Winderen gel bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:31

Mijne is 3-4 verstuurd maar heb nog niks. Als hij morgen niet komt maar even achteraan :=

Fijn MyChoice, nu zelf op zoek naar een maatje groter?

MyChoice

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:50

Heb inderdaad een maat groter besteld bij La Equistyle.

Heb jij hem rechtstreeks bij Winderen besteld? LA gaf al aan rekening te houden met wat langere verzendtijd ivm de bekende crisis nu.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:35

Nee bij LA Equistyle, zodat ik kan testen.
31 maart besteld en 3 april verzonden..

Edit: Ik heb gisteravond laat nog een mail gehad met track&trace, wat er dan in de tussentijd mee is gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:46

Het is enorm druk bij PostNL/pakketjes bezorgers... Het kan best zijn dat de sortering stil ligt of rustiger aan gedaan wordt doordat er minder mankracht is. Als je T&T hebt, komt het vanzelf.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:00

Ja dat snap ik ook wel, maar aangezien ik eerst geen t&t kreeg vond ik het een beetje gek :P
Zou anders vooral mailen dat ik hem nog niet had vanwege de proefperiode :+

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:36

Goldie schreef:
Ja dat snap ik ook wel, maar aangezien ik eerst geen t&t kreeg vond ik het een beetje gek :P

Ik heb een paar keer mail contact gehad, mijn ervaring is dat ze een super service hebben. Dus verwacht dat wanneer je een mailtje stuurt, ze hier absoluut niet moeilijk over zullen doen!

Ik heb mijn 12.5 toch omgeruild voor een 13.5. Zit toch beter. Bevalt me nog steeds erg goed! Vooral dressuurmatig is ze heerlijk te rijden. Met springen maakt ze zich wel ietsje sterker dan op m'n vorige bit.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:40

Ik zou graag ook eens zo'n bitje willen proberen bij mijn pony. Maar zijn ze ook wel te vinden in kleinere maten? Winderen begint met 12,5 en mijne heeft van normale bitten 11,5 :') mag dus ook eventueel van een ander merk zijn..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:45

Drico schreef:
Ik zou graag ook eens zo'n bitje willen proberen bij mijn pony. Maar zijn ze ook wel te vinden in kleinere maten? Winderen begint met 12,5 en mijne heeft van normale bitten 11,5 :') mag dus ook eventueel van een ander merk zijn..

Zo zit ik ook een beetje... de mijne heeft een ongebroken bustrens nu van 11 cm. Hij heeft een iets lager gehemelte dan normaal en een wat dikkere tong, dus niet enorm veel ruimte. Ik zoek iets flexibels en duns, maar in combinatie met die 11 cm (11,5cm zal ook nog wel gaan) is dat tot nu toe redelijk onmogelijk gebleven. Oh en betaalbaar of te testen zou ook leuk zijn :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:51

En ik zit er juist mee dat mijn paard nu een ongebroken 14,5 heeft en zo ver gaat winderen niet.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:54

Als je de mondstukken los bestelt gaan ze tot 14 mm. Ik heb nu de 13,5 besteld, maar denk dat ik ook naar die 14 zal moeten.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:24

Volgens mij heb ik het verkeerde paard opgezadeld vandaag :')
Wat heb ik lekker gereden, ze was zo licht in de hand. Af en toe nog wel drammen, met name met terugrijden, maar dat is een rijtechnisch ding.
Ik hoop dat ze er van de week net zo mee loopt en niet alleen de eerste keer.

Twijfel nog wel iets over de maat, vind hem net iets krap, maar een cm groter is teveel, dan gaat ie schuiven denk ik.
Zal van de week even een foto maken, ze wilde nu niet fatsoenlijk stil staan :+

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:18

Bit vandaag bij m’n merrie getest. De superflexi. Loopt er erg fijn op! Wil nog weleens achter de teugel kruipen, maar dit bit pakt ze fijn aan! Volgt m’n hand ook makkelijker. Wel is deze te krap. M’n ruin heeft nog een maat groter nodig dus die kan ik helaas niet gaan testen. Hopelijk snel m’n 13,5 binnen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:15

Ik wil m ook graag gaan testen, maar nu door Corona maatregelen mogen we 4x per week 1.5 uur op stal zijn en dat is dus best aanpoten als je paard nog achterin de wei staat.

