Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:52

Nielojram schreef:
Paardenstank schreef:
Zou zeggen kijk op Facebook meer tevreden dan ontevreden klanten

Het fijne voor de verkoper is dat de berichten op fb gewist kunnen worden.

Op bokt niet }:)

Verkoper staat er zelfs om bekend dat ze de negatieve berichten wist en dat ze dreigt met een rechtszaak wegens smaad, laster en nog veel meer als mensen in de openbaarheid durven treden dat ze niet tevreden zijn. Als je de berichten dan niet weghaalt kun je ook fluiten naar enige vorm van vergoeding of garantie.

Ook heeft verkoper hier in het topic onder meerdere schadwaccounts zich voorgedaan als een tevreden klant waarin ze maar bleef verwijzen naar de Facebookpagina en de geweldige service en uitstekende kennis van Kelly, de zadelpasser van Award (zijzelf dus). Zelfs hier op bokt stuurt ze “minder fijne” privé berichten naar iedereen die een negatieve ervaring over het zadel deelt.

Fijn dat er tevreden klanten zijn, maar ik zou alleen al vanwege het gedrag van de verkoper totaal geen vertrouwen hebben in het merk. Ik vind het nog steeds verwonderlijk dat zij hier op bokt mag blijven onder haar laatste schaduwaccount, maar goed...

Anoniem

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:57

@daphara, ik heb nu niet direct de indruk dat eventueel geïnteresseerden alhier nu dit merk overwegen, gezien de manier van reageren door paardenstank.

Het komt ‘tell-sell’ -ish over. En dan weten we ondertussen wel dat het praatje mooier is dan het product ;-)

Als je je staande wil houden in de zgn custom made zadels heden ten dagen mag je je (mogelijke) klant wel wat meer voorop stellen.
En ja, misschien helaas, die vind je op bokt.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:38

Nielojram schreef:
Paardenstank schreef:
Zou zeggen kijk op Facebook meer tevreden dan ontevreden klanten

Het fijne voor de verkoper is dat de berichten op fb gewist kunnen worden.

Op bokt niet }:)

In dit topic toch wel, met de melding allen uit eigen ervaring reageren.

Maar waar ik momenteel over aan het denken ben... als dat zadel op maar gemaakt is. Waarom dan een bontje er onder ?

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:43

Ik had nog nooit van dit merk gehoord maar jeetje die prijs. Daar mag je ook wel wat voor verwachten. Voor mijn lichaam zou het geen geschikt zadel zijn. Vind de meeste mensen ook niet fijn in het zadel zitten, geen goede reclame voor het merk.

@Nowiexx Heb je geen andere zijfoto dat je in het zadel zit? Ik denk als je been iets meer tegen de wrong aan zit dat het al heel anders lijkt!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:06

Moet altijd wel lachen dat met een kritisch oog ergens naar kijken gelijk als misgunnen bestempeld wordt. Tuurlijk mag je blij zijn met je nieuwe zadel, maar lees wat ze vragen/schrijven niet als misgunnen maar een andere kijk ergens op.

En nee wees maar niet bang, ik ben blij met mijn maatwerk zadel.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:18

Kmbrly schreef:
Maar waar ik momenteel over aan het denken ben... als dat zadel op maar gemaakt is. Waarom dan een bontje er onder ?

Nou niet dat ik beweer dat dit zadel wel of niet goed op het paard past, maar het is een misvatting dat bontjes gebruikt (moeten) worden omdat een zadel niet goed ligt.
Een bontje zou juist onder een goed passend zadel gebruikt moet worden, niet onder een minder goed of slecht passend zadel. Bontjes zorgen voor een optimale drukverdeling, ze kunnen niet minder goed liggende zadels beter passend maken, helaas denken veel mensen dat wel en worden ze juist daarvoor gebruikt.

Ik heb ook een op maat gemaakt zadel en gebruik daaronder een bontje voor de fijnere drukverdeling, paard ontspant zijn rugspieren net wat beter er mee.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 05-06-20 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:18

xLiez schreef:
Ik had nog nooit van dit merk gehoord maar jeetje die prijs. Daar mag je ook wel wat voor verwachten. Voor mijn lichaam zou het geen geschikt zadel zijn. Vind de meeste mensen ook niet fijn in het zadel zitten, geen goede reclame voor het merk.

