Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:24

Bedankt!

Ik ga deze opties zeker voorleggen bij de zadelmaker, die komt volgende week.
Leer vind ik prachtig, maar mijn vorige singel was van leer en in combinatie met veel zweet gaf dat te veel irritatie. Ik durf dus dure leren singels niet zo snel aan als ik niet eerst kan testen voor minimaal een week of 2.
Deze neopreen singel gaat na elke 3x gebruiken de wasmachine in. Ook al spoel ik hem helemaal af, paard heeft een behoorlijk gevoelige huid wat bij het minste of geringste kaal is of wondjes krijgt. Daarom heb ik ook 2 singels, omdat de singel van de dag ervoor soms nog niet droog is na het uitspoelen.
Dit dekje is trouwens wel 1 van de kortste dekjes die ik heb. Mijn andere dekjes komen wat verder onder het zadel vandaan. Zal mijn singel ook even nameten, want het label is dus niet meer te lezen van al dat wassen :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:29

miss_lizje schreef:
Bedankt!

Ik ga deze opties zeker voorleggen bij de zadelmaker, die komt volgende week.
Leer vind ik prachtig, maar mijn vorige singel was van leer en in combinatie met veel zweet gaf dat te veel irritatie. Ik durf dus dure leren singels niet zo snel aan als ik niet eerst kan testen voor minimaal een week of 2.
Deze neopreen singel gaat na elke 3x gebruiken de wasmachine in. Ook al spoel ik hem helemaal af, paard heeft een behoorlijk gevoelige huid wat bij het minste of geringste kaal is of wondjes krijgt. Daarom heb ik ook 2 singels, omdat de singel van de dag ervoor soms nog niet droog is na het uitspoelen.
Dit dekje is trouwens wel 1 van de kortste dekjes die ik heb. Mijn andere dekjes komen wat verder onder het zadel vandaan. Zal mijn singel ook even nameten, want het label is dus niet meer te lezen van al dat wassen :+

Meten van einde gesp tot einde gesp. Het is niet veel te kort nu, maar ik denk net wat fijner als de gespen eindigen waar nu de singel eindigt.

Probeer wat singels alvast klaar te hebben liggen voordat je zadelpasser komt (lenen van stadgenoten enz.)
en vraag even voor die tijd of je zadelmaker ook wat modellen mee kan nemen in ongeveer 5-10 cm langer dan je nu hebt. Mijn zadelmaker heeft in ieder geval best voorraad singels en dekjes, dus meestal vraag ik haar wat mee te nemen als ze weer komt, want ze heeft het niet standaard allemaal bij zich.

xMarizka

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:01

Ik heb mijn singel binnen, gekocht via marktplaats!
Kieffer, ik hoop banaan genoeg :')

Vanavond naast mijn huidige singel leggen en morgen passen met zadel *\o/*
Afbeelding

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:43

De horka is vandaag toegekomen, singel ziet en voelt van erg fijne kwaliteit aan :j lengte is perfect, ik twijfel alleen of dit het juiste model is voor hem?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zoals je op deze laatste foto kan zien staan de voorste 'boog' idd een klein beetje losser van het lichaam, maar had al gelezen dat dat blijkbaar zo hoort? Hij steekt niet af ofzo maar is daar dus wel iets losser dan achteraan.

*edit: dit is 'bloot' de vorm van mijn paard:

Afbeelding

Afbeelding
meneer wil liever bruin zijn ipv schimmel :+ :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:25

V_Naomi schreef:
De horka is vandaag toegekomen, singel ziet en voelt van erg fijne kwaliteit aan :j lengte is perfect, ik twijfel alleen of dit het juiste model is voor hem?

[ [url=m/TGu70V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ot8GD8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CPsaBx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ECvJ37.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OdnrK6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoals je op deze laatste foto kan zien staan de voorste 'boog' idd een klein beetje losser van het lichaam, maar had al gelezen dat dat blijkbaar zo hoort? Hij steekt niet af ofzo maar is daar dus wel iets losser dan achteraan.

[ [url=m/UGZZiH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LUZKvQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar twijfel je over dan?
Ik vind het wel mooi liggen.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:29

Daphara schreef:
V_Naomi schreef:

[ [url=m/TGu70V.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ot8GD8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CPsaBx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ECvJ37.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OdnrK6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UGZZiH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LUZKvQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar twijfel je over dan?
Ik vind het wel mooi liggen.

