Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mariett schreef:Oh whoeps, overheen gelezen![]()
Epicarmoury kan inderdaad heel goed! Ik heb mijn boog destijds tweedehands op Marktplaats gekocht, maar het is eigenlijk beter om dat niet te doen. Je weet namelijk niet of mensen hem zonder pijl 'af hebben laten gaan', daardoor komt er te veel spanning op de boog zelf (die normaal met de pijl meegegeven wordt) en kunnen er scheurtjes in komen. Dat is een beetje gevaarlijk als je ermee wil gaan schieten.
Als je te paard wil gaan schieten raad ik 20-25 lbs aan trouwens. Niet zwaarder als je het als hobby wil doen, dat is op het paard wel een beetje zwaar. Op de grond kan wel wat zwaarder.
Mijn pijlen zijn de volgende:
https://www.outdoorpro.nl/larp-rubberen ... l-gekleurd
De aller lelijkste dus. Ik wil niet met de larp pijlen op de foto, en mijn vriendinnen hadden ook al pijlen, dus ik wilde er een paar die ik goed kon onderscheiden van hun pijlen en die goed zichtbaar waren. Dus vandaar de keuze!
Ik heb nu een nieuwe ruiterboog trouwens! Eentje die ik heb laten maken. Ik kan niet wachten om foto's ervan te hebben als ik op Marie rijd
[ Afbeelding ]
rider schreef:Update, mijn zadel is af. Zo blij mee!
[ [url=m/ALFrEM.jpg]Afbeelding[/url] ]
De decoratie is gebaseerd op het miniatuur van De Lenterit uit Les Tres Riches Heures du Duc de Berry, geschilderd door de gebroeders van Limburg in de 15e eeuw. De volgende stap is om ook de leren barding van deze schildering na te maken met bijpassend hoofdstel.
[ [url=m/I9AB8C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het zweetblad is afneembaar (is voornamelijk nodig voor het rijden in harnas), zonder rijden vind ik fijner omdat het meer contact met het paard geeft (en het sierwerk blijft dan langer mooi, haha).
Hier op paard met zweetbladen eraf:
[ [url=m/AK6frn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is superfijn om mee te rijden, Santi loopt hier veel beter onder (meer schoudervrijheid, meer laterale buiging, beter ondertreden in piaffe en mezair) dan onder mijn portugese zadel.![]()
Het volgende zadelproject (eerst weer ff sparen) wordt een replica Hope zadel uit ca 1880.
henny_w schreef:Prachtig zadel Rider, heb je ook een foto helemaal van opzij als het op het paard ligt. Als je het zweetblad er af hebt dan meen ik een flinke uitsparing te zien voor je bovenbeen? Klopt dat?
SeaSide schreef:Ik was opzoek naar een kwalitatief, mooie eenhoorn hoorn en kwam uit bij the unicorn maker. Alleen is de levertijd tussen maart-juli.
Heeft er hier iemand ervaring met bestellen bij deze webshop via etsy?