zadel voor vrouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: zadel voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:44

Ik weet niet waar je woont Suzanne F., maar je bent van harte welkom om mijn Jes/schleese te komen proberen. Ik reed me ook altijd kapot aan de voorkant, maar nu niet meer. Ik heb als extra een extra zachte crotch comfort zone :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:35

ankem schreef:
Ik weet niet waar je woont Suzanne F., maar je bent van harte welkom om mijn Jes/schleese te komen proberen. Ik reed me ook altijd kapot aan de voorkant, maar nu niet meer. Ik heb als extra een extra zachte crotch comfort zone :)

Dank je wel voor het aanbod. Maar ik woon midden van het land. :)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:36

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe Brandon Empress zadel. Zit lekker smal ondanks de wijde boom.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:04

Welk zadel zou kunnen voor een uberbreed trekpaard,maar wel met een smalle zit?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:12

Kwam een advertentie tegen van Butler zadels, iemand hier ervaringen mee of meer info over?
Claimt ook speciaal voor vrouwen te zijn.

http://www.butlerzadels.com

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:45

Het zadel met korte kussens vind ik wel aansprekend. Het lijkt of het zweetblad ook weggesneden is? Alleen de wrongen vind ik niks, veel te groot. Verder geen eigen ervaringen. Zou leuk zijn als ze testzadels hebben :P .

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:20

Remember schreef:
Kwam een advertentie tegen van Butler zadels, iemand hier ervaringen mee of meer info over?
Claimt ook speciaal voor vrouwen te zijn.

http://www.butlerzadels.com

heee, das Allart. 8-)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:56

Ik heb vandaag een intake gehad volgens het Saddlefit4life concept en daarna ook op een Jes en een Schleese gezeten (niet gereden vanwege tijdgebrek). Er ging wel even een wereld voor me open! Mijn huidige zadel (Wow) ligt op een paar kleine verbeterpuntjes na heel prima op mijn paard maar wat een verschil voor mijn zit :oo ! Nu heb ik er natuurlijk niet mee gereden dus weet niet hoe dat zich vertaald in beweging maar dat is wel iets wat ik nog eens wil ervaren :j. Het was voor ons een hele leerzame middag!!

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 14:27

Ik heb gister op HE op een wow zadel gezeten en dat was echt even een wow momentje. Ik zat heerlijk maar...Dit is natuurlijk niet op de paarden rug. Wel is dit voor mij iets waar ik aan had.misschien toch eens over na denken

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:06

Ik zit inderdaad ook heel lekker op mijn Wow maar het verschil met een echt 'vrouwenzadel' is heel duidelijk! Ik zou dus juist wel eens het vrouwenzadel op een paard willen proberen :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:02

Ik heb idd ook even in een WOW gezeten op HE, die waar ik op zat was niet erg fijn voor mijn holle rug. Werd er nog holler door, maar er zijn meerder modellen natuurlijk en zeker iets om ook te onthouden, ze beginnen bij 16" dus dat is fijn :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:22

Heeft iemand de kussens van Schleese van binnen gezien en heeft daar een foto van? Zijn de kussens hetzelfde opgebouwd als de Wow kussens, of zit daar nog verschil in?

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:27

Ik heb gereden met een Ideal model Grace. Had veel last van bekken omdat meeste zadels te breed waren voor mij. Met dit zadel waren.die problemen weg!
Ik zou sowieso niet opteren voor een te breed zadel...

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:35

Ik had ook altijd last van pijn na t rijden, in knieen heupen en rug..
maar het is totaal weg nu ik gpg beugels heb, met van die veertjes..

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:08

Citaat:
Heeft iemand de kussens van Schleese van binnen gezien en heeft daar een foto van? Zijn de kussens hetzelfde opgebouwd als de Wow kussens, of zit daar nog verschil in?

