Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Niekj_Jente schreef:Ik schop dit topic even omhoog aangezien ik dit ook ervaren heb.
Van het weekend wilde ik gaan rijden en stap netjes via de kruk op, ik had net de linkervoet ik de beugel en toen begon mijn paard te lopen dus ik dacht mijn voet uit de beugel te halen en poging 2 te doen.
Maar ik kreeg mijn voet er dus niet uit aangezien hij in de grip bleef haken. Dus hinkend en stuntend achter mijn paard aan waar hij een paar meter verder gelukkig bleef staan.
Mijn voet bleef dus echt haken door de grip en ik reed gewoon met mijn normale leren rijlaarzen..
MyWishMax schreef:Ik snap het gewoon nog steeds niet, heb gisteren precies deze beugels nog gebruikt en die zijn echt niet scherp. Plus dat er heel veel in mijn omgeving mee rijden. Dan moet er of al productiefout zijn of onderhoudfout.
tjaakje schreef:Ik snap echt de reacties van sommige mensen hier niet. Nee, omdat het veiligheidsbeugels heten zijn ze niet 100% veilig. Dat kan niemand garanderen. Daar gaat het volgens mij ook helemaal niet om. Waar het om gaat dat bij deze beugels nu bij 2 personen de grip van de beugels dusdanig scherp in de zolen van de laarzen haakt, dat de beugels niet los komen van de voet. Dat lijkt mij bij geen enkele beugel, veiligheidsbeugel of niet, de bedoeling. En ja, ook bij rubber blokjes of wat voor andere beugels kun je een keer blijven haken. Of in het slechtste geval de halve bak door gesleept worden. Dat kan altijd bij iedere beugel. MAAR is het de bedoeling dat de zool van een rijlaars in de grip van de beugel grijpt, zodanig dat de voet niet los komt? Zo nee? Dan moet daar naar gekeken worden. Ontwerpfout, productiefout, verkeerde batch, verkeerde laarzen, wat dan ook. Maar doe dit niet af als een "paardrijden is nou eenmaal gevaarlijk".
prompter schreef:Maar als dit een combinatie is van de puntjes met een bepaalde zoolsoort, dan is dat in de toekomst te voorkomen. Als deze twee gevallen, die nu goed afgelopen zijn, heel anders afgelopen zouden zijn met ernstig letsel is het geen "oliebol happens" meer, en is een veiligheidswaarschuwing door de fabrikant op zijn plaats.
tjaakje schreef:MAAR is het de bedoeling dat de zool van een rijlaars in de grip van de beugel grijpt, zodanig dat de voet niet los komt? Zo nee? Dan moet daar naar gekeken worden. Ontwerpfout, productiefout, verkeerde batch, verkeerde laarzen, wat dan ook.
MyWishMax schreef:Ik snap het gewoon nog steeds niet, heb gisteren precies deze beugels nog gebruikt en die zijn echt niet scherp. Plus dat er heel veel in mijn omgeving mee rijden. Dan moet er of al productiefout zijn of onderhoudfout.
germie schreef:https://www.instagram.com/jv.allroundhorses/
En hoppa hier weer een filmpje van iemand die blijft vastzitten in de Acavallo beugels. Die dingen zijn echt gevaarlijk dan zeg. En de fabrikant ontkent alles.
Ayasha schreef:germie schreef:https://www.instagram.com/jv.allroundhorses/
En hoppa hier weer een filmpje van iemand die blijft vastzitten in de Acavallo beugels. Die dingen zijn echt gevaarlijk dan zeg. En de fabrikant ontkent alles.
Fabrikant zegt alleen dat het geen veiligheidsbeugels zijn.
Ayasha schreef:germie schreef:https://www.instagram.com/jv.allroundhorses/
Fabrikant zegt alleen dat het geen veiligheidsbeugels zijn.
Shadow0 schreef:Ayasha schreef:Fabrikant zegt alleen dat het geen veiligheidsbeugels zijn.
In normale beugels hoor je ook niet te blijven hangen.