Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Ze leeft niet meer in een hel, ze staat nu in een fijne box. En overdags buiten.
Ik werk iedere dag met haar omdat ze daar behoefte aan heeft. Ze wil graag iets doen. Ze is erg onder de mensen. Van alleen buiten staan word ze een beetje depressief. Als ze dan wat mag doen is ze vrolijk. Met name aan de longeerlijn, ze is dan altijd blij. Eerst even jolig doen en dan serieus aan de bak.![]()
Maar ze hoeft zeker niet iedere dag hard te werken. Kan paarden aanwijzen op stal die nooit buiten komen, iedere dag keihard in het zweet gewerkt worden ohz en totaal niet vrolijk zijn.
Ik zal eerst eens een kijkje nemen bij country mill zonder paard.
Ik kan eens kijken hoe het zadel rijd als ik de onderleggers weglaat. Maar dat doe ik enkel in de les. Dan kan de instructrice ook een oordeel geven.
Ze heeft het zadel zonder onderleggers gepast trouwens.
Anoniem schreef:Met snel een goed zadel erop bedoel ik dat er niet weer een verkeerd zadel op komt. En dat ik niet weer maanden met zo een zadel rijd.
Ik sta in principe voor heel veel open. En ja, ik begrijp dat een bontje alles smaller maakt. Ik mocht zelf ook voelen bij het wintec, en het voelde goed. Ik weet wel ongeveer hoe het moest liggen. Maar bij die BR schrok ik gewoon van de ligging. Ben gaan checken op het moment dat het steeds ging schuiven.
Paard heeft ook wat schuurplekken van de deken. Alleen die kan ik niet aflaten, dan heeft mevrouw het koud. (Kou-kleumpje)
Ik denk wel dat het wintec past als ik het zelf zo heb gevoeld, maar ik wil er niet iedere dag mee rijden. Vind het een beetje harde kussens hebben. Maar dat heb ik altijd al van wintec gevonden.
Die ene dag les in de week wil ik wel aanhouden, omdat we anders terug bij af zijn mbt haar gedrag onder het zadel. Ze moet veel leren. En dat sluit weer mooi aan bij het longeren.
Ze staat nu in een andere box en komt veel meer buiten. En in deze box oogt ze gelukkig.
Anoniem schreef:Met snel een goed zadel erop bedoel ik dat er niet weer een verkeerd zadel op komt.
Anoniem schreef:Die ene dag les in de week wil ik wel aanhouden, omdat we anders terug bij af zijn mbt haar gedrag onder het zadel.
Anoniem schreef:Ik denk wel dat het wintec past als ik het zelf zo heb gevoeld, maar ik wil er niet iedere dag mee rijden. Vind het een beetje harde kussens hebben. Maar dat heb ik altijd al van wintec gevonden.
Die ene dag les in de week wil ik wel aanhouden, omdat we anders terug bij af zijn mbt haar gedrag onder het zadel. Ze moet veel leren. En dat sluit weer mooi aan bij het longeren.
Ze staat nu in een andere box en komt veel meer buiten. En in deze box oogt ze gelukkig.
Quro schreef:TS, mag ik je om een eerlijk antwoord vragen? Hou je wel van je paardje? Of ben je eigenlijk nog erg verdrietig om het verlies van je andere pony?
Niet vervelend bedoeld, maar het lijkt alsof er steeds weer iets is waardoor je een soort van :" zie je wel, deze is niet goed" over je nieuwe kan zeggen.
Ik denk dat het te vroeg was voor een nieuwe.
white_flame schreef:Beste TS, ik weet niet in wat voor een situatie je zit. Maar ik kom zoveel forums van jou tegen dat ik je paard eerst eens na zou laten kijken of er en deskundige bij laten komen.
Zoals topics over dracht?... afbreken van de stal.... overbouw...
Charaz schreef:Ik gok dat TS nog niet volwassenen is en dus geen zak geld heeft en de wijsheid in pacht om alles op te lossen. Heel goed dat ze om hulp vraagt, als meerdere mensen verschillende dingen vertellen is het lastig om te kijken wat nu voor jou en je paard van toepassing is.