Hoe bedoel je deze vraag? Schleese kussens zijn normaal altijd wolgevuld. Ze worden wel heel anders gevuld dan andere wolgevulde zadels vertelde een schleese fitter. Bij andere zadels wordt de wol erin "gepropt". Bij schleese zadels wordt er gevuld in laagjes. Dat zou een pak beter zijn. In de budget lijn van schleese is dat echter niet het geval naar ik mij meen te herinneren.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:33

Thorrie schreef:
Citaat:

Hoe bedoel je deze vraag? Schleese kussens zijn normaal altijd wolgevuld. Ze worden wel heel anders gevuld dan andere wolgevulde zadels vertelde een schleese fitter. Bij andere zadels wordt de wol erin "gepropt". Bij schleese zadels wordt er gevuld in laagjes. Dat zou een pak beter zijn. In de budget lijn van schleese is dat echter niet het geval naar ik mij meen te herinneren.

Hahahaha OMG. Trap er niet in. Wol wordt precies op dezelfde manier in een Schleese als in elk ander zadel 'gepropt'. Dat is namelijk afhankelijk van de kwaliteit van de zadelmaker. Het zoveelste marketingl*lverhaal dus uit de Amerikaanse geoliede Schleese marketingmachine.

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:39

ik heb een wow... ik vertel enkel wat er mij gezegd wordt en geef daarbij duidelijk aan dat het van een schleese verdeler komt. Men doet er maar mee wat men wil....

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:44

Dan ben ik blij voor jou Thorrie. Ik wil alleen maar waarschuwen. Blijf zelf kritisch nadenken in het geval van Schleese. De verhalen en verkooptactieken -kunnen- overweldigend zijn. En daardoor een heel, heel dure mislukte grap.

WoW heb ik geen verstand van.

Thorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:51

Ook achter wow zit een goed geoliede marketing, heb ik de indruk. Ze komen wel niet zo professioneel over als Schleese. Mijn paard wou geen budgetmodel van schleese. Dat was erg duidelijk. ;-) En ik had geen budget voor een echte. Daarmee zijn we bij de wow uitgekomen.

Goed dat je de mensen waarschuwt dmv je eigen ervaringen trouwens, Olympia; Ik kan me in jouw geval echt wel voorstellen dat je erg kritisch ben t geworden. Terecht trouwens!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:24

Thorrie schreef:
Citaat:

Van Wow weet ik precies hoe de kussens er van binnen uitzien, zelf gezien bij de fitter. Sommige Schleese zadels zijn nog op lucht. Ik vroeg mij af of Schleese dezelfde opbouw heeft als een Wow kussen. Wow bestaat niet alleen uit lucht, maar bevat ook nog een soort foam. Misschien dat Schleese dat ook gebruikt in de (oudere) luchtkussens?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:29

Dit is een oud topic, waarin ik vorig jaar had aangegeven nog op een aantal vragen in te gaan.
Dat is er destijds niet meer van gekomen.
Ondertussen zijn er incorrecte antwoorden gegeven en ook vragen bij gekomen.
Dat eerste vind ik zelf erg jammer. Maar ik ga daar nu niet meer gedetailleerd op in.
Ook omdat iemand omtrent een persoonlijk probleem met een zadelmaker verwijten maakt naar een zeer gerenommeerd zadelmerk. Erg jammer, en ik hoop dat andere geïnteresseerden zich daar niet te veel door laten afleiden.

Wel wil ik aangeven dat ik gisteren het eerste deel van een informatieve serie over zadelpasvorm voor de ruiter op mijn website en facebook heb geplaatst. In dit deel wordt ingegaan op een eerste aspect met betrekking tot de pasvorm van zadels voor vrouwen anders maakt. In opvolgende delen zal ik op vele andere aspecten in gaan: Zadelpasvorm & de ruiter - deel I

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:43

2005 schreef:
Van Wow weet ik precies hoe de kussens er van binnen uitzien, zelf gezien bij de fitter. Sommige Schleese zadels zijn nog op lucht. Ik vroeg mij af of Schleese dezelfde opbouw heeft als een Wow kussen. Wow bestaat niet alleen uit lucht, maar bevat ook nog een soort foam. Misschien dat Schleese dat ook gebruikt in de (oudere) luchtkussens?

Flair wordt standaard gecombineerd met foam.

