[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:11

Kun je het zadel niet verhuren Sheran?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:14

Ik weet wel mensen die heel erg balen dat ze hun Barefootje (of ander merk natuurlijk!) van x jaar geleden niet meer hebben ja :=

Als je een zadeltje hebt waar je ècht heel erg lekker in zit dan kan je maar beter even goed nadenken of je dat wel weg wilt doen :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:15

Ja ik! Ik heb nu een nieuwe pony en ben benieuwd hoe mijn bruine barefoot london (die nu bij jou is toch?) daar op had gelegen :P

Niet superveel spijt want de Quilty zit echt heel goed. Maar het was wel een hele mooie BF!

Heeft je verzorgpaard een eigen (goed?) zadel? Heb je plaats om de barefoot te bewaren?
Zou je eventueel een andere boomloos kopen die fijn is voor jou én vzpaard? Boomloze zadels kun je vaak (helaas in deze combi gaat het zoals je beschrijft niet) meenemen naar volgende paarden...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:21

Beetje zonde om uiteindelijk alleen een zadel te hebben die voor de sier hangt. En heb al 4 zadels (1x vooroorlogs Lewa zadel, Ainsley, BF Cheyenne en Hidalgo). Zeker als er hierna geen paard meer gaat komen vanwege werk en lichamelijk problemen. ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:33

Haha inderdaad Safiera! Het is de jouwe :P Ik was er altijd wel blij mee maar het is toch niet echt meer wat ik wil... ik wil toch weer meer de serieuze dressuurkant op en de London past daarvoor niet goed genoeg bij mij. Verhuren kan van mij best, maar zouden mensen dat willen dan? Dan koop je toch liever een eigen denk ik?
Mijn verzorgpaard heeft wel een eigen zadel dat ik eventueel kan gebruiken, maar de eigenaresse vond het ook wel fijn dat ik een eigen had :).
Barefootjes zijn echter wel lekker algemeen aanpasbaar, vandaar dat ik dacht aan 'houden'. Maar dan zou ik toch liever een zwarte gehad hebben :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:34

Klinkt alsof je niet dusdanig gek bent op het zadel dat je er bijzonder veel spijt van zou krijgen :)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:37

Na al 5 zadels (met boom) getest hebben, die steeds niet passen. Stelde gisteren stalgenote voor om haar barefoot (denk Cherokee) te testen. Toeval of niet, paard liep heel ontspannen maar erg voorwaarts. Maar nu het probleem: ik kan hier absoluut niet op blijven zitten. Vond het ook heel oncomfortabel na enige tijd. Veel te breed. Ik heb dit met sommige boomzadels ook, steekt de boom in mijn binnenbovenbeen. Ligt misschien aan mijn houding? Of toch te breed voor mij? Mijn benen lagen wel stil.

Paard is 5j en nog onbespierd. Vandaar ook keuze voor (semi) boomloos.

Welke zadels kan ik nog bekijken?
* smalle zit
* (semi) boomloos
* dressuur type (type hulsebos zit ik héél goed in)
* comfortabel (wekelijkse wandeling van 1 à 2u)
* dressuurwedstrijd

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:40

pmarena schreef:
Klinkt alsof je niet dusdanig gek bent op het zadel dat je er bijzonder veel spijt van zou krijgen :)

Klopt, ik mis toch het 'passende' van een dressuurzadel :). Voor mij dan. Een zitting voor een kleine kont en zweetbladen voor lange benen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:50

Crazygirl: ikzelf vind de cheyenne ook niks. Maar er zijn gelukkig veel meer boomloze zadels. Miaschien kun een een afspraak maken met teteltee? Zij heeft een passervice voor boomloze zadels en kun je meerdere merken en modellen testen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:50

Sheran schreef:
Wauw, dat ziet er mooi uit al die zadels! Foto's vind ik altijd leuk! Ik moet wel wennen aan de vorm van jouw zadel, Geryon :P

Mijn nieuwe ghost bedoel je? :P

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:56

Ik denk wel dat er mensen zijn die zouden willen huren (dan moet ja natuurlijk niet de hoofdprijs vragen) want is toch wel een flink bedrag als ze het nieuw moeten kopen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:00

crazygirl1: als ik jou eisen zo lees zou ik eens gaan kijken naar Heather moffet en Flexible saddle Inspirstion. Die passen zeker bij je plaatje! Ik heb zelf de Flexible inspiration (nu een jaar) en wil dit zadel echt nooit meer kwijt!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:02

Zo! Na een tijdje uit de boomloosje te zijn geweest (mijn Haflingermeisje heeft sinds vorig jaar een boomzadel van Ninon) kom ik toch weer graag meekletsen hier!

Mijn jonkie heeft van de week voor het eerst een zadeltje opgehad, de ghost van Rachel_x.
Lag prachtig en ze liep er fijn en ontspannen mee!
Nu voor mijzelf nog bedenken of ik met een barefoot of een ghost verder wil met haar, en dan op zoek naar een eigen zadeltje.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:18

Hey,een nieuwe...is je knappe vent weg???

