Wie wil meebestellen op Hööks?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:06

Heeft de Lingus dezelfde bitloze opties als de Micklem Multi? Of is het meer de Micklem Competition?
Wil de Micklem multi om de mogelijkheden, maar vind de Lingus veel mooier :D

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:09

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 14:10

Ethelate schreef:
Heeft de Lingus dezelfde bitloze opties als de Micklem Multi? Of is het meer de Micklem Competition?
Wil de Micklem multi om de mogelijkheden, maar vind de Lingus veel mooier :D

Nee, de Lingus is niet voor Bitloos

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:20

De Lingus heeft volgens mij ook een andere inwerking als de Micklem, er zit namelijk geen riem onder het bit door, de Chester is wat dat betreft beter te vergelijken met de Micklem Competition.

Ik vind de inwerking van de Lingus wel uhm ja "bijzonder" ik vraag me af hoe het precies bedacht is, volgens mij wordt het gewicht van het bit meer verdeeld over de neusriem door de korte bitriempjes die direct aan de neusriem zitten. Echter, in tegenstelling tot de Micklem en de Chester, wordt het bit niet in de mond gestabiliseerd doordat er geen kinriem zit.

Ethelate

Re: Wie wil meebestellen op Hööks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:40

Goeie Siskeh. Zoek een hoofdstel voor een jong paard, pas net onder het zadel, wil in eerste instantie met bitje rijden, maar uiteindelijk als alle hulpen bevestigd zijn ook bitloos.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:41

siskeh schreef:
De Lingus heeft volgens mij ook een andere inwerking als de Micklem, er zit namelijk geen riem onder het bit door, de Chester is wat dat betreft beter te vergelijken met de Micklem Competition.

Ik vind de inwerking van de Lingus wel uhm ja "bijzonder" ik vraag me af hoe het precies bedacht is, volgens mij wordt het gewicht van het bit meer verdeeld over de neusriem door de korte bitriempjes die direct aan de neusriem zitten. Echter, in tegenstelling tot de Micklem en de Chester, wordt het bit niet in de mond gestabiliseerd doordat er geen kinriem zit.

Dat is dus niet het geval :) de chester is qua inwerking anders als de Micklem omdat de bakstukken los zijn van de neusriem. Mijn paard geeft de voorkeur aan zijn micklem :j stabieler.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:56

Dat klopt A_nouk, de Lingus heeft dan wel weer het bit direct aan het hoofdstel zitten, maar heeft dan weer niet een riem onder het bit door, dus vermoed ook weer dat de Micklem nog meer de druk van het bit afneemt(natuurlijk helemaal als je ook nog eens bitclips gebruikt.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:55

Oke bedankt, toch maar de Micklem multi besteld.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:50

Hmmm, vorige keer ging alles iepen en snel. Nu ligt mijn bestelling vast in Jönköping, Zweden.
Hooks heeft aanvraag gedaan om de bestelling door te sturen. Hopelijk snel binnen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:16

Net mail ontvangen. Eigen pakket is onvindbaar dus worden de spullen nu opnieuw verzonden. Hopelijk nu binnen een aantal dagen binnen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 15:38

siskeh schreef:

Het bit zit vast aan de neusriem en wordt daardoor gestabiliseerd. Mijn bijrijpaard waarvoor ik de Lingus besteld had is kreupel, een stalgenoot wilde het hoofdstel graag proberen bij haar (schimmel) paard met melanomen op de kaak en lippen, dit omdat de Lingus dus weinig riempjes heeft en dan nergens tegen de melanomen aan zou komen. Zij was ook bang dat het bit niet stabiel zou liggen en het paard de tong over het bit zou leggen, maar dat gebeurt dus niet, het bit ligt heel stabiel, vanwege de korte verbinding naar de neusriem en het paard is veel rustiger met haar hoofd, omdat ze nu geen druk meer heeft op de melanomen. Stalgenoot neemt mijn Lingus dus over en besteld voor mij een nieuwe.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 15:41

pien26 schreef:
Net mail ontvangen. Eigen pakket is onvindbaar dus worden de spullen nu opnieuw verzonden. Hopelijk nu binnen een aantal dagen binnen.

Ja, toen Hööks eindelijk door had dat mijn bestelling toch nooit verzonden was, had ik het ook zo binnen. Toch vind ik ze wel erg laks met verzendingsproblematiek. Het gaat imo te vaak mis bij hun.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:04

Hoofdstel binnen! Eindelijk.
Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:05

Hij is heel mooi in die kleur!! Heb je er al mee gereden?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:07

Nog niet. Alleen gepast gister en daarna dressuur gereden.
(Dit hoofdstel komt bij de bruine springset)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:08

pien26 schreef:
[ [url=m/yQmITT.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 welke is dat?? :D

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:42

pien26 schreef:
[ [url=m/yQmITT.jpg]Afbeelding[/url] ]

O <3 die komt hier ook elk moment binnen in het zwart, als hij goed past wil ik hem ook in het bruin :+ <3

Sunnda dit is de Chester :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:44

Oehh, dan wil ik die graag volgende ronde meebestellen. :j

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:09

Ik vind het jammer dat de Chester in het zwart geen zilveren sluitingen heeft :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:57

Die staat het schimmeltje echt heel goed zeg!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:00

Alleen nog bruine teugels en dan de springset compleet :)

Ze liep super op het hoofdstel. Ze loopt eigenlijk wel op ieder hoofdstel welke pasvorm ook.

Afbeelding

Afbeelding

Super blij ermee.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 22:07

Het staat haar heel goed! <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:15

Even wat probleempjes gehad hier in de privé sfeer, maar was benieuwd of er nog mensen gaan bestellen? :o

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:34

Mocht je nou starten met de Chester zonder Keel riem?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:34

Vandaag bij hooks langs geweest. Volgens mij niet de grootste vestiging. Maar een nieuwe cap en chaos gekocht. Nog even verteld dat ze in Nederland ook populair zijn. Vonden ze wel leuk om te horen.