Kortste zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 00:49

En ook uitkijken voor de zeer korte kussens.
Als het zadel mooi achter (of boven) de schouder blijft, niet schuift, niet brugt, mooi in balans ligt en jouw kont prima in het midden zonder teveel gewicht achterop de lepel zoals je tegenwoordig veel ziet dan zou ik iets te lange kussens voor lief nemen. Denk dat het veel kan schelen als je dus een boven de schouder zadel neemt, zoals de endurance types bestaan.

Oa onderzoek over korte kussens:
https://ollashop.nl/files/9018/afbeeldi ... -Zaldi.pdf

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 08:04

Nala schreef:
De huidige boommaat is 34, en hij is maar een keer versteld van 33 tot 34.
Ik ga hem uiteraard goed testen! Anders worden het hele dure grapjes zo, haha.

Ok, ik zag nl. op de Boktmarkt ook nog een Massimo Trail met een boommaat 30 te koop, ook Franse kussens en een 17,5 inch. 30 zal dan waarschijnlijk te smal worden, maar als die nog te vergroten is tot 32, kan dat misschien ook. Ik heb op twee verschillende paarden nu de trail gehad en mij zijn die erg goed bevallen. Op mijn vorige paard heb ik er endurance-wedstrijden tot 64 km. mee gereden, voor mij zonder problemen, voor mijn paard ook. Maar goed, het blijft allemaal erg persoonlijk wat wel en niet fijn zit, maar het is misschien nog het bekijken waard. Bij dat zadel ligt de voorste singel op dit moment behoorlijk naar voren, wat het naar voren schuiven ook extra tegengaat. Wel wordt het misschien lastiger aan te passen als Nala bij haar schoft weer breder wordt.

Ik ben heel benieuwd wat de zadelmaker ervan vindt en hoe je het dan vindt rijden.

Nala

Re: Kortste zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 20:13

We hebben m vandaag met een corrector pad prima passend gekregen! Mijn jas vertekent helaas een beetje, maar ik heb nog een handbreedte over achter me.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:23

En, is hij versmald en zit je er lekker in?

Nala

Re: Kortste zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 23:25

Ik zit er heerlijk in! Super stevig ook in galop.
Hij is niet versmald, maar gecorrigeerd met die corrector pad met lucht.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:56

Fijn hoor! Nu duimen dat Nala het zelf ook een fijne oplossing blijft vinden zo!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 00:19

Jet schreef:
Fijn hoor! Nu duimen dat Nala het zelf ook een fijne oplossing blijft vinden zo!

Dat hoop ik inderdaad uiteraard ook!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:50

Fijn met de corrector! Ben benieuwd of je betere foto’s kunt maken met daglicht als je in het zadel zit. Het zadel lijkt het beste van allemaal te liggen, ik heb alleen het idee dat jij er niet goed in past. Je zit nogal boven het zadel ipv erin, kan niet goed zien of het je lange bovenbenen zijn of ook je zitmaat.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 00:55

Hannanas schreef:
Fijn met de corrector! Ben benieuwd of je betere foto’s kunt maken met daglicht als je in het zadel zit. Het zadel lijkt het beste van allemaal te liggen, ik heb alleen het idee dat jij er niet goed in past. Je zit nogal boven het zadel ipv erin, kan niet goed zien of het je lange bovenbenen zijn of ook je zitmaat.

Zal proberen maandag een foto te (laten) maken. Eerder ben ik helaas niet lang genoeg op stal om te rijden.
Ik zit er echter zelf voor mijn gevoel gewoon prima in!