Slofteugel; hoe doe je hem om?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:35

Heb je lusjes met ringetjes bij de slofteugel? Die kan je dan aan de zijkanten om je singel doen, en dan daar de slofteugel aan vast.
Vaak zit er standaard 1 bij, je kan een tweede lusje los kopen.

Dan doe je de slof eerst aan de zijkant van je zadel vast, dan van binnen naar buiten door de bitring (belangrijk), en dan maak je bij de schoft weer het gespje van de teugel vast.

En ik zou idd eerst even in de bak oefenen om met 2 teugels te rijden, dat je dit niet op buitenrit nog uit moet zoeken.

Over het wel of niet gebruiken van zo'n teugel laat ik me niet uit, maar dan heb je in ieder geval antwoord op je vraag.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:46

Ballard_L schreef:
Marcella schreef:
Andere vraag waarom vraag je dit op bokt waarvan je kan verwachten dat er een hoop mensen overheen vallen.

Gezien het ook gewoon op google staat. :+

Dit vraag ik me al deze pagina’s al af :+ als je googled krijg je er nog een plaatje bij ook. Maar ik blijf lekker meelezen, het is vermakelijk dit :P

Tijd voor de groentesoep denk ik zo. :)*

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:51

Ballard_L schreef:
Marcella schreef:
Andere vraag waarom vraag je dit op bokt waarvan je kan verwachten dat er een hoop mensen overheen vallen.

Gezien het ook gewoon op google staat. :+

Dit vraag ik me al deze pagina’s al af :+ als je googled krijg je er nog een plaatje bij ook. Maar ik blijf lekker meelezen, het is vermakelijk dit :P

Tijd voor de groentesoep denk ik zo. :)*[/quote]

Geen popcorn?

Marcella

Re: Slofteugel; hoe doe je hem om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 19:56

Nee de groentesoep is voor het paard.

Popcorn zou je wel zelf kunnen eten.

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 19:58

Weer onaardig en absoluut niet nodig eigenlijk. :o

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:02

mars_mellow schreef:
Weer onaardig en absoluut niet nodig eigenlijk. :o

Wat is er onaardig aan dan. Heb eerder het idee dat jij alles veel te persoonlijk neemt en je snel aangevallen voelt terwijl mensen je alleen maar goede raad geven en je willen behoeden voor ongelukken.
De wat minder aardige opmerkingen zijn vooral gebaseerd op feiten.

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 20:17

Ooh ja, 'groentesoep' is inderdaad een hele goede raad en behoeding voor ongelukken *D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:19

Een goede raad en behoeding voor ongelukken is hier al vaker gegeven. Die wil je alleen niet aannemen

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:20

mars_mellow schreef:
Ooh ja, 'groentesoep' is inderdaad een hele goede raad en behoeding voor ongelukken *D

Een beetje humor op zijn moet kunnen toch? Het is misschien geen goede raad maar ook zeker niet onaardig zoals jij beweerd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:22

Dat is een oud bokt grapje

En echt groentesoep helpt overal voor :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:23

Pff nou ik vind tijd voor groentesoep en of popcorn ook geen reacties die hier horen. Doe dat lekker in een huiskamer topic ofzo.

Ondanks alles vind ik ts nog netjes reageren hoor.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:26

Ineke2 schreef:
Pff nou ik vind tijd voor groentesoep en of popcorn ook geen reacties die hier horen. Doe dat lekker in een huiskamer topic ofzo.

Ondanks alles vind ik ts nog netjes reageren hoor.

Glaasje azijn is dan misschien beter.

Peerzah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:37

Het eerste resultaat wat ik krijg als ik google op slofteugel is; 'slofteugel, meer kwaad dan goed'. En daar onder verschillende hele uitgebreide uitleg over hoe en waar je het kan gebruiken met plaatjes..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 20:39

mars_mellow schreef:

Slofteugel eigenlijk ook niet.

