zadel te klein of ander probleem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mamamier

Re: zadel te klein of ander probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:37

Voor mij heeft het toch écht gewoon te maken met het doel wat je hebt met je paard. Ik zou voor de pony van mn dochter nooit een boomloos of barepack zadel kopen. Maar ook geen westernzadel. Puur om het feit dat ze wedstrijden rijdt (springen en sgw) en veel traint thuis. Als er een zadel bijkomt is het een springzadel maar voor nu houden we het bij haar veelzijdigheidszadel. Dit zadel Was al een flinke zoektocht (en is gewoon nieuw, zelfs dan valt het niet altijd mee iets passends te vinden) en de zadelmaker moet nog steeds vrij regelmatig langskomen voor een kleine aanpassing. Pony laat het direct merken wanneer het niet helemaal lekker meer ligt en verandert Nog steeds qua bespiering. Maar goed dat is iets waar je niet op bezuinigt vind ik. Om die reden zou ik dus niet "voor de leuk" er een ander zadeltje bijkopen. Deze kost al genoeg en iets boomloos of zo lijkt me nu niet heel geschikt voor op wedstrijd. En dat heeft niks te maken met "niet buiten de bestaande kaders willen kijken" of niet op willen vallen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:49

Heel leuk en goed onderwerp enz...voor een eigen topic wellicht? :)

Ik hoop dat TS de juiste keus maakt iig.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:51

Haha je hebt gelijk.
Moraal van mijn lange verhaal: kijk naar het doel wat je voor ogen hebt met de pony en laat in elk geval altijd een prof het zadel passen. Welk zadel je ook kiest.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:03

Heb niet alles gelezen, maar Thorowgood heeft ook kunststof zadels van goede kwaliteit met verwisselbare boom, zelfs voor brede paarden. Die zijn imo iets beter dan Wintec, en meestal ook iets kortere kussens (ik vermoed dat Wintec te lang zal zijn, passen ook niet op mijn arabs bijvoorbeeld).