zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 17:10

Ja, klopt maar dat is weer zo"n dure deken en heb alleen maar luchtigere deken nodig vd hele warme dagen.
Dus voor die enkele dagen per jaar vind ik zo"n dure deken v erbij niet nodig.

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:28

Zelf geen ervaring mee, maar ik hoor er toch vaak goede commentaren over :)

NishwiKiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:45

Kwa mugjes helpt de deken niet. Tegen andere vliegsoorten wel, maar of dat door de print komt?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:57

Dat komt doordat print dat is wetenschappelijk bewezen. Daarom hebben zebra's strepen :j

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:36

tamaramt schreef:
Ja, klopt maar dat is weer zo"n dure deken en heb alleen maar luchtigere deken nodig vd hele warme dagen.
Dus voor die enkele dagen per jaar vind ik zo"n dure deken v erbij niet nodig.

Ik heb nu dus precies hetzelfde.
De rambo deken bevalt super en beschermt goed maar hij is wat aan de dikke kant.

Nu heb ik inmiddels een nieuwe opgestuurd gekregen omdat de ander kapot is gegaan. Paard zijn benen zijn aan het genezen dus dat komt wel goed.
Ik zit eraan te denken om hem maar om te ruilen voor een andere dunnere van Rambo.
Wel jammer dan van de andere gekochte dekens en ik heb het idee dat de sweet itch hoody wel erg goed beschermt.

Bovendien vind ik het altijd wel leuk als de groep dezelfde dekens op heeft :o Lastig deze keuze !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:50

Mijn ervaring is dat er onder een dunnere juist veel eerder gezweet wordt :j , rambo is UV werend dus ze worden niet zo warm eronder. Ik heb een Rambo sweet itch hoody en een Rambo protector. Beide kunnen met 30 graden opblijven en wordt niet onder gezweet. Een dunnere had ik van Amigo en daar haalde ik met 30 grade paard wel zeiknat onder vandaan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 08:10

Nou, die van mij staat met 23/25 graden met zon echt zeiknat onder de rambo sweet itch hoody hoor!
vandaar ook mijn zoektocht naar net zo"n goede deken als de rambo sweet itch hoody maar dan luchtiger en goedkoper :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:17

Dat is een vrij lastige want de meeste dunnen zijn niet uw werend dus alsnog een heel nat paard... Wat je misschien nog zou kunnen proberen is de nieuwe Amigo bug buster vamoose, die is wel uv werend en model lijkt heel erg op de Rambo SIH die is met korting bij divoza nu 90..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 08:50

Ja, die ligt goed. Had ik afgelopen week gepast van een vriendin maar de hals is zo kort...
Met grazen vliegen de dazen er zo in :(
Ben nu aan het denken om de amigo mio te kopen en er zelf een hals op te zetten(heb thuis losse vliegenhals)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:52

ja dat heb je met vliegendekens wel altijd helaas... korte hals... En de eczeemdeken van epplejeck zelfde model als rambo SIH is dat niet wat? Die is veel dunner in stof.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:14

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:24

tamaramt schreef:
Nou, die van mij staat met 23/25 graden met zon echt zeiknat onder de rambo sweet itch hoody hoor!
vandaar ook mijn zoektocht naar net zo"n goede deken als de rambo sweet itch hoody maar dan luchtiger en goedkoper :)

Wat misschien een idee zou kunnen zijn is een uv werende deken van Vantaggio. Deze gebruikte ik voor ik voor onze vos op de bucas overstapte. Vooral het uv werende vond ik prettiger als het weer eens bloedheet was. Qua kosten is het ook niet slecht.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 13:13

magootie schreef:
Ik heb vorige week de Amigo Bug Rug gekocht en ligt als een huis! Mooie deken met een goede pasvorm!
De zebra krijgt mijn paard niet meer op!

Deze:
[ Afbeelding ]

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6103/41363

dat zijn idd hele fijne dekens :D
Ik zweer ook bij rambo en amigo qua pasvorm.
Maar de hals komt maar halverwege met grazen...

Ik heb vanmiddag de laatste poging gedaan en een vliegendeken met lange hals van sectolin gekocht.
Als die niet past heeft ze pech en krijgt ze alleen nog de rambo sweet itch hoody op

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 13:15

samirah schreef:
tamaramt schreef:

Wat misschien een idee zou kunnen zijn is een uv werende deken van Vantaggio. Deze gebruikte ik voor ik voor onze vos op de bucas overstapte. Vooral het uv werende vond ik prettiger als het weer eens bloedheet was. Qua kosten is het ook niet slecht.

op de foto van ooteman trekt de deken van alle kanten op het paard en de hals is te kort en erg strak...

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:29

Dan pak je toch een maatje groter? De dekens gaan t/m mt 225.
Ik liep met de vos ( modelletje tank) ook tegen een wat korte hals en wat strak zitten aan. Met de deken een maatje groter geen probleem meer.

