Ilse schreef:Waar heb je de bruine spoorbeschermers vandaan? Die zoek ik ook al eeuwen!![]()
Zijn wel die rubberen toch? Want die leren vind ik niet echt mooi..
Het zijn leren, rubber heb ik nog nooit gezien inderdaad

@Nies_ dankje voor de tip

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janntjuh schreef:Kwa dekens voor bredere paarden, heb wel eens gehoord dat de westerndekens van Kramer daarvoor gemaakt zijn. Zelf gebruik ik de Big Neck van Bucas, die zat gelijk perfect!
_Sundance_ schreef:Ilse schreef:Waar heb je de bruine spoorbeschermers vandaan? Die zoek ik ook al eeuwen!![]()
Zijn wel die rubberen toch? Want die leren vind ik niet echt mooi..
Het zijn leren, rubber heb ik nog nooit gezien inderdaad![]()
@Nies_ dankje voor de tip
Koper schreef:FatCat schreef:Dekens voor paarden met breede shouders en lage hals inzet
Die bestaan niet. Geloof me, ik kan het weten.
MaartJ schreef:Alles voor onze enorme reus, trekpaard..
Strijklappen heb ik inmiddels zelf verlengd. Een gewoon Engels hoofstel is nagenoeg niet te vinden voor een leuke prijs. Heb er nu een van qhp, maar daarbij zit de ketelruimen op het laatste gat en de neusriem is eigenlijk te groot.
Ben nu nog op zoek naar een dubbelgebroken bustrens in maat 17,5...
Blijheid schreef:Met stip op 1; een zadel zo flexibel als een barebackpad, met goede drukverdeling en een smalle zit.
Iets minder ambitieus; alle normale producten maar dan geproduceerd met respect voor mens/dier/milieu. Bijna alle leer wat in NL gebruikt wordt voor ruitersportproducten komt (voor zover ik het kon uitvinden) uit China en India, waar de regels voor gebruik van giftige stoffen, arbeidstijden en ook de slachtmethoden nog erg achterblijven bij (bijvoorbeeld) de EU regels. Kleding wordt ook vaak in lage-lonen-landen geproduceerd met alle nadelen daarvan.
Ik zou graag wat meer betalen als zeker is dat de producten bijvoorbeeld fair trade, milieuvriendelijk en kinderarbeid vrij geproduceerd zijn.
tirzasarah10 schreef:Zeker wel!kijk eens naar dekens met hoge loopsplit. De ej freedom is een hele fijne deken en luba heeft er 1 in zijn assortiment. Vorig jaar een hele fijne deken bij agradi vandaan met hoge loopsplit.
sanso schreef:Ook vind ik in reguliere paardenzaken het lastig om bitloos (sidepull) of hoofdstellen met lage neusriem te vinden..