En daarom heb ik besloten te testen als het met wat meer rust en tijd kan.
Maar volg jullie ervaringen graag.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:57

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:59

Vierkant? :=

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:20

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:53

janna schreef:
Ik bedoel dat er 90 graden hoeken in de ringen lijken te zitten. Waar het leer omheen gaat is normaal rond, maar bij dit bit lijkt het alsof er randen in zitten?

Dat was mij ook al opgevallen. Als dat glad is, dan zal slijtage wel meevallen, maar echt vierkant, dan krijg je puntbelasting. Bij gladde randen zal slijtage nog wel meevallen denk ik.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:29

Afbeelding
Ja, te krap. Grotere is onderweg. Maar voor de vorm van de ringen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:56

_E_ schreef:
Goldie schreef:

Ik heb een paar keer mail contact gehad, mijn ervaring is dat ze een super service hebben. Dus verwacht dat wanneer je een mailtje stuurt, ze hier absoluut niet moeilijk over zullen doen!

Ik heb mijn 12.5 toch omgeruild voor een 13.5. Zit toch beter. Bevalt me nog steeds erg goed! Vooral dressuurmatig is ze heerlijk te rijden. Met springen maakt ze zich wel ietsje sterker dan op m'n vorige bit.

Wil je een foto plaatsen/pb'en als je je maat groter in hebt bij je paard. Bij mij zit hij een beetje hetzelfde en twijfel dus ook :+

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:19

Ja hoor!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:11

Met neusriem los:
Afbeelding
Met neusriem vast:
Afbeelding

Ik denk dat groter gaat schuiven. Met neusriem vast lijkt volgens mij wel goed, mondhoeken worden niet naar binnen geduwd en ligt tijdens rijden mooi stabiel iig.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:27

Ik heb het bitje terug gestuurd. Hij was toch aan de grote kant. Vanmorgen nog een keer extra gekeken naar de dikte, toen zag ik helaas rode vlekjes in het gehemelte boven het bitje. Ik ben er best wel van geschrokken dat ik dit niet eerder heb gezien en mijn paard het niet heeft aangegeven. Voel me nu behoorlijk schuldig richting haar. Ik heb de dunnere Sprenger duo besteld en hoop dat die bevalt.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:33

igor001 schreef:
Ik heb het bitje terug gestuurd. Hij was toch aan de grote kant. Vanmorgen nog een keer extra gekeken naar de dikte, toen zag ik helaas rode vlekjes in het gehemelte boven het bitje. Ik ben er best wel van geschrokken dat ik dit niet eerder heb gezien en mijn paard het niet heeft aangegeven. Voel me nu behoorlijk schuldig richting haar. Ik heb de dunnere Sprenger duo besteld en hoop dat die bevalt.

Misschien een allergische reactie op het materiaal?

Ik had een paard die allergisch was voor de Sensogan bitten van Sprenger, dat uitte zich ook in rode bultjes.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:02

Change3x schreef:
igor001 schreef:

Misschien een allergische reactie op het materiaal?

Ik had een paard die allergisch was voor de Sensogan bitten van Sprenger, dat uitte zich ook in rode bultjes.

Het zijn meer echt drukpunten, vooral op de rand van het gehemelte. Bij een allergie zal het ook zichtbaar moeten zijn op de tong denk ik?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:27

Heb je enig idee hoeveel ruimte je paard in zijn mond heeft?

Mijn paard past deze bijvoorbeeld echt perfect, maar dikker zou ze niet passen.

Ik kan me voorstellen dat als je paard nog minder ruimte heeft dat er dan drukpunten/plekken ontstaan.

De allergie bij mijn andere paard uitte zich niet op de tong overigens. :)