Het blijft gewoon een kunst om de voor jouw paard specifieke perfecte deken te vinden. :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:08

Ik heb een sectolin liggen en die heeft een erg lange hals maar op de 1 of andere manier zweten mijn paarden eronder.
Ik vind het geen fijne deken het is nu bij ons de voor nood deken.

Ik heb gebeld met de paardendrogist over dekens. Als je paard het onder de rambo sweet itch hoody warm heeft dan heeft hij het onder iedere deken warm. De rambo staat bekend schijnbaar om zijn uv werend materiaal. Ik moet wel bekennen dat ze onder de sectolin zweten en onder de rambo niet.
De dikte van de stof maakt niet uit met een mazige stof. Daar in tegen beschermt de stof wel beter omdat ook de kleine mugjes er niet doorheen kunnen en de dazen ook niet.

Ik laat het voorlopig bij de rambo. Hij bevalt heel goed en dekt alles mooi af ook de buik. Dit mis ik bij vele dekens. Ook is de hals lang genoeg en schuurt en trekt hij nergens.

Mocht ik ooit een andere deken erbij nemen dan wil ik een amigo bug buster maar daar is de hals niet lang genoeg van maar beschermt wel de buik.
Ik heb een goede bescherming nodig vanwege de hordes dazen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 15:17

Echt? heb jij een foto van je sectolin deken? Kijken of het dezelfde deken is. Mag via pb :)
Ik betwijfel sowieso of deze deken wel gaat passen. :(
maar nogmaals als deze niet past dan houd ik het bij de rambo sweet itch hoody de gehele zomer :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:00

Ik heb deze :

http://www.bokt.nl/markt/ad/152462/sect ... design-205 ( is niet die van mij hoor )

Hals is heel lang en laat geen ruimte over maar van voor is hij gevoerd en al mijn paarden zweten eronder en onder de rambo niet.
Hij is van voor niet ruim en valt klein dus een maat groter nemen. Bij mijn paard heb ik een stukje bil over.

Ik heb hem nu achter de hand als extra deken gebruik hem niet meer. Dazen prikken bij mij er snel door heen.

Fijne deken maar persoonlijk vind ik de rambo veel beter ook voor de stekende dazen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:13

Ik heb de sectolin, hals super fijn in lengte. Maar voor mijn paard te krap op de borst.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:23

Ik heb de shires deken nog niet voorbij zien komen, geen zebraprint, maar hetzelfde model als de rambo sweet itch, met een mooie buikflap en ook uv werend. En een stuk goedkoper! Ej heeft deze in hun collectie.
Qua pasvorm is het toch per paard even zoeken denk ik, mijn jonge merrie past bv de rambo heel slecht, krijgt mega schuurplekken op haar borst er van.. smal kippeborstje, en dat voor een haflinger haha!

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:30

Eigenlijk zou er een deken passer moeten bestaan, net als met een zadel. Gat in de markt :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:27

maessie schreef:
Ik heb de shires deken nog niet voorbij zien komen, geen zebraprint, maar hetzelfde model als de rambo sweet itch, met een mooie buikflap en ook uv werend. En een stuk goedkoper! Ej heeft deze in hun collectie.
Qua pasvorm is het toch per paard even zoeken denk ik, mijn jonge merrie past bv de rambo heel slecht, krijgt mega schuurplekken op haar borst er van.. smal kippeborstje, en dat voor een haflinger haha!

Ik heb een hele smalle merrie type dressuurhertje en een spring tanker en beide passen ze de rambo perfect .

schrikdraad schreef:
Eigenlijk zou er een deken passer moeten bestaan, net als met een zadel. Gat in de markt :)

Of een horseware deken met zebraprint , buikflap en lange hals :+

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 21:42

viphorse schreef:
Ik heb deze :

http://www.bokt.nl/markt/ad/152462/sect ... design-205 ( is niet die van mij hoor )

Hals is heel lang en laat geen ruimte over maar van voor is hij gevoerd en al mijn paarden zweten eronder en onder de rambo niet.
Hij is van voor niet ruim en valt klein dus een maat groter nemen. Bij mijn paard heb ik een stukje bil over.

Ik heb hem nu achter de hand als extra deken gebruik hem niet meer. Dazen prikken bij mij er snel door heen.

Fijne deken maar persoonlijk vind ik de rambo veel beter ook voor de stekende dazen.

Die van mij is helemaal grijs met vaste hals.
Ik denk ook dat deze te krap word bij de borst. Morgen maar eens passen maar ben er bang voor :(

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:22

Ik ook .... Had jij nou die QHP geprobeerd ?

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:28

heb ook deze sectolin en vind m super dazen komen er bij mij niet doorheen maar wel idd een maatje groter nemen