Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

cobelens schreef:Jeetje ik bemoei me niet snel met een topic, maar kan nu even mijn mond niet houden. Of de ts er wel of niet op past daar laat ik me niet overuit. Als ervaren shetlandhouder verbaas ik me altijd in dit soort topics over de vragen lengte en gewicht. Natuurlijk niet onbelangrijk, maar ik hoor nooit iemand vragen hoe zit het met de conditie van de pony en de bespiering. Ik beweer dat de ene shet de ander niet is en dat een goed getrainde shet meer kan hebben dan een grasmaaier, daarnaast is lengte minder storend( tenzij extreem lang) als de ruiter al een stabiele zit heeft en de pony niet uit balans brengt zoals de meeste beginnertjes het doen.
Ja ik heb een grote shetlander, van zeker boven de 200 kilo, niet te veel vetjes, gewoon een robuuste grote shet met spieren. ja er rijden ruitertjes op en tot verkort ook een 14 jarige, tenger, maar aan de grote kant. Zou het niet in mijn hoofd halen om hier een foto te plaatsen, juist vanwege het commentaar. Mijn shetlander is goed getraind en wordt aan de dubbele lijnen door mij zelf ook goed over de rug getraind.
Nog maals ik kan hier niet goed over oordelen, maar alleen lengte en gewicht zeggen niks. Een jong paard met een " goed" passende ruiter die geen evenwicht vind ik storender dan een getrainde shet met een iets te lange goed zittende ruiter
xXbellaXx schreef:Oke ik ben dan misschien 12 maar niet idioot of dom.
Feit over bokt, als je op een shet rijdt word je voor gek verklaard. De mensen waar ik de vz pony heb vinden het harstikke leuk dat ik met hem rijd en ik word daar WEL geacepteerd. Ik krijg van bokkers pb die positief zijn en een aantal van jullie ook belachelijk vinden.BEDANKT VOOR DIE LIEVE PB 'S DIE PROBEREN MEE TE DENKEN! De M was voor de pony niet broekmaat. Ik zit op mn mobiel en typen gaat niet altijd even makkelijk. Trouwens ook lekker dat kinderen hier zo afgekat worden!
JoopC schreef:xXbellaXx schreef:Oke ik ben dan misschien 12 maar niet idioot of dom.
Feit over bokt, als je op een shet rijdt word je voor gek verklaard. De mensen waar ik de vz pony heb vinden het harstikke leuk dat ik met hem rijd en ik word daar WEL geacepteerd. Ik krijg van bokkers pb die positief zijn en een aantal van jullie ook belachelijk vinden.BEDANKT VOOR DIE LIEVE PB 'S DIE PROBEREN MEE TE DENKEN! De M was voor de pony niet broekmaat. Ik zit op mn mobiel en typen gaat niet altijd even makkelijk. Trouwens ook lekker dat kinderen hier zo afgekat worden!
Van harte welkom op Bokt! De plek waar je 3x nadenkt voor je een topic opent, de plek waar je 3x je neus op moet halen voor vervelende reacties en de plek waar je 3x je plaats moet weten.
Jij wilt advies en dat zul je van ons krijgen ook. Dan moet je niet zo kinderachtig zijn door mensen zo af te katten. Ze proberen je immers alleen maar te helpen, TS.
Regitzex schreef:Ze vraagt niet om commentaar of advies ze vraagt om een zadel. Eerst lezen dan iets zeggen. Zo voorkom je ook een hoop problemen

xXbellaXx schreef:hallo
weet iemand een zadel voor een shetlander van 110 m en niet zo duur? ik ben 165 en moet er wel in passenen ohja een M
angelastolk schreef:cobelens schreef:Jeetje ik bemoei me niet snel met een topic, maar kan nu even mijn mond niet houden. Of de ts er wel of niet op past daar laat ik me niet overuit. Als ervaren shetlandhouder verbaas ik me altijd in dit soort topics over de vragen lengte en gewicht. Natuurlijk niet onbelangrijk, maar ik hoor nooit iemand vragen hoe zit het met de conditie van de pony en de bespiering. Ik beweer dat de ene shet de ander niet is en dat een goed getrainde shet meer kan hebben dan een grasmaaier, daarnaast is lengte minder storend( tenzij extreem lang) als de ruiter al een stabiele zit heeft en de pony niet uit balans brengt zoals de meeste beginnertjes het doen.
Ja ik heb een grote shetlander, van zeker boven de 200 kilo, niet te veel vetjes, gewoon een robuuste grote shet met spieren. ja er rijden ruitertjes op en tot verkort ook een 14 jarige, tenger, maar aan de grote kant. Zou het niet in mijn hoofd halen om hier een foto te plaatsen, juist vanwege het commentaar. Mijn shetlander is goed getraind en wordt aan de dubbele lijnen door mij zelf ook goed over de rug getraind.
Nog maals ik kan hier niet goed over oordelen, maar alleen lengte en gewicht zeggen niks. Een jong paard met een " goed" passende ruiter die geen evenwicht vind ik storender dan een getrainde shet met een iets te lange goed zittende ruiter
hèhè....eindelijk iemand die het begrijpt! zelfde hier! ietsje te groot, grote, robuuste shet met spieren, kan echt wel 39 kg houden, goede conditie...en heb zelf goede balans, dus m'n vp heeft er geen last van. je hebt het goed verwoordt!
Citaat:Waar in dit topic zien we dat TS haar shet robuust/gespierd is. En waar zien we dat TS een stabiele houding heeft?
Als je een beginnende ruiter bent (En ja ook na 3/4 jaar ben je dat als je allen maar op maneges en/of shetjes etc. gereden hebt) vraag ik me af waar je zo'n mooie zit vandaan haalt om je shet niet te storen.
Je hoort mij niet roepen dat iedereen die op een shet rijdt verkeerd is hoor. Het blijft een klein stevig beestje dat behoorlijk wat kan hebben, en niet zomaar zielig is als hij af en toe bereden wordt door een te groot/ te lang persoon. Maar als TS er serieus een zadel voor zoekt, neem ik aan dat ze ook veel / intensief rijdt.
angelastolk schreef:Citaat:Waar in dit topic zien we dat TS haar shet robuust/gespierd is. En waar zien we dat TS een stabiele houding heeft?
Als je een beginnende ruiter bent (En ja ook na 3/4 jaar ben je dat als je allen maar op maneges en/of shetjes etc. gereden hebt) vraag ik me af waar je zo'n mooie zit vandaan haalt om je shet niet te storen.
Je hoort mij niet roepen dat iedereen die op een shet rijdt verkeerd is hoor. Het blijft een klein stevig beestje dat behoorlijk wat kan hebben, en niet zomaar zielig is als hij af en toe bereden wordt door een te groot/ te lang persoon. Maar als TS er serieus een zadel voor zoekt, neem ik aan dat ze ook veel / intensief rijdt.
Weet ik, nam mezelf even als voorbeeld, maar neem aan dat ts ook wel realiseert dat haar shet wat spiertjes moet hebben om bereden te kunnen worden. Rij 7 jaar op mijn verzorgshet en heb daar hele goede hulp bij gehad zodat ik nu goed in balans zit. Weet niet of dat bij ts ook zo het geval is. Misschien krijgen we dat nog te horen. Maar heb even met haar ge pb`t en ze heeft wel het beste voor met haar shet