ElineS schreef:Ik zou niet eens zaken willen doen met deze winkel en het zadel meteen terugbrengen en geld terug. Ik zou vervolgens verder kijken naar hetzelfde merk, maar dan nieuw, eventueel bij Divoza waar het voor een redelijke prijs te koop is.. Het nieuwe zadel kost dan wel iets meer dan dit zadel, maar het is uiteindelijk goedkoper omdat je er bij verkoop veel meer voor terug krijgt omdat er veel meer word gegeven voor een nieuw zadel dan een zadel uit 2001.
Ik weet niet of het waar is, dat een boom ongebruikt ook met de tijd achteruit gaat, maar ik zou het daar niet op willen gokken. Daarnaast als de singelstoten vervangen zijn, dan lijkt het mij dat het zadel toch wel redelijk gebruikt is. Wat als je zelf met zadelzeep of andere schoonmaak, wel speciaal voor leren zadels, erover heen gaat? Komt er dan een laag zwart vanaf, want dan weet je dat hij gewoon heel goed opgepoetst is, of misschien is hij ook wel geverfd met lederverf. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar het leek me ook onwaarschijnlijk dat een ruiterzaak een zadel als gebruikt, maar redelijk nieuw verkoopt en het zadel uit 2001 komt... Dat is ook gebeurd.
Dus nee, ik zou de ruitershop gewoon helemaal niet meer vertrouwen en uit principe ook geen zaken met hun willen doen, zelfs al zou er wat van de prijs afgaan. Sowieso mag er dan wel meer dan de helft vanaf lijkt me, wat ze vast niet gaan doen.
Zo denk ik er ook over.