Er is een periode geweest waarin Schleese inderdaad zadels verkocht met Flair.
Deze zadels zijn in Nederland verkocht in de tijd dat Danny Kroetch nog voor Schleese werkte. Hij werkt alleen met Flair en de door hem verkochte zadels zijn dan ook voorzien van Flair kussens. Dit zijn dus oudere modellen, waarin Flair zo is ingebouwd zoals dat ook bij Wow gebeurd.

Daarnaast is er een zadelmaker die in Nederland en Duitsland zadels van het label Schleese verkoopt met Flair. Bij mijn weten bouwt zij zelf de Flair in.

Op speciaal verzoek is het ook mogelijk om een Schleese zadel te bestellen met vanuit de fabriek ingebouwde Flair kussens. Het heeft niet hun voorkeur, maar als de klant het wil, dan is alles mogelijk. Ze bouwen de Flair nu wel daadwerkelijk anders in. Ze gebruiken meer foam dan normaal gesproken met Flair gebeurt. Het kussen is dan met meer lagen opgebouwd.

Met betrekking tot wolvulling: elke goede zadelmakerij vlecht als het ware de wol in laagjes in het kussen wanneer een kussen nieuw gevuld wordt. Dit om een zo gelijkmatig mogelijk gevuld kussen te krijgen met de juiste vering.
Dat doet Schleese in de fabriek, maar dat doen alle andere gerenommeerde zadelmakerijen ook.
Wanneer een zadel bijgevuld wordt, worden daar de vulgaten voor gebruikt. Het is dan niet mogelijk om in laagjes te vlechten, bij geen enkel zadel.
Laat je de vulling volledig vervangen door de zadelmaker, dan zal de kwaliteit van het werk afhangen van de kundigheid van de zadelmaker. Een goede betrouwbare zadelmaker maakt het kussen los en vult het kussen volledig opnieuw volgens de methode zoals dat ook in de fabriek van dat zadelmerk gehanteerd wordt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:52

wat een duidelijke uitleg Aimee, ik ga als ik tijd heb zeker je link eens bekijken.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:53

Aimee schreef:
Ondertussen zijn er incorrecte antwoorden gegeven en ook vragen bij gekomen.
Dat eerste vind ik zelf erg jammer. Maar ik ga daar nu niet meer gedetailleerd op in.
Ook omdat iemand omtrent een persoonlijk probleem met een zadelmaker verwijten maakt naar een zeer gerenommeerd zadelmerk. Erg jammer, en ik hoop dat andere geïnteresseerden zich daar niet te veel door laten afleiden.

Dat ben ik neem ik aan....
Ik ben het met je eens dat mijn probleem voor een groot deel (maar niet alleen) bij de zadelmaker ligt. Daar kan ik nu niet dieper op in gaan. Aan de andere kant is mijn verhaal geen toevalstreffer en ben ik inmiddels al lang niet meer de enige met problemen met zadels van dit merk. En daarnaast voel ik me -ook door de fabrikant- in de steek gelaten met mijn probleem van € 4000,-.

Het enige wat ik er nog over kwijt wil is dat we het allemaal moeten doen met de kennis die op dit moment beschikbaar is. Iedereen probeert de beste keuze te maken voor het paard en de ruiter. De kennis die we nu hebben kan over een paar jaar alweer achterhaald zijn. En daarbij is het net als in de echte wetenschap; je moet kritisch blijven als consument. Onderzoekers (gekwalificeerd of zelfuitgeroepen) kunnen er ook naast zitten met een theorie die op veel vlakken lijkt te kloppen, maar op een essentieel punt niet. Bepaalde theorieën kunnen na verloop van tijd verworpen worden op basis van voortschrijdend inzicht.

Paarden liegen niet. Pijn is pijn en de oorzaak kan echt bij een zadel liggen. Ook bij zadels van een gerenomeerd merk.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:27

Ik heb niet alles doorgelezen en ben erg blij met mijn custom terwijl ik mij eerder altijd open reed op elk zadel, nu alleen als het heel erg warm is *gewoon gevoelige huid* Maar voor de beste houding en om mijn heupen te ontlasten zouden mijn beugels ook verder naar achteren moeten. Weet iemand of de beugelophanging gewoon door een zadelmaker naar achteren kan worden gezet?
Ik zal sowieso custom eens een mail sturen. Gr Claudia