EdkingEnzo schreef:Ik ben toch weer gaan twijfelen. Ik heb het zadel nu op proef voor een week. In de bak super fijn maar tijdens de buitenrit gister (1,5 uur) heb ik helaas toch weer pijn in mijn knieën. Dat had ik ook altijd in mijn dressuurzadel(s). In mijn barefoot cheyenne heb ik nergens last van. Mijn andere favoriet was de Verano, maar die kan ik helaas niet in de goede maat testen voor een week. Maar ik krijg wel een jaar garantie dus dan kan ik evt nog ruilen..
Klopt dat laatste wel? Ik ga er over het algemeen van uit dat een jaar garantie betekent dat je dan bijvoorbeeld bij onnatuurlijk snelle slijtage of andere problemen aan het zadel zelf een nieuwe/gratis reparaties krijgt. Niet dat je een jaar mag rijden en als je na een jaar het toch niet lekker vindt zitten of de kleur niet mooi vindt of je paard van vorm verandert je een andere kunt krijgen.
Wat je met pijnlijke knieen ook nog zou kunnen proberen is beugels gebruiken die vering in het voetbed hebben, dat scheelt bij sommige pijnklachten ook.