Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:57

Niet dat de zadelmaker winst wil maken, maar dat je particulier eenzelfde zadel voor 700 niet kwijt kunt maar dat een zadelmaker daar dan alsnog 900+ voor kan vragen én het zadel nog zo kwijt is ook. Puur en alleen omdat hij zadelmaker is :)

Hier ook: mijn zadel is getaxeerd op waarde 1100, maar heb de tip gekregen om hem voor 800 te adverteren anders zat ik te ver boven de "marktwaarde" vergeleken bij andere tweedehands Hulsebos zadels op MP. Diezelfde zadelmaker geeft er echter bij inruil ook maar 800 voor, waarna het zadel voor de werkelijke waarde van 1100 de site op zou gaan.

bakkabouter

Re: Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:06

Bij een zadelmaker betaal je een stuk voor de service, om er maar even een naam op te plakken. Als ik een zadel bij een zadelmaker koop (nieuw of 2e hands, dat doet er dan al niet toe), dan kan ik een aantal opties met elkaar vergelijken, en kijkt er iemand met verstand van zaken of het zadel goed ligt en/of aan te passen is. Dat zijn zaken die ik moet missen als ik particulier een zadel koop, en die ik echt wel belangrijk vind.
Daarbij komt ook nog dat het type zadel dat ik zoek, niet voor het oprapen ligt. Dan kom je heel snel bij een zadelmaker uit, en dan wil ik daar gerust dat 'beetje' extra voor betalen, dan weet ik tenminste zeker dat ik ook echt geholpen ben :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:20

Ik wil mijn zadel nu ook verkopen en een nieuwe aanschaffen. Ik heb het tot nu toe via de zadelmaker gedaan. Hij neemt het zadel over en bied een nieuw zadel aan. Winst zul je er niet op maken, maar wel een handige manier!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:48

bakkabouter schreef:
Bij een zadelmaker betaal je een stuk voor de service, om er maar even een naam op te plakken. Als ik een zadel bij een zadelmaker koop (nieuw of 2e hands, dat doet er dan al niet toe), dan kan ik een aantal opties met elkaar vergelijken, en kijkt er iemand met verstand van zaken of het zadel goed ligt en/of aan te passen is. Dat zijn zaken die ik moet missen als ik particulier een zadel koop, en die ik echt wel belangrijk vind.
Daarbij komt ook nog dat het type zadel dat ik zoek, niet voor het oprapen ligt. Dan kom je heel snel bij een zadelmaker uit, en dan wil ik daar gerust dat 'beetje' extra voor betalen, dan weet ik tenminste zeker dat ik ook echt geholpen ben :)

Inderdaad, niets vreemds aan.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:06

Ieders mening toch Nies ;)

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:34

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:47

Ik had een z.g.a.n. tweedehands wintec pro dressuurzadel aangeschaft voor mijn dochter. Helaas bleek het toch niet geschikt te maken voor ons paard. Met winst weer verkocht na ongeveer een maand. Een goede advertentie met de kenmerken en foto's van alle kanten. Geen emotie, zoals: Helaas moet ik mijn heerlijk zittende zadel verkopen.... Daar heeft de potentiėle koper niets aan. Die maakt nl. zelf wel uit of het zadel lekker zit. Houdt het zakelijk.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:42

Hier een slechte ervaring gehad afgelopen week met een zadelpasser van fanleer.nl die met een auto vol tweedehandszadels van zadelgemak.nl langskwam. Ik dacht het op deze manier eens goed aan te pakken met mijn jonge merrie, we hebben een twaalf zadels gepast waarvan er eentje netjes lag, een nieuwe ainsley ruben met verstelbare boom. Deze heb ik in eerste instantie overgenomen, maar omdat ik toch wat twijfelde over de te lage prijs voor zon nieuw zadel (eenderde van de nieuwwaarde)heb ik hem de volgende dag door een andere zadelpasser na te laten kijken. Het bleek dat de kussens ongelijk waren! Ook mistten het garantiebewijs en het sleuteltje, al kon ik daar nog wel mee leven als het zadel goed was geweest..
Bestel je een zadelpasser om zulke dingen te voorkomen, krijg je dit.. Dag geld voor het zadelpassen, gelukkig kon het zadel nog wel retour door mn snelle nakijkactie.

Ik heb inmiddels een compleet nieuw zadel, met garantie, die wel goed is gelukkig :)
Wel mijn passier niet ingeruild, maar die ligt gelukkig niet in de weg, dus mocht iemand nog een nette passier patron voor een leuke prijs zoeken.. :) zet hem eerst maar eens op facebook.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:27

Dat probleem ken ik maessie en dat was niet eens een tweedehands zadel maar een gloednieuw zadel. De zadelpasser van de winkel kwam dat passen en het paste perfect volgens haar.

Paard begon echter vervelend te worden en toen ik achter mijn dochter fietste viel mij op dat het zadel hartstikke scheef was. Was scheef uit de fabriek gekomen. Stübben gemaild en die bleken geen zaken meer te doen met de betreffende winkel. Ze wilden wel het zadel kosteloos in orde maken maar dan moest het naar Duitsland. Uiteindelijk niet gedaan omdat wij wilden dat het zadel meteen aangepast zou worden aan het paard.

Nieuw is ook geen garantie helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:04

Ik kom ook niet echt van mijn massimo af.
Terwijl hij echt nog zo goed als nieuw is...
Toch nog meer zakken in prijs?>

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:34

Vientje schreef:
Niet dat de zadelmaker winst wil maken, maar dat je particulier eenzelfde zadel voor 700 niet kwijt kunt maar dat een zadelmaker daar dan alsnog 900+ voor kan vragen én het zadel nog zo kwijt is ook. Puur en alleen omdat hij zadelmaker is :)

Hier ook: mijn zadel is getaxeerd op waarde 1100, maar heb de tip gekregen om hem voor 800 te adverteren anders zat ik te ver boven de "marktwaarde" vergeleken bij andere tweedehands Hulsebos zadels op MP. Diezelfde zadelmaker geeft er echter bij inruil ook maar 800 voor, waarna het zadel voor de werkelijke waarde van 1100 de site op zou gaan.

De zadelmaker van de winkel waar ik mijn nieuwe zadel kocht (en waar het "oude" ook vandaan kwam) zei ook eerlijk: Probeer hem particulier te verkopen, dan verdien je er meer aan. Een winkel of zadelmaker wil uiteindelijk ook nog wat aan het zadel overhouden en zal je er minder voor geven dan een particulier. Dat is logisch, maar wel een keuze waar je over na moet denken bij de verkoop....

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:39

Tot nu toe heb ik altijd mijn oude zadels bij een zadelmaker ingeruild. Dat heeft me best wat geld gekost, maar als ik bovenstaande verhalen lees ben ik blij dat ik het zo heb gedaan.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:46

Ja precies, het is een keuze. Wil je er sneller vanaf (lees: heb je het geld sneller nodig) dan kun je voor de snelle verkoop gaan. En wat minder "winst" opsteken. Dan het particulier proberen en mogelijk een lange tijd met een zadel te koop zit.... Wat je dan waarschijnlijk ook langzaam aan gaat laten zakken in de prijs.
Ik had toen een vaste prijs afgesproken. In de tijd dat mijn nieuwe zadel op maat gemaakt werd, probeerde ik het particulier. Zodra het nieuwe zadel er was, en mijn oude nog niet verkocht. Nam de winkel het voor die afgesproken prijs over. Echt op het nippertje was er een particulier die het voor een prima bedrag overnam.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:51

Ik heb op zich niet zoveel haast met mn passier gg, maar ik denk dat ik er nu eigenlijk al een hele nette prijs op heb gezet, omdat de werkelijke waarde nog wel een aardig stukje hoger ligt.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:08

Kamy, dat is een goede afspraak.
Ik ben eigenlijk te gemakzuchtig om met een zadel te leuren, veel te lastig :o (en rijk zal ik nooit worden).

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 07:12

Tsja via mp etc krijg je echt de meest uiteenlopende en vreemde reacties. Of mensen uit de andere kant van het land "mag ik het proberen". Daar kun je eigenlijk niks mee. Je zoekt toch die ene spelt die dichtbij genoeg is en die ook wil betalen voor je zadel. ...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 07:17

Ik heb op MP geen enkele rare reactie gehad. Zal wel aan het merk of de prijs liggen

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 07:17

Kun je het proberen niet met verzenden regelen?
Hier stuur ik regelmatig zadels op die ook weer met de post terugkomen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 07:23

Opsturen is bij mij verkocht. Passen na het betalen van het volledige bedrag wil ik nog wel doen, maar dan wel met duidelijk afspraken en binnen 1 a 2 dagen weer terugbrengen.

Ik heb 1x keer een dame gehad die na twee weken een berichtje stuurde dat ze de zadelmaker nog even liet komen en dan waarschijnlijk het zadel wel wilde houden... :') Ze was helemaal verontwaardig dat een proefrit van twee weken niet bij de deal zat.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:55

Hee mar!

Ik had dit ook met mijn Fryso. Heb ik ook ontzettend lang te koop gehad en uiteindelijk in prijs gezakt naar €600. Deze was wel ouder als die van jou en had blauw op de kussens en lepel. Uiteindelijk heb ik hem verkocht aan Duitse mensen.

Fryso is wel een populair zadel maar past vrijwel alleen op een fries. Tenzij het een kleinere boommaat is. Als ik jou was zou ik hem gewoon inruilen, winst ga je toch niet op redden. En bij tweespan ruilen ze niet in op tweedehands, ook wel erg jammer want zij willen wel graag tweedehands Fryso's hebben.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:20

@percy: dat was ook de enige nieuwe die erbij zat, dus ook af fabriek al scheef. Volgens mij staat ainsley wel goed bekend anders, maar deze rubens was toch wel een maandagochtendgevalletje :) ik had hem ook nog wel aan kunnen laten passen, maar hij lag nu perfect recht met de scheve kussens, dus wilde de gok niet wagen. Voor t zelfde ligt hij hardstikke scheef als de kussens er weer recht onder zitten! Daar ga ik mn puppypaard niet aan wagen :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:11

Ik heb mijn zadel vandaag eindelijk na een paar maanden verkocht voor een nette bedrag.

Leetje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:20

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:23

Leetje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:25

Hoe draai je de foto's op marktplaats :+ ze staan op mijn computer namelijk wel goed... Ik had beetje rondgezocht en er stonden een aantal van dezelfde erop tussen de €800,- en €1.000,-