Ik dacht dat hij misschien toch net iets te ver naar voor lag nog? :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:33

Hij lijkt links ook verder naar voren te liggen dan rechts. Is mogelijk je zadel iets scheef of je paard ongelijk bespierd?
Heb je ermee gereden en hoe lag die toen?

Je paard heeft de singelgroeve ook erg dicht bij de oksel liggen.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:44

Daphara schreef:
Hij lijkt links ook verder naar voren te liggen dan rechts. Is mogelijk je zadel iets scheef of je paard ongelijk bespierd?
Heb je ermee gereden en hoe lag die toen?

Je paard heeft de singelgroeve ook erg dicht bij de oksel liggen.

Het ene been stond wat verder naar voren dan het andere :+ heb nog niet gereden nee, morgen, en idd nu hij is bijgekomen ligt de singelgroeve erg ver vooraan..

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:18

xMarizka schreef:

[ [url=m/UHO3Cm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even naast mijn huidige singel, ben nu nog nieuwsgieriger geworden :Y)

Afbeelding

Twijfel allen nu over de lengte dus dan gaan we zien met zadel morgen

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:26

xMarizka schreef:
xMarizka schreef:

[ [url=m/UHO3Cm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even naast mijn huidige singel, ben nu nog nieuwsgieriger geworden :Y)

[ [url=m/2dSmMC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Twijfel allen nu over de lengte dus dan gaan we zien met zadel morgen

Lijkt inderdaad niet langer, maar de nieuwe singel is smaller en banaan vorm, dus misschien valt die wel beter, ben alleen bang dat je 10 cm langer nodig hebt. Maar aan de ronde kant is die nu wel 10 cm langer dan de oude. Ik ben heel benieuwd.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:46

Iemand ervaring met de prolite singel? Ik las dat deze niet van echt leer is. Dus dat afspoelen en afdrogen dus mogelijk is.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:48

Klopt. Hier al 5 jaar een prolite singel. Ziet er nog top uit. Na veel zweten doe ik even afspuiten en droogmaken met handdoek en tussendoor even een vochtige handdoek als ik er zin in heb. Daardoor is mijn singel dus niet hard geworden. Maar nog steeds prettig soepel. Opbergen doe ik op een hoofdstel haal zodat het zo goed mogelijk droogt.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:05

Wat vinden jullie vf lengte vd singel en vorm bij haar? Momenteel heeft ze een Prolite narrow (55cm), maar ik heb het gevoel dat dit toch niet dé singel is voor haar.

Ik heb al diverse singels gehad tot banaansingel aan toe. Maar helaas.. de prolite is de enigste die tot nu toe de singel waar ze het beste op reageert.

Info over de pony: kleine, énorm ronde tinker van 1m28 hoog, met een singel groeve die enorm naar voren zit omwille haar haar ronde, hangbuik. Haar bouw (heel neerwaarts gebouwd met overbouwd)is ook niet correct maar dat komt omdat ze helaas als jaarling al een veulen heeft gehad en dit zo 4 veulens achter elkaar (niet bij mij).

Haar vorm, incl nieuw dekje waarvan de pasvorm ook dit de vorm is voor haar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:46

Op de singel heb ik op zich niks aan te merken. Maar heb je ook een foto van het zadel op de rug zonder dekje? Het lijkt namelijk alsof het zadel echt ver over de schouder ligt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:28

Ik ben benieuwd wat jullie van deze singel vinden, voor het mooie is hij nét te kort, daarbij twijfel ik of hij niet iets te veel naar voren trekt.
Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is van een jaar terug, sinds die tijd wel wat afgevallen *\o/*
Afbeelding

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:37

Sure_lee schreef:
Op de singel heb ik op zich niks aan te merken. Maar heb je ook een foto van het zadel op de rug zonder dekje? Het lijkt namelijk alsof het zadel echt ver over de schouder ligt.

Ik zal morgen een nieuwe foto maken, helaas vibd ik de singel hierom minder goed. Hij lijkt toch iets te grof te zijn tussen haar voorbenen en door haar dikke pens trekt hij het zadel wat naar voren.

