Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:25

MelanieB schreef:
Lusitana schreef:
Ik zoek me zelf suf naar hoofdstellen zonder neusriem die geen westernhoofstellen zijn. Gewoon zo simpel mogelijk, met gewone rechte leren frontriem zonder opsmuk.

Verder denk ik dat er nog niet genoeg paardentaxi´s zijn. (Vervoer voor korte afstanden op bestelling)

Maar eh, waarom niet gewoon de neusriem eraf halen dan?

Dat doe ik, en daarom heb ik een bak met neusriemen waar ik niks aan heb. Waar het om gaat is waarom zou ik betalen voor iets dat ik weggooi of ligt te verrotten?
En ik probeer mijn steentje bij te dragen voor het milieu en tegen dierenleed en dan moet ik leer gaan weggooien. Dat vind ik vreselijk.

Wat is er zo moeilijk aan hoofdstellen en neusriemen apart verkopen? Kunnen mensen zelf matchen wat ze willen. Volgens mij is dat een gat in de markt. Dat was ook de vraag.
Ik ben vast niet de enige die geen zin heeft in een standaard gecombineerde neusriem.
Ik ben sowieso tegen sperriemen maar automatisch overal aanzetten.
Voor mensen die geloven dat het wat uitmaakt, mogen ze in de handel blijven, maar verkoop ook gewoon normale hoge en lage neuriemen.
En nogmaals, gewoon alles apart van de hoofdstellen.

Anoniem

Re: Wat Vind jij een gat in de (paarden)markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:30

Tweedelige paardrijsokken.

Je doet eerst de sok aan en dan je rijbroek er over heen. En dan daar iets maken, een gehele sok vanaf de enkel die dan weer over de rijbroek gaat.

Als ik de rijbroek onder m'n sokken doe schuurt het klittenband of irriteert het randje van de broek. Als ik de rijbroek over de sok doe trekt de rijbroek omhoog als ik mn laarzen aantrek.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:32

@Amy, dat zijn ouderwetse beenwarmers.... Balletdansers gebruiken die, dus ze zijn vast te krijgen.

Afbeelding

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:17

Grote kruiwagens met een schuif in de bodem zodat je boven op de berg geen toeren uit hoeft te halen om hem om te draaien

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:38

Maat Cob dressuur dekjes!

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:11

Uitrijvliegendeken MET buikflap

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:48

sloopbestendige vliegenkap. met onverwoestbare orenbescherming..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:17

Nou ik ben gisteren bij de divoza geweest voor een nieuwe rijbroek en een jas (waterdicht)

Ze hadden welgeteld 1 rijbroek met alleen leer op de knie en verder alleen maar met die siliconen zooi er op. ze hadden 1 soort waterdichte jas hangen die ook nog enigszins gevoerd was. Dus ben zonder iets te kopen maar richting de decathlon gereden. Heb daar twee rijbroeken en een fijne waterdichte jas gekocht en was net iets meer dan 100 euro kwijt. Voor mij voortaan dus de decathlon :o

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:36

Amy schreef:
Tweedelige paardrijsokken.

Je doet eerst de sok aan en dan je rijbroek er over heen. En dan daar iets maken, een gehele sok vanaf de enkel die dan weer over de rijbroek gaat.

Als ik de rijbroek onder m'n sokken doe schuurt het klittenband of irriteert het randje van de broek. Als ik de rijbroek over de sok doe trekt de rijbroek omhoog als ik mn laarzen aantrek.

Met die reden heb ik altijd dubbele sokken aan. Gewone katoenen sokjes onder de rijbroek met daarover nu lekkere warme wollen sokken en in de zomer die mooie showsokken met pantymateriaal bovenaan zeg maar. Werkt perfect!

Gat in de markt: betaalbare cap voor ovaal hoofd. mijn hoofdmaat is 56,5/57, maar heb nog geen cap kunnen vinden kleiner dan 58 (waar ik aan beide zijkanten een vinger tussen kan steken). Bovendien ziet het eruit alsof ik een champignon op mijn hoofd heb. Onveilig én lelijk dus. Geen passende meer weten te vinden sinds het eierdopjestijdperk.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:00

Citaat:
Zoek maar eens een lekker omgecompliceerd paard voor buitenritten ze zijn er nog wel maar tegenwoordig is het allemaal van dat sensibele grut. Ouderwetse haflingers zijn helemaal niet meer te vinden het is allemaal van dat luxe ranke spul.

Ze bestaan al hoor: Berbers!!! Gewoon opstappen en wegrijden! Super cool is de mijne!!!!

