Korte rug hype?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:36

dianaw33 schreef:
bruintje123: off topic, maar daar is vaak weinig keus in. Hier bij mij in de omgeving is er bijna geen mogelijkheid om je paard 's winters buiten te houden, en als het er al is is het extreem duur en zeer arbeidsintensief.

Nog eventjes off topic. Ik zie genoeg 24/7 stalpaarden die voldoende beweging krijgen er beter bij staan dan genoeg 24/7 buitenpaarden. Oeverloze discusssie en echt niet te vergelijken met iemand van 100+ kilo die zonodig moet paardrijden. Appels en peren naar mijn mening.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:43

Babootje schreef:
dianaw33 schreef:
bruintje123: off topic, maar daar is vaak weinig keus in. Hier bij mij in de omgeving is er bijna geen mogelijkheid om je paard 's winters buiten te houden, en als het er al is is het extreem duur en zeer arbeidsintensief.

Nog eventjes off topic. Ik zie genoeg 24/7 stalpaarden die voldoende beweging krijgen er beter bij staan dan genoeg 24/7 buitenpaarden. Oeverloze discusssie en echt niet te vergelijken met iemand van 100+ kilo die zonodig moet paardrijden. Appels en peren naar mijn mening.

Amen

Wiskey1

Re: Korte rug hype?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:46

Imo is het aantal inch van je zadel ook afhankelijk van welk zadel he hebt. Mijn springzadel is 17.5 inch en past goed, ik zit daar ook echt heerlijk in met genoeg ruimte terwijl ik best wel een kont heb. Dressuurzadel is 17 inch en past ook, maar groter zou ook niet passen op mn paard, ook hier heb ik ruinte genoeg in. Dus imo moet je de perfecte afstemming vinden tussen je paard/zadel/kont

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:16

waarom hebben we het meteen weer over 24/7 buiten?
Iets tussen in uren kan ook, in een fatsoenlijk droge weide of groot genoeg paddock.
In ruim 40 jaar paarden heeft er nog nooit een in de natte zooi gestaan bij mij.
En dat gaat ook nooit gebeuren ook.

En ja echt wel vergelijk als je het door gaat trekken in wat niet dier waardig is.
Dat is die 100 plusser op een niet passend zadel niet, dat is ook 24/7 met een keer stapmolen en wat aan de hand grazen ook niet. Een paard heeft meer behoeftes.

En de vergelijking is gelijk, egotisme is de vergelijking.
Zo nodig een paard willen houden terwijl er de ruimte niet voor is, of zo nodig op een paard willen zitten terwijl je kont niet past.
Dan is die kont maar een uur in de week, die stal de hele dag.
Dan weet ik niet eens wat het ergste is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:33

Ik heb gister avond een aanvraag gekregen voor een zadel voor een paard dat in zeer slechte conditie staat, alle ribben zijn te tellen, zonder bovenlijn en herstellende van een ziekte.
Ze wilden wel vast beginnen met rijden om zo spieren op te bouwen. 8)7
Ik heb gezegd dat ik pas kom kijken als er weer wat vlees op het dier zit. Dierenarts was te laf, die had gezegd: een beetje stappen kan misschien wel.

Het egoisme van de ruiter is soms grenzeloos.

bruintje123

Re: Korte rug hype?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:35

Ongelooflijk.
En stel iemand past daar nu een zadel op en dat paard komt bij, dikke kans dat het zadel niet aangepast/vervangen word. Kan hij wie weet hoe lang met een krap zadel lopen.

inderdaad. eerst aansterkten met eten en dubbele lijntjes, dan komt de rest wel weer.