Wat mist er op de NLse paardensport markt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:01

Fly_high schreef:
Volgens mij zijn er geen bedrijven die zowel rijbroeken als zadels maken?

En een zadel waar je dagelijks met siliconen op zit gaat toch nog steeds jaren mee :? Beetje vergezocht dit allemaal

Was ook niet een heel serieuze reactie.

Van siliconen krijg je wel degelijk slijtage aan je zadel. Veel zadelmakers die een andere garantie gebruiken wanneer je met een rijbroek met siliconen rijdt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:04

Ik heb eentje met siliconen van Pikeur maar die siliconen zijn totaal niet sticky

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:13

Eerlijk gezegd helemaal niks webshop zijn er zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik beperk mij dan ook tot bestellen bij de 3 grotere, mede omwille van de snelle levering grote aanbod en gratis verzenden. Zie tegen al die kortingen en het bestelgemak maar eens op te boksen..

Lisa_WB

Re: Wat mist er op de NLse paardensport markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 20:52

Super bedankt voor alle input weer! :D
Ik heb vandaag de verzend bevestiging ontvangen van de 2 samples, dus heb ze met een dag of 10 nu binnen als het goed is. Ik zal dan ook de foto’s etc hier delen voor de geïnteresseerde.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 14:02

De eerste samples zijn binnen! Erg leuk, maar vallen zeker 1 a 2 maten ruimer dan aangeven. Balen, want dit betekent dat ik ze zelf nu niet kan testen. Wordt dus nog vervolgd!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:04

Een paardrij broek ruimer. Dat is zowat uniek te noemen :D

Misschien wil iemand in je omgeving wel testen?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 23:13

Dat klinkt zeker uniek, een rijbroek die ruimer valt :D Dat gebeurt mij nou eigenlijk nooit _O-

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 06:31

Denk dat er genoeg zijn die willen testen O:)

Bruno15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 19:19

Goeie borstels.
Niet die oster-meuk, maar de ouderwetse stablemates-borstels.
Nergens meer te vinden....

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 23:28

Bruno15 schreef:
Goeie borstels.
Niet die oster-meuk, maar de ouderwetse stablemates-borstels.
Nergens meer te vinden....

Amazon.com !

Marijke245

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 22:10

Hoiii, het is al wat een oudere topic. Maar ik ben benieuwd of er markt zou zijn voor een rijbroeken lijn voor lange dames. Zelf ben ik 1.88 en is het al jarennnn een struggle om een lange rijbroek te vinden…. Erg jammer want ik vind dat wij lange vrouwen ook een mooie en convertabel rijbroeken moeten hebben! Laat vooral weten wat jullie vinden, zou je het kopen? Wat is de prijs wat je er voor over hebt of andere suggesties. Liefssss Marijke

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 22:46

MerleSimone schreef:
Cambionn schreef:
Rijbroeken (geen legging) zonder siliconen, liefst compleet stof of enkel leer bij de knie. Hoge taille, riemlussen, steekvakken en telefoonzakje op het been.

En dan het liefst in een lengtemaat voor lange mensen, mijn huidige broeken zijn eigenlijk te kort maar heb nog niks beters kunnen vinden dus verstop het nu onder m'n rijsokken.

Nou dit! De keuze is zo beperkt!

Hier nog een; rijbroek zonder silicone met leer-inzet en gewoon hoog gesloten, ik kan ze niet meer vinden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 01:29

Ik mis bij veel merken toch lengte in de rijbroeken,

Ik heb soms een 34 of 36 maar een heel lang been waardoor ik een 38 moet nemen en miss soms wel een 40.

Als ik lengte mis in een 34 a 36 dan komt het enkeldeel op mijn kuiten waardoor het daar weer gaat knellen. Neem ik een 38 a 40 voor de lengte zit het niet fijn aansluitend.

Ik mis verder niet heel veel,
Ja miss ook wel,
Voor de kleine ponys

Mijn paarden zijn allemaal best verwend maar mijn ponys hebben niet de luxe om daarvan mee te kunnen genieten.

Kaptoom voor een kleintje is er nooit zo uitgebreid als voor die grotere paarden.

Ik mis kwaliteitshoofdstellen voor een oke bedrag. Voor mijn welsh zit ik op minimaal 120 euro voor een goed en fijn hoofdstel. Ik vind dat best wat voor een recreatieve poownie die ook wat moois verdient.

De dingen zijn er soms wel, maar schaars of gewoon asociaal duur.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 07:38

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 07:51

Ik blijf erbij dat ik fijne rijbroeken mis. Gemaakt van een wat stevigere stof met hoge brede(re) taille, liefst met steekzakken, maar telefoonzakje ook prima en ZONDER plaktroep. Als ik ze al kan vinden dan heb ik de keuze uit de kleuren zwart, zwart, zwart en blauw. En ik heb geeneens enorm lange benen, maar voorheen droeg ik ook lengtematen, dus keuze daarin zou super zijn.

Betaalbaar (tot 100 euro) zou prettig zijn, maar voor een echt fijne broek die aan al mijn wensen voldoet, wil ik best meer betalen (max 150 euro).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 16:08

Lengte in rijbroeken mis ik, maar ook zéker ook lengte in bovenkleding. Mouwen zijn standaard vreselijk kort en te paard zit toch met je armen naar voren, waardoor je uiteindelijk driekwartmouwen hebt.
Allen Uhip heeft dat mooi opgelost met die extra omslaglengte :)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 16:14

Oh dat doet me denken aan een merk rijbroek die je zelf op maat kunt knippen. Zo uit mijn hoofd kun je dan kiezen uit drie lengtes. Dat vind ik wel slim bedacht.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 16:19