Celebi schreef:
Ook die vind ik gek liggen als ik naar de singelstoten en beugelriemen kijk..

Ja daarom zei ik een beroerde foto voor zadel ligging. De beugel riemen had ik naar achteren geschoven op die foto. Hij was eigenlijk bedoeld om even snel het dekje te showen onder het zadel :Y)

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:54

Goh wat ruk zeg. Denk je het beste voor je paard te doen door een zadel op maat te laten maken en vervolgens zit je met een miskoop van 4000 euro.
Ik hoop voor jullie dat ze de zadels terug nemen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:57

Als ik dit zo lees ben ik toch blij dat ik zelf behoorlijk wat kennis heb opgedaan van zadels passen. Wat een ellende allemaal.

Heb zelf ook eens ellende gehad, kreeg m'n paard ook de schuld van. Heb uiteindelijk na een topic op bokt het zadel terug kunnen geven, mijn ingeruilde zadel terug kunnen krijgen en van het geld wat ik dus nog betaald had kon ik een complete wintec500 krijgen. Dat klinkt als een slechte deal, maar ik had nog een 3 jarig paard en die kon mooi met de Wintec gereden worden. Dus voor mij was het zo te doen.

Het zadel wat ik daar had ingeruild en later particulier verkocht heb was gekocht bij een zadelmaker in Groningen, Kootstra. Die man was absoluut kundig, maar hij had het zadel opgevuld en daarna had ik er niet meer mee gereden. En toch beweerde hij bij de nieuwe koper dat het zadel scheef opgevuld was. En dat was een standaardverhaal ben ik inmiddels achter gekomen. Zo had hij steeds weer wat te doen zeg maar. Maar ook hier ellende gehad van een te smal zadel voor mijn paard en eenzijdig afgesproken dingen (die ook op papier stonden) aan te passen.

Een miskoop van 4000 euro is niet niks. Ik hoop dat het allemaal nog goedkomt.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:14

Je kunt een zeer fatsoenlijk nieuw Stubben zadel kopen voor minder dan helft van het geld. Dan weet je zeker dat je letterlijk goed zit :D . Ik krijg al de rillingen van dat zadel met die krankzinnige wrongen en veel te diepe zit. Die hele diepe zit is zowieso al gevaarlijk voor een paardenrug. Ga voor een vlakkere lepel en een minder gedwongen zit. Ga je zelf beter leren zitten en je hebt geen geconcentreerde drukpunten op de rug. Paardijden is meegaan in de beweging niet geforceerd vastzetten zodat je zelf geen moeite meer hoeft te doen..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:23

Rocamor schreef:
Als die passer slim is, komt ze gewoon dat zadel/ die zadels (ook die van je zus?) halen. Als het zo goed is als ze beweert, is ze zo weer kwijt.

Als ze zich zo blijft gedragen als ik nu lees, is ze haar goede naam nog eerder kwijt. Dat bouw je niet zo 1 2 3 weer op

Moest PB zijn.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 10-01-25 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt