Haha ik wist niet dat dit topic zo veel gevolgd werd Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten.
Maar dan toch eindelijk foto's!! Nog niet op het paard helaas. (Mijn paard is altijd een beetje lelijk als hij zijn tapijt van winterhaar kwijtraakt. Na een paar weken ziet hij er wel weer uit als een jonge god, maar momenteel lijkt hij wel 30. )
Het goede nieuws is dat ik vorige week bij een lederzaakje allerlei leuke dingen heb gekocht om mee aan het werk te gaan. Zondag ook nog even langs het 'Festival des Métiers' van het merk Hermes ben geweest (Zij maken zeer hoge kwaliteit paardenspul en zijn een heel ambachtelijk mode merk.) Je kon hier o.a. een zadelmaker, leren tassenmaker en leren handschoenenmaker aan het werk zien. Erg leuk voor wie geïnteresseerd is in ambachtswerk! Je kan gewoon gratis binnenlopen bij de Hollandse manege in Amsterdam.
Dus ik heb echt mega veel ideeën om weer aan het werk te gaan Alleen nu ga ik volgende maand onverwacht verhuizen dus is het eigenlijk al weer tijd om het hele atelier in te gaan pakken. Ik ga ondertussen wel wat kleine dingen maken zoals frontriempjes.
Voor iedereen die dat leuk vind om te volgen kan mij sinds vanmiddag volgen op facebook. https://www.facebook.com/qvdw.nl/ Ik zal daarop kleinere projecten en updates plaatsen en in het topic bij echt grote projecten houden.
Trouwens misschien nog wel leuk om te vertellen: Ik gebruik beide hoofdstellen nu al een tijdje dagelijks en dat bevalt heel goed. Ik was altijd een beetje bang dat het kapot zou gaan of niet stevig genoeg zou zijn, maar het geeft geen krimp. Ook al ging paardlief laatst nog in een onoplettend momentje op de teugel van de sidepull staan, niks aan de hand. Ook de bosritjes in de regen en bagger laten geen sporen achter.
Hobby op bestelling voor een tijdje misschien. Ik ben wel van plan wat opdrachten aan te gaan nemen ja. Het was aanvankelijk alleen het plan een hoofdstel voor mijn eigen paard te maken maar ik vind het dusdanig leuk om te doen dat ik er ook nog niet helemaal klaar mee ben. Het is in elk geval heel leuk om te zien dat meer mensen hier enthousiast van worden en geïnteresseerd zijn in in een hele nieuwe stijl van hoofdstellen.
Voorlopig ga ik eerst wat proefmodellen maken, ook om zelf te testen wat er allemaal mogelijk is. Deze modellen zullen eventueel ook te koop zijn. Vanuit daar zou ik eventueel wat opdrachten aan kunnen nemen. Mochten er mensen zijn die nu al een goed idee hebben sta ik daar ook zeker open voor.
Grote kans dat ik er ook na een tijdje weer mee stop om weer een nieuwe uitdaging aan te gaan. Het blijft altijd hobby namelijk, echt wat verdienen aan kunst en ambacht is wel een beetje een illusie in deze tijd.
Ik zal vanavond nog even antwoord geven op de andere vragen!
wow heb al jou reacties doorgelezen hoefijzer en wat maak jij gave dingen als je ze ooit op bestelling gaat maken heb ik in ieder geval belangstelling en heb even je fb geliked
Hier ook iemand die echt steil achterover viel bij het eindresultaat. Die ijsvogels zijn prachtig. Als je er op bestelling gaat maken, count me in! Een bijzonder paard voor mij althans vraagt om een bijzonder hoofdstel