@Nowiexx Heb je geen andere zijfoto dat je in het zadel zit? Ik denk als je been iets meer tegen de wrong aan zit dat het al heel anders lijkt!

Wil ik morgen best maken hoor :-)

@ een andere vraag; En waarom een bontje? Als je goed kijkt en leest, zie je dat hij op de ‘pony’ ligt. Een bruine. En het zwarte zadel lag op een zwart paard, zonder bontje. Waar hij ook voor bedoeld is.

Afbeelding
Zonder bontje.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:06

Nowiexx schreef:
Met broekmaat 36, zit ik prima in dit zitvlak van een 17.5 inch. Waarom komen jullie niet eens langs op stal? Mogen jullie het met eigen ogen beoordelen en zelf de zadels proberen ;)

Ik denk dat letterlijk iedereen wel ziet, opgeleid of niet dat de Amazone absoluut niet in dat bruine zadel past.
Er hoort een hand ruimte achter bij de lepel te kunnen....
Jezus wat wordt dit slecht zeg.. jullie maken de reclame voor Award alleen maar slechter ipv beter met jullie foto’s. Iedereen zit achter op de lepel en neemt een gedwongen houding aan.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:03

Daphara schreef:
Nowiexx schreef:
Met broekmaat 36, zit ik prima in dit zitvlak van een 17.5 inch. Waarom komen jullie niet eens langs op stal? Mogen jullie het met eigen ogen beoordelen en zelf de zadels proberen ;)

[ [url=m/nCkZBS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je ziet zelf niet op deze foto dat je op de lepel zit?

Ze zit inderdaad niet in het dieptepunt van het zadel... Waardoor het zadel dus meer druk achter krijgt terwijl dat in het midden zou moeten liggen...
Je zou denken, doe je beugels een gaatje langer... Maar ik denk niet dat dat helpt met deze zadels aangezien iedereen op de lepel zit.

Toch grappig dit topic doorlezen.
Iedereen deelt zijn of haar mening, maar ik vind de zadels absoluut niet comfortabel er uit zien.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:21

Ik heb hier op bokt ook nog nooit zo’n topic gelezen over een zadelmerk als deze.. wat een merkwaardige bedoeling zeg jeetje.
Zelfs al eens contact gehad met iemand die haar ervaring wilde delen maar uiteindelijk dit toch niet durfde omdat ze bang was voor represailles..
dat zegt toch echt alles -O-

Na het doorlezen van de Facebook pagina en dit topic weet ik in ieder geval een ding, dit merk valt voor mijn jonkie echt af.

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:48

Nowiexx schreef:
Pff eigenlijk abnormaal dat ik mij moet verdedigen over iets waar IK heel blij mee ben. Dat jullie elkaar een ander het licht in de ogen niet gunnen, a la. Maar alsjeblieft zeg, laat mij dan lekker in mijn waan en laat mij er WEL blij mee zijn.

Een foto is een MOMENT opname, als jullie toch niet als misgunners reacties plaatsten had ik graag meer foto’s gepost. Maar als je iets negatiefs kan afkraken, is iedereen er als een haantje bij.

Ik ben dol blij met de twee Award zadels, of mijn dikke kont nou lekker op de lepel of onder de lepel of door de lepel ligt. Ik zit er fijn in, mijn paarden lopen er fijn onder en ik heb een verbetering in training gemerkt. Fijn weekend loitjes!

Ik vraag mij af hoe dit een moment opname kan zijn? Niemand is hier een misgunner, maar als je het topic doorleest zie je dat meerdere mensen hier problemen mee hebben gehad. Daarnaast roept er ook niemand iets over een "dikke kont" want dat vind ik namelijk niet als ik naar de foto kijk. Wel zie ik een zadel welke de ruiter "dwingt" om op de lepel te gaan zitten omdat het zitgedeelte te smal is, zoals al eerder is vermeld moet er minstens een hand tussen kunnen. Het is niet alleen belangrijk dat het zadel voor het paard goed ligt, maar ook voor de ruiter. Dit heeft namelijk een wisselwerking op elkaar.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:26

Ik denk dat dezelfde maat bij een zadel met minder diepe zit wel zou passen
Mij is ooit verteld,dat als je een flink diepe zit hebt, je de zit maat een (halve) inch groter moet nemen
Ik zie enkele foto's op Facebook waar de maat goed/beter lijkt, hier zie ik enkel te kleine maten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:42