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:28

Sheran schreef:
Dat maakt toch niks uit, Marcella? :P

Heeft iemand ooit spijt gehad van de verkoop van een BF? Ik twijfel. Ik heb geen eigen paard meer en hij ligt nu op mijn verzorgpaard, maar we zitten gewoon niet lekker. Ik vind het zonde om iets speciaal voor mijn verzorgpaard aan te schaffen. Ik kan de boomloos verkopen, maar misschien is hij ook wel handig om achter de hand te houden voor later, bij een eigen paard ofzo... maar daar zou ik dan ook liever iets echt goeds op zoeken. Lastig... -O-

Haha, ik heb nog geen spijt, want ik heb hem nog niet verkocht........ Maar ik rij al jaren niet meer op mijn BF (was aan het klooien met inlages, vond toen een perfecte Startrekk en rij daar nu altijd op), sterker nog, hij ligt op mijn zadelkar onder de Startrekk. Elke dag haal ik er dus mijn andere zadel vanaf en bekijk hoe mooi die BF toch wel niet is. Af en toe poets ik hem op, bedenk dat het toch zonde is dat hij ligt te verstoffen, kan er dan geen afstand van doen en leg hem weer terug _O- Tot, heel soms, zo'n ontdekking als de Ghost Western er voor zorg dat ik weer ga twijfelen :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:42

turtlelito schreef:
Oeh, zag net de prijs op Facebook..... Echt eerst wat verkopen :D
Krijgt Teteltee deze ook als paszadel?

Misschien wel!even investeren en keuzes maken. Of teteltee,of als testzadel vanuit mij...
Moet ook investeren :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:50

DC, ja, dat klopt, al een tijdje ook. Heel lang nagedacht en heel lang álles uit de kast getrokken, maar steeds weer met dezelfde conclusie: Alles samen kunnen betekent niet hetzelfde als elkaars beste match zijn. Niet voor hem en niet voor mij. Een ontzettend moeilijke beslissing, maar echt de juiste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:56

Soms is dat het beste, ookal zal niet iedereen dat begrijpen. Maar dat hoeft ook niet.
Wel een enorm leuk diertje je nieuwe!!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 00:16

Dat klopt inderdaad DC. Soms zijn moeilijke beslissingen toch de beste, hoe moeilijk ze ook zijn.

En ja, ze is leuk he! Ik zag haar op een filmpje en bij seconde 2 wist ik het; dit is mijn paard.
Ze is een morab; half arabier en half morgan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 00:24

Hé wat leuk om hier een Morab te zien. Ik had bijna haar 100% Morgan veulenspeelkameraadje van dezelfde fokker gekocht, maar die had helaas toch een te slechte beenstand en hoeven en is uiteindelijk ook uit de verkoop gehaald. Wel jammer, want Morgans zijn fantastische paarden. <3

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:51

Heb een vraag over de pads met vacht onderzijde, hoe onderhouden jullie deze precies?
Heb zelf de BF Barrydale met BF pad met vacht/vilt onderzijde. Ik rij maar 2x per week en dan laat ik de pad gewoon onder m'n zadel zitten, is weer droog voor de volgende keer. Voordat ik er dan weer mee ga rijden borstel ik de vacht onderzijde beetje los met een haarborstel en de losse haren zoveel mogelijk weg. Maar nu begint de wol toch wel erg plat/vuil te worden dus tijd voor een wasbeurt. In de gebruiksaanwijzing staat wasmachine op 30 graden met lederwasmiddel. Kan dus op wolwasprogramma? Deze centrifugeert amper maar is de pad dan niet kleddernat of is centrifugeren uberhaupt not done?
Hoe onderhouden jullie je pad? Zeker met het warme weer worden die dekken vrij snel goor. Voorheen met boomzadel waste ik de dekjes na 1-2 x flink zweten in de zomer maar dit is toch weer anders. Hoevaak wassen jullie deze pads zelf of misschien meerdere in gebuik?

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:24

@maartje: ik woon in (centrum) België dus moet haar eens vragen of eventueel tot daar komt
@Daphne: ga ik ook eens bekijken! Ziet er inderdaad meer uit als een 'klassiek dressuurzadel'. Ik hoorde ook al van Hidalgo

Verder ben ik vandaag bij ghost verdeler in belgië langsgegaan. Persoonlijk vond ik (op foto) korte zweetbladen maar raar, héél raar. Maar bij het uitproberen voelde ik me veel beter met de korte. Ik heb tot dinsdag om de ghost te testen. Ben benieuwd!

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:30

Ik heb een Cheyenne overgenomen van iemand hier op bokt, En hij zit heerlijk!!! Kifra past er ook mooi onder, schuift niet.

Afbeelding

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:35

Mijn ghostje is er *\o/*

Er is alleen een klein probleempje: de vorige eigenaar heeft kussens er scheef onder geplakt waardoor ik noodgedwongen toch met die kussens moet hannesen. Iemand tips voor hoe ik die er onder krijg zoals ze oorspronkelijk eronder horen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:40

Ze moeten gelijk lopen aan het einde/overgang van de klittenband bij het ruggengraatdeel. Tenminste ik meen dat dat is wat lillianne me heeft verteld bij de passessie maar weet niet of mn uitleg zo geweldig is