Ervaringen Bridle2fit?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:01

poes schreef:
Mbamsy: volgens mij is de neusriem te kort. Daardoor ligt het jukbeen niet vrij.

Ik vind het trouwens frappant dat juist fitters zoveel gecombineerde neusriemen aanprijzen := dat kan ik al niet serieus nemen, dat is nooit anatomisch.


Is dit dit waar de consument om vraagt?
Ik heb mijn fitter uitgelegd dat ik twijfelde tussen bridle 2 fit en micklem, maar dat ik niet wist of micklem wel ging passen (shire, groot hoofd enzooo :p)
Zij gaf toen aan ook zulke neusriemen te hebben mocht ik dat willen ;)

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:28

poes schreef:
Mbamsy: volgens mij is de neusriem te kort. Daardoor ligt het jukbeen niet vrij.

Zoals je in een later antwoord kan lezen heb ik de neusriem lager gehangen na de foto's. Daarbij ligt de neusriem op deze foto's al een vingerbreedte onder het jukbeen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:10

bamsy schreef:
poes schreef:
Mbamsy: volgens mij is de neusriem te kort. Daardoor ligt het jukbeen niet vrij.

Zoals je in een later antwoord kan lezen heb ik de neusriem lager gehangen na de foto's. Daarbij ligt de neusriem op deze foto's al een vingerbreedte onder het jukbeen


Leek mij er nog wat dicht bij vanaf de foto dus ik dacht misschien eerder een grotere neusriem?

Lottekuhh_x

Berichten: 849
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:33

Ik heb een vraagje. Ik heb pas een neusriem besteld met alles erop en eraan. Nu vroeg ik me af op bij jullie het aansnoerriempje dat aan de neusriem zit aan de achterkant ook zo lelijk gerafeld is? De voorkant is gewoon mooi glad, maar de achterkant vind ik persoonlijk echt lelijk gerafeld en dit valt me eerlijk gezegd echt tegen. Geen idee of dit zo hoort :?
Afbeelding

Afbeelding

Je kunt het op de foto niet heel duidelijk zien, maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:37

Ik had dat ook. Vind de leerkwaliteit niet zo best. Ik had mijn hoofdstel in het bruin en dat werd nog lelijker!
Ik heb hem ook verkocht, nu PS of Sweden. Echt het mooiste en fijnste hoofdstel dat ik heb gehad!!

Lottekuhh_x

Berichten: 849
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:46

magootie schreef:
Ik had dat ook. Vind de leerkwaliteit niet zo best. Ik had mijn hoofdstel in het bruin en dat werd nog lelijker!
Ik heb hem ook verkocht, nu PS of Sweden. Echt het mooiste en fijnste hoofdstel dat ik heb gehad!!


Dan kan ik dus (waarschijnlijk) aannemen dat het gewoon zo hoort...helaas. Met bruin zal je het inderdaad nog een stuk beter zien. Ik heb zelf het BR Eston hoofdstel en deze is half rond genaaid. Helaas paste de neusriem niet goed in combinatie met mijn bit, dus zocht ik een een anatomische neusriem die ook rond genaaid is. De rest van de neusriem vind ik kwalitatief best goed, maar als ik dit riempje dan zo zie verwacht ik dat niet voor deze prijs. Misschien dat ik het riempje van m'n oude neusriem nog kan verwisselen als deze niet te breed is, want die ziet er 100x beter uit dan deze. Het idee was dat ik m'n oude neusriem dan misschien nog kon verkopen aangezien deze nog helemaal nieuw is, maar nee haha. PS of Sweden verkoopt denk ik geen losse neusriemen of onderdelen?

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:10

Nee PS of Sweden verkoopt geen losse onderdelen idd ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:12

Dit ligt aan de kwaliteit van het leer. Niet mooi en zwelt vaak op bij invetten.

Dancer

Berichten: 2147
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:25

Ik vind de kwaliteit ook tegenvallen, het leer wordt heel snel grauw en de passantjes zijn net te smal.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:50

Ik ben helemaal van de neusriem en kopstuk maar het leer :( mijn “aansnoer” stuk van mijn neusriem is ook zo ruw en zag vandaag dat de keelriem ook lelijk wordt op de plek waar deze altijd vast gemaakt wordt en dat terwijl ik hem nog niet zo heel erg lang heb en ook niet zo heel veel rij.

Vind de nieuwe van ps of sweden wel erg mooi maar met lak erg prijzig en ik ben nou eenmaal iemand die graag wit onderlegd mooi vind dus vrees dat ik even verder moet kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:52

Dancer schreef:
Ik vind de kwaliteit ook tegenvallen, het leer wordt heel snel grauw en de passantjes zijn net te smal.


Ik dacht dat ik de enige was die het leer niet super vond!
Mijn BR is van kwaliteit echt vele malen beter.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:54

vec schreef:
Dancer schreef:
Ik vind de kwaliteit ook tegenvallen, het leer wordt heel snel grauw en de passantjes zijn net te smal.


Ik dacht dat ik de enige was die het leer niet super vond!
Mijn BR is van kwaliteit echt vele malen beter.

Mijn premiera was ook beter en die is volgens mij ook niet van Italiaans leer :')

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:38

bamsy schreef:
Ik ben helemaal van de neusriem en kopstuk maar het leer :( mijn “aansnoer” stuk van mijn neusriem is ook zo ruw en zag vandaag dat de keelriem ook lelijk wordt op de plek waar deze altijd vast gemaakt wordt en dat terwijl ik hem nog niet zo heel erg lang heb en ook niet zo heel veel rij.

Vind de nieuwe van ps of sweden wel erg mooi maar met lak erg prijzig en ik ben nou eenmaal iemand die graag wit onderlegd mooi vind dus vrees dat ik even verder moet kijken

PS of Sweden is idd prijzig, maar ik heb nooit zo'n kwalitatief mooi hoofdstel gehad! En ik heb een Dobert en Passier, dus ook niet de minste merken! En die zijn ook nog erg mooi hoor ;)
PS of Sweden heeft wel wit onderlegde hoofdstellen hoor, weet niet wat voor iets je wil?

Lottekuhh_x

Berichten: 849
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:56

Ik ben zo te zien totaal niet de enige. Ik vind het wel gek. Ik heb dit nog nooit met een van m'n hoofdstellen gehad, terwijl de meeste ook nog een stuk goedkoper waren. Wanneer je een heel hoofdstel zou samenstellen bij Bridle2fit is dit ook niet bepaald "goedkoop" te noemen.

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:32

Ik heb dit helaas ook. Zw arte hoofdstel begint grijs te worden op sommige stukken. Ik doe zadelzeel en leder vet en gel van rapide. Pasvorm is wel weer super

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:13

Ik heb ook een hoofdstel van Bridle2fit gehad maar snel weer de deur uit gedaan. Voor de prijs mag je naar mijn mening wel een betere kwaliteit en pasvorm verwachten.

Het is natuurlijk fijn dat je alle onderdelen zelf kan kiezen en een hoofdstel kan samenstellen maar als vervolgens de kwaliteit niet goed is, koop ik liever een compleet hoofdstel.

Zelf zou ik de hoofdstellen zeker niet aanraden en kiezen voor een ander merk :)

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:59

Ik ben echt zo verbaasd van jullie reacties..

Ik heb mijn b2f meteen dik ingevet, deze was overigens wel netjes aan de onderkant ook.. ;)
En ben er echt mega blij mee, hij is soepel, past super en paard lijkt hem ook fijn te vinden!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:15

Ik vette mijn hoofdstel ook regelmatig in maar dat maakte geen verschil.

De Micklem die ik nu heb was ook stroef maar wordt wel soepel naarmate ik hem vaker invet. De Bridle2Fit daarin tegen niet.

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:50

Ik heb de mijne nu bijna 2 jaar en maak hem dagelijks schoon. Het leer van het kopstuk, neusriem en de keelriem zijn nog super. De bakstukken daarentegen waren vrij snel al ‘lelijk’.
Ik twijfel dus heel erg of ik mijn s&t wel laat aanmeten of inderdaad ga voor een Dobert, PSofSweden of een Dy’on. Kosten net zoveel en ik gok dat die langer mooi blijven.

Lottekuhh_x

Berichten: 849
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 17:09

Ik heb Bridle2fit gemaild over het riempje en zij willen me een nieuwe toesturen. Wel heel netjes in ieder geval, had het ook niet bij Bridle2fit zelf besteld maar op een andere webshop. Hopelijk is deze nu wel zoals ik had verwacht.

Lottekuhh_x

Berichten: 849
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:45

Ik heb het nieuwe riempje binnen en deze ziet er gelukkig wel zo uit als ik had gehoopt/verwacht :) Deze is gewoon mooi glad en is totaal niet lelijk gerafeld aan de onderkant.

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:35

Top!

Padoertje
Berichten: 1591
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:30

Lottekuhh_x schreef:
Ik heb het nieuwe riempje binnen en deze ziet er gelukkig wel zo uit als ik had gehoopt/verwacht :) Deze is gewoon mooi glad en is totaal niet lelijk gerafeld aan de onderkant.



Dat is fijn! Ik twijfel heel erg of ik mijn s&t laat aanmeten of ga voor een mooie Dobert wat betreft kwaliteit. De bitfitter komt over 2 weken om de stang aan te meten en ik dacht eerst het hoofdstel gelijk aan te laten meten, maar ik ben er nog steeds niet uit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:57

Ik schop dit topic even omhoog...

Ik zit er over te denken een bit aan te laten meten en dan gelijk een hoofdstel van bridle2fit. Zijn jullie nog steeds tevreden? Ik lees ook een aantal negatieve reacties dus ik twijfel heel erg...

Dancer

Berichten: 2147
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:28

Als ik nu voor de keuze zou staan, zou ik met mijn ervaringen, geen Bridle2fit hoofdstel meer kopen.