Is er niet iemand in de buurt van Groningen met zo'n zadel? Dan wil ik er graag eens op zitten en als het kan rijden. Dan kan ik daarna een mening geven. Een echte mening. Niet over pasvorm op het paard, maar wel over de zit en de afwerking.
Ik hoef namelijk geen ander zadel, een Fryso ligt prima als dressuurzadel op mijn paard en een Riuz Diaz als springzadel.
Maar ik ben dus wel eens benieuwd.
Er komen namelijk mensen voorbij in dit topic die echt alleen in dit topic reageren. En dat is verdacht. Als jullie ook in andere topics dingen plaatsen en reageren, dan komt het al eerlijker over. En dan niet nu 1 keer, maar gewoon geregeld. En dat heeft niets met jaloezie te maken, maar de schijn is nu wel tegen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:13

Daarom noem ik het inmiddels aKward zadels :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:21

Boras schreef:

_O-

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:50

germie schreef:
Is er niet iemand in de buurt van Groningen met zo'n zadel? Dan wil ik er graag eens op zitten en als het kan rijden. Dan kan ik daarna een mening geven. Een echte mening. Niet over pasvorm op het paard, maar wel over de zit en de afwerking.
Ik hoef namelijk geen ander zadel, een Fryso ligt prima als dressuurzadel op mijn paard en een Riuz Diaz als springzadel.
Er komen namelijk mensen voorbij in dit topic die echt alleen in dit topic reageren. En dat is verdacht. Als jullie ook in andere topics dingen plaatsen en reageren, dan komt het al eerlijker over. En dan niet nu 1 keer, maar gewoon geregeld. En dat heeft niets met jaloezie te maken, maar de schijn is nu wel tegen.

Mocht je ooit in de buurt van Zwolle/Hasselt/Kampen zijn, je bent van harte welkom :-)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:28

Holy crap wat een soap. :))

Ik zie geen enkele foto waar de ruiter goed in het zadel zit... allemaal achterop de lepel.
Goed voor de rug ook.
En die atrofie, wow. Gelukkig gaat het de goede kant op, maar heftig zeg.

En dan al die snel gemaakte accounts om de boel te promoten en die aanvallend reageren.
Nee dit stinkt aan alle kanten.

Edit; ik ben wel benieuwd of er nog eens een foto komt waar een ruiter wel correct in het zadel zit.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 09-06-20 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:46

Nowiexx schreef:
germie schreef:

Mocht je ooit in de buurt van Zwolle/Hasselt/Kampen zijn, je bent van harte welkom :-)

Daar kom ik binnenkort nog wel, Milligerplas. Dan laat ik het weten. Ben benieuwd.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:26

Nowiexx schreef:
germie schreef:

"Helaas" kom ik die kant nog maar zelden op.
Maar misschien dat jij mij wel kan helpen met wat anders, dat keurmerk dat bij het zadel zit, heb jij daar een certificaat van? Het staat volgens Paardenstank ook op het zadel zelf, zou je dat eens op de foto willen zetten?
Want hoe ik ook zoek ik kan geen achtergrondinformatie over het kermerk vinden, de zadelpasser geeft niet thuis op dat onderwerp, dus jij als eigenaar zal vast wel weten waar het zadel gekeurd is en wie het keurmerk afgegeven heeft, ik neem tenminste aan dat het ook onderdeel van je garantie is?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:21

Nav dit topic toch eens op de Facebook pagina gaan kijken (ik ben niet op zoek naar een zadel, al wel veel ellende met slecht passende zadels gezien), pure nieuwsgierigheid.

Maar op een enkeling na zie ik echt ontzettend kleine zadeltjes, geschikt voor kinderen of maatje 34/36.. met een wat grotere ruiter. Ook vind ik de ruiters vaak erg ‘hoog’ boven op het paard en een beetje in de nek zitten..
Bijna alle ruiters en amazones lijken enorm voorover gegooid te worden.

De pasvorm op het paard is op een foto moeilijk te zien, wel zie ik paarden die veel meer ruimte hebben in de rug die niet gebruikt wordt, buiten dat het voor het plaatje niet mooi is, lijkt me dit qua drukverdeling (meeste ruiters zitten enorm op de lepel) alles behalve ideaal.

Het enige mooie plaatje wat ik zie, is een grotere vos met een wat kleiner/smaller meisje, denk een sponsoramazone, dit oogt als een ruiter die comfortabel en mooi in het zadel zit. Eigenlijk ook het enige grotere zadel wat ik terug zie in de foto’s.

