Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:24

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:24

Fieldrelief midi met afbeembare neusflap?
De L is een full
XL grote full wat x full zou zijn dan zou ik denken?

Die van mij laat deze goed om zitten terwijl ze echt kieskeurig kan zijn en niet comfy zaken af weet te werken

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:53

DreamGuide schreef:
Ik kon zo gauw geen (algemeen) topic over vliegenmaskers vinden, als dat er wel is hoor ik het graag!

Mijn amigo vliegenmasker is zijn stijfheid verloren en moet daarom vervangen worden. Maar wat is nou het allerfijnste, beste vliegenmasker voor mijn paard?

Desbetreffende paard heeft het nogal snel warm, dus ik zoek zo min mogelijk hoofdbedekking. Het masker moet van goede kwaliteit zijn en zo min mogelijk drukken/trekken.

Ik had deze op het oog:
https://hypostore.nl/shires-vliegenmask ... -oren.html

Maar ben een beetje bang dat deze achter de oren veel druk geeft? Aangezien er ook nog een halster overheen moet. Daarnaast zit er op het voorhoofd een soort bont strip op het voorhoofd, wordt dit niet erg warm?

Andere suggesties zijn ook welkom!

Ik heb van alles geprobeerd, van amigo tot Le Milieux. De beste vind ik Shires. Blijven goed heel, stevige stof en de pasvorm is goed. Hij zit nooit in de ogen. Ik krijg binnenkort de nieuwe Bucas. Ben benieuwd!

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:55

Ik heb een field relief, die heeft ze dagelijks op, en voor tijdens het rijden heb ik er 1 van lycra van horzehoods, deze hebben een rits onderop en een klittenband in de hals om de grootte te verstellen, zit een neusflap bij maar gebruik ik niet, die kan je dmv klittenband in hoogte verstellen, echt een ideaal ding, het gaas is ook gewoon redelijk stevig dus blijft goed uit staan

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:56

superpony schreef:
Volgens mij wilde ze deze alleen om te rijden.

Heb zelf lycra met iets zwaardere net stof, maar merk onbekend. Die zijn nog wel heel.

Bij mij hebben er 2 juist een zwaarder masker kapot geschuurd op de overgang bij de wangen.

ah ok...ff gemist :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:18

Tancreda4 schreef:
[ [url=m/w8T8Yx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een waarschuwing. NOOIT een wit masker kopen. M'n merrie deed wat vreemd, niet bewegen en schrok zich dood van mij toen ik naar weer pakte. Met de zon mee kijken is hij top. Tegen de zon in refelteerd het wit enorm resulterend dat je als sneeuwblind bent. Echt niets te zien!!! Blij dat mijn merrie zo duidelijk is, omdat ze met omdoen al lastig deed terwijl ze echt super blij is altijd met maskers, ben ik er bij gebleven. En daarna dus zelf even op gedaan.

Wit is not done. Ik wil hier nog wel even een berichtje aan wagen naar de product want het is gewoon gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:22

Welke had je dan, mag ik foto?
Ik ben juist blij met de witte (zie eerdere post)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:25

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:31

O die is wel heel wit ja, kan best zijn dat het paard ervan schrikt.
Bedankt voor de waarschuwing.
Zelf heb ik er 1 van en dun stofje.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:19

Ik heb net een weatherbeeta masker gekocht, met oren en neusflap. Lijkt erg goed!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:28

Afbeelding
Deze hebben ze bij mij om. Links Harry's horse, redelijk oké, zitten na een paar jaar wel wat gaatjes in. Rechts is van Shires en ben ik erg tevreden mee.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:07

Berdien schreef:
Misschien kunnen jullie mij ook helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer :=

Masker moet aan de volgende (harde!) eisen voldoen:
- maatje extra full want full past niet
- géén oren, dat vindt ze echt vreselijk
- witte neus dus flap tot op de neus
- geen bont
- redelijk sloopproof/niet te makkelijk af te wurmen

Ze heeft nu een masker van Horze op, maar die heeft ze elke dag op en ze wordt elke dag bozer met op doen. Ze vindt die oren echt niet oke.

Ik zocht precies hetzelfde als jij, behalve 'geen bont'. Mijn paard is 1.70 maar heeft best een groot hoofd. Hij heeft nu een Harry's Horse, helemaal zwart maat XL. Zit wel een bontrandje aan. Ik ben daar eigenlijk heel tevreden over. Ze zijn stevig en komen niet tegen de ogen aan. Alleen nu begint hij op zijn blesje drukplekken te krijgen. Het masker drukt daar helemaal niet maar ik denk door de hitte dat de haartjes daar toch weg zijn gegaan. Mijn andere zwarte paard heeft er helemaal geen last van.

Dus heb ik toch een andere gezocht en ik heb er meteen 3 besteld:
https://www.agradi.nl/mio-flymask-bronze-navy.htm
https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... -xfull.htm
https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... -xfull.htm

De Mio heeft geen bont. Maar die ging maar tot maat L. Omdat het toch precies is wat ik zocht op de gok geprobeerd. Nou de maat was echt prima voor een groot hoofd. Zat ook fijn om de oren en mooi van de ogen af. Maar toch heb ik die niet genomen omdat er geen bontrandje aan zat en de rand precies op dezelfde plaats kwam als de HH die hij al heeft. Ik wilde nu juist een masker waar die rand net op een andere plaats valt. Ik denk dus dat de Mio voor jou heel geschikt zou zijn.
Edit; ik zie dat je een neusflap wilt, dus de Mio valt dan af.

