Zadelzoektocht:Dressuur, schoudervrijheid, korte kussens enz

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:17

Ik heb deze topic met veel aandacht gelezen, daar het mij ook aangaat.... helaas.

En de twijfel wie of wat je nog moet geloven wordt er helaas niet minder op.

Binnenkort is het dan zover...
Ook al is het buiten budget, als je telkens Jan en alleman moet laten komen om je paard weer op te knappen ben je ook veel geld kwijt....
Ik ga naar Ninon.

Allereerst vanwege de pony, rondgeribt en kort in de rug, maar daarnaast ook omdat ik zelf ook een beperking bij mijn heupen heb, waardoor ik vaak met de wrongen in de clinch kom.

Ik vind het heel erg spannend, want het is geen broodje van de bakker dat je koopt en ik heb al één wat mindere ervaring gehad met een maatzadel. (deze kon ondanks allerlei beloftes toch niet op mij aangepast worden, maar gelukkig hoefde ik deze niet af te nemen)

Ik hoop dat jij er ook bent uitgekomen ondertussen en ben erg benieuwd.

Overigens denk ik dat de lengte van het zadel voor jou van mindere zorg is dan een goede passing.

A_nouk

Re: Zadelzoektocht:Dressuur, schoudervrijheid, korte kussens enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 09:23

De lengte van het zadel was helaas bij mijn zadel wel een van de belangrijkste punten, paard heeft een hele korte rug.

Ik ben inmiddels wel geslaagd voor een passend zadel, Arno Brandt heeft me goed geholpen en heb inmiddels al weer een aantal keer lekker op mijn paard kunnen rijden!

Overigens hebben we bij de pasronde ook een Kieffer Amsterdam erop gehad, en een Hulsebos die beide goed leken te passen :j