[WN] Westernboots, show die van jou!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN] Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:44

En maar iets van 10x gedragen? Als ze er nog heel goed uitzien 200 proberen? Ik zeg maar wat hoor...je kan altijd nog lager gaan...

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:53

Bellatrix schreef:
En maar iets van 10x gedragen? Als ze er nog heel goed uitzien 200 proberen? Ik zeg maar wat hoor...je kan altijd nog lager gaan...

Ja klopt, ik heb ze altijd bewaard voor speciale dingen (verjaardags etentjes ofzo) en dus heel weinig gedragen. De laatste 3 jaar zijn ze al te klein maar wilde ik ze houden om ze misschien op te gaan laten rekken, maar dat is te tricky met de stiksels.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:54

Of bieden vanaf x bedrag?
Ik vind het lastig, je hebt er nooit mee gereden dus?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 10:04

Bellatrix schreef:
Of bieden vanaf x bedrag?
Ik vind het lastig, je hebt er nooit mee gereden dus?

Nee ze hebben nooit een paard van dichtbij gezien zover ik me kan herinneren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 10:14

Dan inzetten op €200 en kijken wat er gebeurd. Je kan altijd nog zakken in prijs of bieden vanaf erbij zetten.

Edit: het zijn geen rijlaarzen toch? Ik zie geen randje voor sporen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 10:25

Bellatrix schreef:
Dan inzetten op €200 en kijken wat er gebeurd. Je kan altijd nog zakken in prijs of bieden vanaf erbij zetten.

Edit: het zijn geen rijlaarzen toch? Ik zie geen randje voor sporen?

Klopt! Het zijn geen rijlaarzen maar mode laarzen. Al zou je er zeker nog steeds mee kunnen rijden natuurlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 10:26

Ik heb dat 1x gedaan met mode laarzen. Geen goed idee. :+ Sporen blijven al niet hangen en ze zijn er qua vorm gewoon niet voor gemaakt.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 10:31

Art_Ificious schreef:
haha1995 schreef:
Ik wil zelf ook graag westernboots kopen, maar ben helaas in bezit van een hoge wreef, dus moet altijd passen.
Welke winkel heeft veel laarzen staan? Weet iemand dat ? Een stuk er voor rijden vind ik niet zo erg.

Regio?

Ik denk dat je bij Arthur's misschien wel wat vind.
Da's zowat de enige die ik in Nederland weet zijn :+

In Belgisch Limburg heb je The Country Store

ik Woon aan de grens belgie nederland en rijd regelmatig beide landen door,dus de afstand maakt voor mij niet zoveel uit. Het is gewoon dat ze genoeg laarzen hebben. Hier in de buurt hebben ze enkel ariats en die pas ik net niet.Ik vind het niet erg geld er aan uit te geven maar moet dan wel het gevoel hebben hier kan ik lekker op lopen,of zitten ze altijd krap in het begin?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:07

Helloooo allemaal! Alles doorgelezen mbt de Ariat boots. Weinig directe info kon ik vinden over de delilah kwa pasvorm?

Ik ben dus opzoek na een betaalbare boot, van Ariat, heb een wat hogere wreef.

In het verleden wel eens de probaby gehad maar ik meen me te herinneren dat die niet fijn liepen, flopten achter erg veel.

Merk ook dat ik de maatbepaling erg lastig vind. Volgens de site van Ariat zou ik 41b moeten hebben, maar lees op sommige sites dat ze 1 maat kleiner aanraden….in mijn skecher sneakers draag ik 40, in mijn Adidas court bold 40 2/3 en in mijn puma suède zo maat 41. Zo lastig wie kan me helpen?

Eventueel ook tips voor andere boots?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:15

Rij naar Vorstenbosch en ga daar diverse Ariats passen, momenteel kerstsale met genoeg laarzen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:46

Woody2015 schreef:
Helloooo allemaal! Alles doorgelezen mbt de Ariat boots. Weinig directe info kon ik vinden over de delilah kwa pasvorm?

In het verleden wel eens de probaby gehad maar ik meen me te herinneren dat die niet fijn liepen, flopten achter erg veel.

Merk ook dat ik de maatbepaling erg lastig vind. Volgens de site van Ariat zou ik 41b moeten hebben, maar lees op sommige sites dat ze 1 maat kleiner aanraden….in mijn skecher sneakers draag ik 40, in mijn Adidas court bold 40 2/3 en in mijn puma suède zo maat 41. Zo lastig wie kan me helpen?

Ik heb ervaring met de Ariat Delilah. Heerlijke laarzen!
Normaal heb ik 39,5 dus ik had de S
delilah in 40. Ook met hoge wreef. Links stampte ik er in, eenmaal er ij kon ik er zo mee weglopen.
Nu heb ik een ander model, kan ik voor je opzoeken, maar in maat 39. Kan net. Zit niet vervelend maar de Delilah is echt wel mijn favoriet.

Bij Ruiterhuis Bosgra (Hurdegaryp, Friesland) hebben ze ook de Ariat Western laarzen. Zeker een tip om te gaan kijken!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:56

EngeltjeS schreef:
Woody2015 schreef:

Ik heb ervaring met de Ariat Delilah. Heerlijke laarzen!
Normaal heb ik 39,5 dus ik had de S
delilah in 40. Ook met hoge wreef. Links stampte ik er in, eenmaal er ij kon ik er zo mee weglopen.
Nu heb ik een ander model, kan ik voor je opzoeken, maar in maat 39. Kan net. Zit niet vervelend maar de Delilah is echt wel mijn favoriet.

