Pipodipo schreef:Murosch, het lijkt een beetje of dit zadel je bovenbeen te stijl naar beneden leidt en dat je daardoor te weinig scharniert in je gewrichten. Voor mijn idee zou je dieper mogen zitten met de knie iets meer naar voren. Paard ziet er wel fijn uit.
Eight: lijkt prima. Alleen even kijken of het zadel in het midden goed draagt en niet knelt bij de schoft?
Getup, je zadel ligt goed, maar je lijkt er niet lekker 'in' te zitten. Op het oog zouden je knie en hak lager mogen en dan tikkie meer ontspannen. Altijd lastig om iets te melden, want misschien ligt het aan het moment van de foto. Hele mooie foto van het paard trouwens, trots op zijn.
Dank je voor je feedback. Dit zadel heeft geen teruglopend zweetblad of dikke sturende wrongen. Ik denk dat het moment van de foto's dit beeld een beetje geeft, maar het zou ook wat met mijzelf te maken kunnen hebben. Ik kan niet te veel scharnieren in mijn knieën vanwege artrose en een gescheurde meniscus. In dit zadel heb ik eigenlijk geen last daarvan maar als ik op bijvoorbeeld een vzh zadel ga zitten dan schiet mijn knie elke drafpas op slot bij het lichtrijden (en dat is echt geen pretje kan ik vertellen).
Fijn om te horen dat ie op de goede plaats ligt trouwens.