De Shires zonder oren heb ik in XL besteld. Shires valt namelijk wat klein uit. Die zat hem ook heel fijn maar jij wilt geen bontrandje. Ik heb deze trouwens gehouden. Over de duurzaamheid kan ik nu natuurlijk nog niks zeggen.

De Shires met neusflap heeft gaten voor de oren. Dat vind ik altijd een risico omdat die gaten vaak niet de juiste afstand van mekaar hebben waardoor ze of aan de binnen of buiten kant van het oor gaan irriteren. Bij deze vond ik dat een twijfelgeval. Daarnaast ging hij heel vervelend doen over die neusflap dus het was me al snel duidelijk dat ik dat niet moest doen. Ik blijf dus maar zonder neusflap en het onderste stuk moet met zonnebrandcreme.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:19

Tancreda4 schreef:
Tancreda4 schreef:
[ [url=m/w8T8Yx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een waarschuwing. NOOIT een wit masker kopen. M'n merrie deed wat vreemd, niet bewegen en schrok zich dood van mij toen ik naar weer pakte. Met de zon mee kijken is hij top. Tegen de zon in refelteerd het wit enorm resulterend dat je als sneeuwblind bent. Echt niets te zien!!! Blij dat mijn merrie zo duidelijk is, omdat ze met omdoen al lastig deed terwijl ze echt super blij is altijd met maskers, ben ik er bij gebleven. En daarna dus zelf even op gedaan.

Wit is not done. Ik wil hier nog wel even een berichtje aan wagen naar de product want het is gewoon gevaarlijk.

Same, mijn paard vindt wit helemaal niks. Na halve dag al stuk. Hij kon mij niet zien..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:33

Bij mijn ene ruin zat hij laatst achterste voren, zo een lycra ding en die was wel relaxt verder. Hij schrok alleen heel minimaal en doet hij normaal nooit.

Ik ga die bovenste even checken, want die ruin ligt echt snel open. Maar Lycra ding begint te lubberen.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:20

Berdien schreef:
Misschien kunnen jullie mij ook helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer :=

Masker moet aan de volgende (harde!) eisen voldoen:
- maatje extra full want full past niet
- géén oren, dat vindt ze echt vreselijk
- witte neus dus flap tot op de neus
- geen bont
- redelijk sloopproof/niet te makkelijk af te wurmen

Ze heeft nu een masker van Horze op, maar die heeft ze elke dag op en ze wordt elke dag bozer met op doen. Ze vindt die oren echt niet oke.

Bij die van Shires is het bontrandje aan de binnenkant zover ik kan zien er met een tornmesje wel af te halen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:42

Mijn QHP Combi halster nummer 2 is al weer binnen 2 maanden stuk. Klacht ingediend bij QHP.

Iemand ervaring met de nieuwste van bucas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:21

superpony schreef:
Bij Agradi en ej nog iets goedkoper dacht ik? 12.95???

Bedankt voor de tip, heb hem idd weer besteld, vind het echt n fijn masker.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:34

Ik gebruik al jaren supermask van farnam. Eerst nam ik ze mee uit Amerika maar tegenwoordig kun je ze ook hier bestellen.
Ze zijn licht, heel duurzaam en de paarden vinden ze fijn. Geen elastiek, wel een klein bontrandje.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:55

Saaams schreef:
Mijn QHP Combi halster nummer 2 is al weer binnen 2 maanden stuk. Klacht ingediend bij QHP.

Iemand ervaring met de nieuwste van bucas?

Welke van Bucas bedoel jij? Ik heb onlangs een Bucas gekocht.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:03

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:46

Ik heb ook wat raars.
Had een shires masker gepast van een Stalgenote, full.
Paste prima.
Voor m’n verjaardag ook een full gekregen: veeeeeeel te groot.
De maten na gemeten van het doosje, die komen totaal niet overeen.
Zelfs niet met maat xfull....
Meer mensen dit?

Nu kan ik m dus terugsturen, eigen kosten, en durf m eigenlijk ook niet te ruilen als de maten zo raar zijn..

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:49

Saaams schreef:
De QHP Combi.

[ [url=m/9qaxRJ.jpg]Image[/url] ]

komen er geen vliegen onder het masker?
omdat het halster natuurlijk niet aansluit.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:50

Ik gebruik al bijna 3 jaar de field reliëf. Blijft goed zitten en er komen geen vliegen onder, is lekker zacht en kan zelfs dag en nacht op blijven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:02

Pfff, mijn ruin met het super gevoelige huidje heeft zelfs van het vliegenmasker vam lycra plekken gekregen. Hij past goed, sluit aan, maar niet te strak.
Ik doe hem bij het minste geringste af, dus ze hebben hem niet non stop om. Soms dagen wel, maar ook tussendoor steeds niet.

Ik heb al onderlin geruild en hij heeft inmiddels 4 merken/modellen op gehad waar de anderen ( waaronder moeder en zus ) geen plekjes van krijgen..........

We hebben wel echt veel beestjes hier aan bosrand, dus zonder hebben ze snel last van de ogen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:53

fjordjes schreef:
Ik gebruik al bijna 3 jaar de field reliëf. Blijft goed zitten en er komen geen vliegen onder, is lekker zacht en kan zelfs dag en nacht op blijven.

Hier nu tweede jaar en ook fan idd
Ze laat hem zelfs heel