Bij Ruiterhuis Bosgra (Hurdegaryp, Friesland) hebben ze ook de Ariat Western laarzen. Zeker een tip om te gaan kijken!

Thnxs! Dan lijkt het idd toch dat de size guide van Ariat iig bij de delilah werkt. Als je eens na je andere laars zou willen kijken?

De tips van het passen ga ik zeker overwegen, Arthur is niet heel
Erg ver van mij vandaan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 16:07

De probaby en fatbaby vind ik op maat vallen. Heb maat 39 en bij beide modellen zit maat 39 (us 8,5) me als gegoten.
Hier geen sloffende achterkanten, lijkt me dan vooral alsof ze te groot zijn?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 18:33

tengeltje11 schreef:
De probaby en fatbaby vind ik op maat vallen. Heb maat 39 en bij beide modellen zit maat 39 (us 8,5) me als gegoten.
Hier geen sloffende achterkanten, lijkt me dan vooral alsof ze te groot zijn?

Ik kan me herrineren dat ik er amper in kwam eigenlijk, en het behoorlijk knelde bij de wreef. Geen idee, wellicht dat de pasvorm gewoon niet geschikt was voor mijn voeten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 00:02

Eerste keren knellen hier ook, maar leer wordt vlug gevormd naar mijn voet en daarna niets van knellen meer.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 15:06

Iemand die mij kan vertellen welke Ariats ik het beste koop?
Na jaren met gewone wandelschoenen en korte rijlaarsjes gereden te hebben heb ik voor kerst geld gevraagd en wil ik nu heel graag mijn eerste western boots kopen. Maar er zijn zoveel modellen. En omdat er geen winkel in de omgeving is zal ik online moeten gaan bestellen.

Normaal heb ik bij de meeste schoenmerken maat 39, heb wel een bredere kuit. Ik zoek een laars hoofdzakelijk om mee te rijden maar ook om op stal te dragen. Dus waterdicht en tegen wat modder kunnen is een must.
Wil niet de hele korte/lage maar met mijn bredere kuit vermoed ik dat de lange/hoge niet zullen passen.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 15:40

Skyla schreef:
Iemand die mij kan vertellen welke Ariats ik het beste koop?
Na jaren met gewone wandelschoenen en korte rijlaarsjes gereden te hebben heb ik voor kerst geld gevraagd en wil ik nu heel graag mijn eerste western boots kopen. Maar er zijn zoveel modellen. En omdat er geen winkel in de omgeving is zal ik online moeten gaan bestellen.

Normaal heb ik bij de meeste schoenmerken maat 39, heb wel een bredere kuit. Ik zoek een laars hoofdzakelijk om mee te rijden maar ook om op stal te dragen. Dus waterdicht en tegen wat modder kunnen is een must.
Wil niet de hele korte/lage maar met mijn bredere kuit vermoed ik dat de lange/hoge niet zullen passen.

de H2o boots! (Ariat waterproof boots Anthem H20). half hoog model en je kunt er mee in de drek staan zonder natte voeten. mijn zusje gebruikt ze al minimaal 2 jaar intensief

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 16:44

Ik zou dan ook voor de Anthem gaan.
Afbeelding

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 08:05

Super, dankje !
Ik zag dat de Delilah ook waterproof zou zijn, of zijn deze de hoge versie?

Edit ben te snel met op de site kijken. Ze hebben hier deze die jullie aanraden in 2 lengtes en kleuren. Wordt nog moeilijker kiezen.
Laatst bijgewerkt door Skyla op 26-12-25 08:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 08:08

(Valt binnen :D)
Ik heb die inderdaad ook, gaat goed met brede kuit. Ik heb wel een schoenlepel nodig om erin te komen :j (toen heb ik voor het makkelijke ook de lage veter-versie gekocht :D )

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cer op 26-12-25 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 08:12

Wel leuk om even de verschillende lengtes naast elkaar te zien.
Ik wil liefst de middelhoge maar twijfel toch wat met mijn bredere kuit.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 08:42

Cer schreef:
(Valt binnen :D)
Ik heb die inderdaad ook, gaat goed met brede kuit. Ik heb wel een schoenlepel nodig om erin te komen :j (toen heb ik voor het makkelijke ook de lage veter-versie gekocht :D )

[ Afbeelding ]

Gaaf welke zijn de derde van rechts, met dat turquoise?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 09:54

Ik heb van Ariat western rij boots altijd een half tot heel maatje kleiner.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 10:29

Maten vind ik altijd erg lastig.. de 37,5 (wat niet altijd gevoerd wordt) zit perfect, maar om door de schacht te komen zijn bv die met turquoise een 38

Ik zat t topic door te lezen, er staan prachtige laarzen tussen zeg !
Die van jou zijn ook super mooi popstra :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 11:04

Ik heb normaal qua schoenmaat 36. Maar van de ariat laarzen kan ik 36, 36,5 en 37 prima hebben. De laatste zitten dan wat ruimer maar vind ik ook niet vervelend.
De meeste laarzen heb ik van marktplaats. Soms koop ik ze nieuw als het een goede actie is.
Dit zijn mijn laatste nieuwe aanwinsten:

Afbeelding

En deze had ik laatst nieuw in doos via mp gekocht.

Afbeelding