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:22

Rijlaarzen voor smalle en lange benen... altijd of veel te breed of veel te kort.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:54

piezze schreef:
Grote kruiwagens met een schuif in de bodem zodat je boven op de berg geen toeren uit hoeft te halen om hem om te draaien

Dat zou handig zijn!

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:56

laetitia schreef:
piezze schreef:

Dat zou handig zijn!

Ja maar hoe moet de inhoud nou volledig uitzakken als je bovenop een mesthoop staat?

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:00

Ladygiroc schreef:
Betrouwbare basis paarden met een degelijk gestel ipv die sensibele, korte ruggetjes van tegenwoordig.

De qaurter horse waar mijn dochter op rijdt is totaal niet sensibel hoor!!! echt een leuk ras super aanrader!

zidema

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:15

Ah wat een leuk topic! Helemaal eens met de 'normale rijbroeken' en 'leuke dekjes onder boomloze zadels' of misschien zelfs sowieso een mooiere versie van de boomloze zadels? Ook ben ik het helemaal eens met meer westernspullen in de winkels! Ik wil echt leuke westernlaarzen! Ook het liefst zonder kleur en glitters, gewoon bruin :).
Ik snap ook niet dat heel veel winkels niet gewoon een compleet zadel en een compleet hoofdstel verkopen... Waarom zitten er nooit beugels en een singel of teugels en wellicht een bit bij? Ik snap dat dat afhankelijk is van de maat, maar maak er dan een actie van, zodat je het zelf samen kan stellen voor een vaste prijs...

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:43

SGorter schreef:
Rijlaarzen voor smalle en lange benen... altijd of veel te breed of veel te kort.

Idd.... schoenmaat 41, kuit 35,5 en hoogte 48 is nergens te vinden, of je zit heel hoog in de prijs.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:24

Een beetje keuze in bruine frontriemen. Zelfs met frontriemen die je kan laten maken is het niet mijn smaak, ik wil ingelegde steentjes en dan geen strasskettingen. En dan zonder meteen meer dan 100 euro te betalen. Oh en een nette riem in het bruin, in de ideale wereld met dezelfde steentjes als de frontriem. :') Niet één en al bling, zelfs een normale bruine die ik mooi is al lastig te vinden (en dan niet alleen bij ruitersportzaken, maar zelfs bij normale kledingwinkels) Ik ben niet enorm van de setjes, maar met wedstrijden vind ik het netjes als alles gewoon bij elkaar past en geen bij elkaar geraapt zooitje. In het zwart zou het kunnen, in het bruin lukt het me nog niet.

Ik heb een mooi hoofdstel, kwaliteit niet helemaal wat ik wilde, maar we hadden vrijwel geen keuze in bruin met bredere neusriem die ook nog eens dicht moet kunnen zonder flink strak aan te trekken. Paard is gewoon een normale warmbloed, geen groot en breed hoofd, maar van alle hoofdstellen die we gepast hebben, paste alleen deze dicht met 2 vingers ertussen (okee, 4 vingers, maar de rest past alleen dicht zonder vingers ertussen). Nadeel is dat de neusriem gaat zakken aan de voorkant als hij zo los zit.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:43

Een programma dat de hersenen herprogrammeert zodat paarden alleen nog in de hoek poepen :')
Wishful thinking :')

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:44

bruintje123 schreef:
Rijbroeken waar de maat ook gelijk staat aan die van een spijkerbroek en niet standaard 1 of 2 maten kleiner vallen.
Dan kun je tenminste fatsoenlijk bestellen via internet.
En dan inderdaad zonder stiksels en glitter zooi. Niet iedereen is 14.

AMEN _/-\o_

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:44

Goedkopere qaurter horses!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:49

chimello schreef:
Een programma dat de hersenen herprogrammeert zodat paarden alleen nog in de hoek poepen :')

Heb dan liever dat er tijdens het rijden helemaal niet meer gepoept wordt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:56

SusanH schreef:
chimello schreef:

Heb dan liever dat er tijdens het rijden helemaal niet meer gepoept wordt :P

Ja, paarden die niet poepen. Liefst helemaal niet meer. :+

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:07

Wat dachten jullie van een goede vliegenpipet voor paarden die net als bij vlooien middelen bij hond en kat minimaal een maand werkt?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:10

Ja,ook voor dazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:20

dioni schreef:
Wat dachten jullie van een goede vliegenpipet voor paarden die net als bij vlooien middelen bij hond en kat minimaal een maand werkt?

Of iets dat alle vliegen en dazen de wereld uit helpt. En muggen ook.