:')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:02

Weet je wat TS, we hebben bij toeval blijkbaar elkaar al eens ontmoet. Ik weet in welke regio je woont en dat is voor mij goed te doen met de trailer, dus misschien is het een idee dat ik eens met mijn één van mijn Shires eens jouw kant op kom en dat we samen je eerste buitenritje met je nieuwe Fjord gaan doen. Als jij zorgt dat je een passende Thiedeman hebt, dan help ik je even met de afstelling.
Met één van mijn Shires begeleid ik namelijk heel wat combinaties op hun eerste buitenrit, omdat die van mij zo makkelijk en relaxed is, zijn de paarden die we begeleiden dat ook gelijk. Zo hebben we al van heel wat “heethoofden” en/of onervaren paarden toch fijne buitenrit paarden kunnen maken.

Zo kun je op een fijne manier testen hoe jouw pony zich gedraagt op een buitenritje en sta je er niet alleen voor.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:04

Mooi aanbod Daphara, en dat lijkt me voor TS ook gezellig :)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:10

Zo'n aanbod zou ik met beide handen aannemen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:13

Wat een ontzettend mooi aanbod! Ts ik zou zeker dit aanbod met beide handen aangrijpen

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:15

Fijn aanbod Dadphara! Ts, haar paard(en bokt) gerustgesteld. :j

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 21:17

Daphara schreef:
Weet je wat TS, we hebben bij toeval blijkbaar elkaar al eens ontmoet. Ik weet in welke regio je woont en dat is voor mij goed te doen met de trailer, dus misschien is het een idee dat ik eens met mijn één van mijn Shires eens jouw kant op kom en dat we samen je eerste buitenritje met je nieuwe Fjord gaan doen. Als jij zorgt dat je een passende Thiedeman hebt, dan help ik je even met de afstelling.
Met één van mijn Shires begeleid ik namelijk heel wat combinaties op hun eerste buitenrit, omdat die van mij zo makkelijk en relaxed is, zijn de paarden die we begeleiden dat ook gelijk. Zo hebben we al van heel wat “heethoofden” en/of onervaren paarden toch fijne buitenrit paarden kunnen maken.

Zo kun je op een fijne manier testen hoe jouw pony zich gedraagt op een buitenritje en sta je er niet alleen voor.

Wow, bedankt voor het hele mooie aanbod! Dat lijkt me zeker heel fijn en leuk om te doen. Hoe kunnen we het het best regelen?
Ik zal inderdaad zorgen voor een passende Thiedeman.

Ook nog een klein puntje, ik weet niet zeker hoe hij zal reageren op een nieuw paard.
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 28-11-22 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:18

Daphara schreef:

Moderatoropmerking:
Dit lijkt mij een heel mooie ommezwaai na een hoop negativiteit!
Bij deze dan ook het verzoek om respectvol te reageren

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:31

mars_mellow schreef:
Ook nog een klein puntje, ik weet niet zeker hoe hij zal reageren op een nieuw paard.

Niet overal spoken en beren van maken.

Het zal niet het eerste vreemde paard of object zijn wat hij ziet ;)

Ontzettend mooi aanbod en dat werkt veel beter dan een hand vol extra teugels als je daar niet aan gewend bent.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:36

mars_mellow schreef:
Daphara schreef:

Wow, bedankt voor het hele mooie aanbod! Dat lijkt me zeker heel fijn en leuk om te doen. Hoe kunnen we het het best regelen?
Ik zal inderdaad zorgen voor een passende Thiedeman.

PB maar voor mijn nummer en dan regelen we de rest wel via Whatsapp.

De Shire die je gezien hebt toen ik langs kwam, neem ik dan nu weer mee, die is vriendjes met alles en iedereen en maakt zich echt niet druk of hij wel of niet aardig gevonden wordt door een klein opdondertje als een Fjord. Je kunt elk paard in zijn achterwerk parkeren en dan blijft hij braaf zijn ding doen, dus maak je maar niet druk of jouw pony hem wel aardig gaat vinden.
Doordat hij relaxed is en zich niet druk maakt, is hij een steunpilaar voor elke combinatie die mee rijdt. Jouw pony zal bij spanning juist eerder aan hem gaan “kleven” dan zich sterk maken en er vandoor gaan.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:56

Wat een mooi aanbod zeg! Ik ben heel benieuwd hoe dit samen gaat, klinkt als een goede oplossing :)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 22:43

Wat een leuke oplossing :D veel plezier samen en laat je wat horen over hoe het was?