Ook begint bijna ieder verhaal met een negatief zadel verleden, dat is al bijzonder..

Qua uiterlijk vind ik de meeste zadels wel echt prachtig!

Op basis van deze foto’s zou ik absoluut niet voor dit merk kiezen (de negatieve reacties nog daargelaten)

PS, ik rij zelf met maatje 36 op een 18” zadel met flinke wrongen, een maat kleiner zou ik echt teveel gedwongen komen zitten.. Al is dit nog niet bijna vergelijkbaar met de foto’s van dit merk.
Laatst bijgewerkt door Carlijn101 op 09-06-20 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:24

Op Facebook zie ik idd ook een enkeling die wel goed in het zadelpast. Maar misschien dat die ook een bepaalde voorkeur hebben aangegeven (niet op de lepel willen zitten) ik denk dat het prima zadels zijn, maar dat je er zelf wel met je neus boven op moet zitten zodat het goed past voor jezelf en je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:28

Boras schreef:

_/-\o_

Ge-wel-dig!

Maar, evengoed is het zielig.

Dit zadelmerk, wat door iemand gelanceerd was met wellicht de beste bedoelingen, immers, er worden nu zo ontzettend veel vage merken aangeboden, en wat hebben ze allemaal gemeen? Korte kussens, want dat is ' the issue' diepe zit en wrongen waarmee je zelfs iemand zonder benen nog op een zadel kan laten zitten en maatwerk.
Want dat is de trend...
Daarnaast wat kunst&vliegwerk in de vorm van kleurtjes, glittertjes, lak (-ish) en de heden ten daagse zadelkoper is dolgelukkig..

Degene zal wel een flinke batch aan zadels hebben ingekocht, komt er nu achter dat de markt niet zo makkelijk is het leek te zijn. Dan snap ik wel dat ze een beetje spastisch om zich heen gaan slaan (lees: o.a. hier op dit forum hun mening verkondigen)

Hopelijk zijn jullie net zo achterdochtig met andere merken, want, geloof mij, https://www.awardzadel.nl is niet de enige die jullie graag bij de neus neemt. De meeste hebben een mooier verhaal, maar helaas dezelfde onkunde..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:30

Nowiexx, heb je al een foto kunnen maken van dat keurmerk wat door een andere bokker gevraagd werd?

En ik kom waarschijnlijk volgende week dinsdag richting Zwolle in de middag.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:47

germie schreef:
Nowiexx, heb je al een foto kunnen maken van dat keurmerk wat door een andere bokker gevraagd werd?

En ik kom waarschijnlijk volgende week dinsdag richting Zwolle in de middag.

Ik heb nog steeds geen info over dat keurmerk gezien of ontvangen. Ben toch wel razend benieuwd wie dat keurmerk nou afgeeft, want ik ben bekend met heel wat top zadelmerken, maar niet met een speciaal keurmerk voor zadels.

Het zou wel mooi zijn als er inmiddels een overkoepelend orgaan van expert zadelmakers is, dat verschillende zadels beoordeelt op bijvoorbeeld functionaliteit, kwaliteit en duurzaamheid en een keurmerk afgeeft.
Ik ben razend benieuwd hoe het keurmerk heet, wie het afgeeft en waarom Award zadels als eerste zadel merk ter wereld dan dat bijzondere keurmerk ontvangen heeft.
Hebben alle zadels hetzelfde keurmerk, of zijn er ook nog verschillende niveaus, bijvoorbeeld, deze is extra duurzaam, deze is van topniveau materialen, enz?

Zoveel vragen en geen antwoord te vinden bij Award -O-

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:15

Mijn zusje heeft een Award. Mijn keus zou het niet zijn maar haar paard loopt er fijn onder, hoop voor haar dat dat zo blijft en gelukkig past zij wel mooi in het zadel (maar ze is zelf ook niet zo groot, dus dat scheelt wel).

Als niemand hier antwoord kan geven op dat oh zo bijzondere keurmerk zal ik haar zadel van de week wel even bekijken en kijken of er iets van een keurmerk op zit, maar ik heb haar daar echt nog nooit over gehoord.
Ik heb zelf ook een maatwerk zadel van een fijn en bekend merk maar echt nog nooit van een keurmerk gehoord?
(Op de site van Award zelf staat ook helemaal niks over een keurmerk trouwens?)