De combi van 1m28 te zijn, rond en breed zijn is niet altijd leuk dus.. Zadel is 2,5 week geleden aangepast, alleen is poownie sindsdien ook niey meer gereden geweest door eigen gezondheid en is ze dikker geworden

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:40

@ siskeh, beter wel een andere singel. Voorste en achterste stoot horen niet van hoogte te verschillen en dat krijg je met deze singel niet goed. Nu trekt het idd naar voren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:20

Dat ligt denk ik aan het "type" singel, ik twijfel alleen of hij daardoor naar voren trekt, of door de singelgroeve.
Want in het eerste geval zou ik een "gewone" anatomische" moeten hebben, in het tweede geval een ander type.
Overigens heb ik ook de Rossner comfort gehad, waarbij ze een plekje kreeg maar nog "belangrijker" dat de singel op het stuk van het borstbeen maar een heel "klein" draagvlak had, te zien aan het schoon blijven van de singel.

Hieronder nog even wat ik bedoel met "type singel"
Ik heb ook het idee dat met dit zadel ik er sowieso snel last van heb, al kon ik het mij met de comfort-singel niet herinneren.

Afbeelding

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:30

Afbeelding
Ik heb na een rondje stappen nog aangesingeld, maar niet echt gelet op hoe hoog hij zat tegen het dekje aan. Maar hij liep er niet anders onder. Volgende keer nog wat meer aansingelen want het zadel lag nog wel goed maar iets naar voren. Kwam er na het rijden achter dat ik nog wel wat verder kon aansingelen. Buikblazer :+
Morgen nog een poging _O-

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:39

Zadel mag zeker wel twee handjes naar achteren gelegd worden, je zit nu zowat in zijn nek. Altijd handbreedte achter het schouderblad aanhouden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:32

xMarizka schreef:
[ [url=m/VnTK7a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb na een rondje stappen nog aangesingeld, maar niet echt gelet op hoe hoog hij zat tegen het dekje aan. Maar hij liep er niet anders onder. Volgende keer nog wat meer aansingelen want het zadel lag nog wel goed maar iets naar voren. Kwam er na het rijden achter dat ik nog wel wat verder kon aansingelen. Buikblazer :+

Je hebt de singel verkeerd om. De inkepingen (dus de korte zijde) moet richting de voorbenen, de lange zijde richting de buik.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 23:16

Hannanas schreef:
Zadel mag zeker wel twee handjes naar achteren gelegd worden, je zit nu zowat in zijn nek. Altijd handbreedte achter het schouderblad aanhouden.

Zoals ik hierboven lees was ze vergeten aan te singelen waardoor het zadel wat naar voren kwam! Anders ligt het altijd keurig achter het schouder

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 00:32

xLiez schreef:
Hannanas schreef:

Zoals ik hierboven lees was ze vergeten aan te singelen waardoor het zadel wat naar voren kwam! Anders ligt het altijd keurig achter het schouder

Zou niet mogen hoor, los vast strak normaal etc.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:18

Hannanas schreef:
xLiez schreef:

Zou niet mogen hoor, los vast strak normaal etc.

Zoals ik inderdaad aangaf heb ik na de foto aangesingeld, en ook zeker mijn zadel op zijn plek gelegd.
Ik heb vluchtig een foto gemaakt, ik had niet zoveel tijd op stal helaas. Ik zal nog een poging doen. Het ging mij ook om de lengte en die lijkt net wel net niet, dus ik moet sowieso nog een keer passen.

Qua verkeerd om zijn de meningen over verdeeld. Op deze manier ligt de singelstoot wel meer waar hij hoort. Maar ik zal hem op beide manieren passen en op de foto zetten als dat lukt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:12

xMarizka schreef:
[ [url=m/VnTK7a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit ziet er heel oncomfortabel uit. In beweging gaat het voorbeen verder naar achteren en dan zit direct die singel in de oksel. Het zadel ligt ook echt vrij ver naar voren, maar denk dat als je die op de goede plaats neerlegt het dan misschien wel te ver naar achteren ligt/te lang is.

Ik denk dat ik dit geval misschien gewoon een simpele rechte (neopreen) singel nog het mooiste ligt...