Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:00

Niet helemaal essie. Neem nou mijn voorbeeld van de kep italia....
Sorry maar ik kan en wil geen 600 euro voor een cap betalen, dat is verdikke 3 maanden stalgeld, of ruim een half jaar boodschappen....
Maar hij zat wel het beste.
Helaas moet ik dan kiezen voor minder comfort

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:03

Kom op nou, je koopt toch geen Swarovski-zweepje om de blingbling die het geeft in binnenbaklicht? :')
Een zweepje is een zweepje.
Maar dan nog: het effect is hetzelfde toch? Met duur of goedkoop zweepje?

Mensen slaan door op randartikelen, zoals een zweepje.
Een zadel of een bit of hoofdstel moet gewoon perfect passen en lang mee kunnen gaan, ongeacht de naam die eraan hangt.

Een cap of bodyprotector, ook goed. Dat is voor je eigen veiligheid en comfort, maar is die prijs wel correct? Spelen die fabrikanten niet in op mensen hun besef of vrees van veiligheid..?
Ouders hebben ook een groot aandeel in veiligheid en de rest.
Kids maken daar ook vaak misbruik van. :=
Niets is leuker om met een superdure BP te verschijnen in de les en neer te kijken op je mede-lesgenootjes die dat ding niet hebben/ kunnen betalen, maar of ze er beter door paard rijden? :+
Ik ben geen enkel kid tegengekomen die zei: ik wil dit niet aan, want dan rijdt ik voor banketstaaf.
Ook weer een gevalletje: wat de gek er voor geeft...

Paardenbusiness is gewoon geld, geld, GELD!
Poetskist nu: rond EUR 20,00
15 jaar geleden, gereedschapskist MET radio bij Gamma: EUR 5,00.
Heeft het superlang gehouden, totdat Tom wilde veranderen van muziekzender... :+

Of Google eens paardenemmer, vanaf 15 Euro.
Een bouwmarktemmer kost rond 1 Euro...
Mja, wat je wilt... ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:04

LadyMadonna schreef:
Sorry maar ik kan en wil geen 600 euro voor een cap betalen, dat is verdikke 3 maanden stalgeld, of ruim een half jaar boodschappen....

Maar dat zegt Essie toch? Jij hebt het ook zo goedkoop gemaakt als jij wilt. Je hebt een consessie gedaan op het comfort, met bovenstaand argument. Nou, dat is toch prima?
Ik denk dat er uiteindelijk maar heel erg weinig mensen zijn die jou veroordelen omdat je geen Kep draagt ;) Je wordt er eerder op aangekeken als je flink geld uitgeeft aan uiterlijk vertoon. Meestal omdat het een andere partij onzeker maakt, en is uiteraard evenmin oké als het veroordelen omdat de andere partij zich te goed voelt om minder geld uit te geven.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:07

MarvanTom schreef:
Kom op nou, je koopt toch geen Swarovski-zweepje om de blingbling die het geeft in binnenbaklicht? :')

Een zadel of een bit of hoofdstel moet gewoon perfect passen en lang mee kunnen gaan, ongeacht de naam die eraan hangt.

Een cap of bodyprotector, ook goed. Dat is voor je eigen veiligheid en comfort, maar is die prijs wel correct? Spelen die fabrikanten niet in op mensen hun besef of vrees van veiligheid..?
Niets is leuker om met een superdure BP te verschijnen in de les en neer te kijken op je mede-lesgenootjes die dat ding niet hebben/ kunnen betalen, maar of ze er beter door paard rijden? :+
Ik ben geen enkel kid tegengekomen die zei: ik wil dit niet aan, want dan rijdt ik voor banketstaaf.

Heeft het superlang gehouden, totdat Tom wilde veranderen van muziekzender... :+

Mja, wat je wilt... ;)

ja maar die paardenemmers zijn heel speciaal gemaakt voor paarden :j :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:12

MarvanTom schreef:

Mja, wat je wilt... ;)

Daarom zeg ik, leuk voor aan de muur! :D

De paardensport is gewoon een booming business. Het gezegde "mensen met paarden hebben hemel op aarde..." (nou de rest ken je wel) is al decennia oud!
Paardensport is altijd al duurder geweest dan voetbal of volleybal, en er zijn talloze dingen die je nodig hebt voor het beoefenen van de sport. Een stel schoenen en een outfit zijn niet voldoende.
Dan is het toch logisch dat fabrikanten hiervan profiteren?

Kinderen die andere kinderen de loef afsteken met dure spullen... Tsjah, opvoedingsfoutje vanuit mijn oogpunt. Ouders die hun kinderen op jonge leeftijd al uitleggen dat een BMW meer aanzien geeft dan een Opel, vind ik sowieso fout bezig. Is niet de schuld van de fabrikant.
Dat is namelijk hetzelfde als zeggen dat de voedingsindustrie ons dik maakt... Nee, we kiezen zelf wat wij en onze kinderen moeten eten: Het is niet zo dat de fabrikant ons een handleiding voorlegt en vertelt dat we onszelf en kids moeten vetmesten.
Zo staan de fabrikanten in de paardensport niet op de stoep om ons te vertellen dat we het duurste of het lelijkste of het beste moeten kopen. Daar kiezen we allemaal zelf voor. Vervelend dat de paardensport aan trends onderhevig is, maar of we daar in mee gaan kiezen we uiteindelijk helemaal zelf voor.

Voor een poetskist kan je naar de Action, Blokker, Ikea. Ben je ook goedkoop uit. Weliswaar zonder radio, maar wie heeft er tegenwoordig geen radio in de stal hangen?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:25

Janine1990 schreef:
LadyMadonna schreef:

Maar dat zegt Essie toch? Jij hebt het ook zo goedkoop gemaakt als jij wilt. Je hebt een consessie gedaan op het comfort, met bovenstaand argument. Nou, dat is toch prima?
Ik denk dat er uiteindelijk maar heel erg weinig mensen zijn die jou veroordelen omdat je geen Kep draagt ;) Je wordt er eerder op aangekeken als je flink geld uitgeeft aan uiterlijk vertoon. Meestal omdat het een andere partij onzeker maakt, en is uiteraard evenmin oké als het veroordelen omdat de andere partij zich te goed voelt om minder geld uit te geven.

Ja precies?? Ik snap je niet helemaal LM, het is logisch dat je meer betaalt voor meer kwaliteit.
Dat is niet alleen bij paardensport, dat is met alles zo. Zo betaal je in de kledingwinkel voor cashmier ook meer dan voor acryl, betere en meer comfortabele kwaliteit. Dat de ene KEP goedkoper is dan de andere KEP, tja, dan gaat het verschil inderdaad in Swarovski steentjes en lederen afwerking zitten. Dat kan je nutteloos vinden, maar de ander hecht daar wellicht wel veel waarde aan. Ieder zijn ding ;)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:41

Ik hou ook van kwalitatief goede spullen, daarom 'bezuinig' ik niet op tuiggage en dekens voor mijn paard en kleding en schoeisel voor mezelf.

Het gaat vaak langer mee, heeft een betere pasvorm en geeft meer comfort. Maar ik heb dan ook niet ieder item in 20 kleuren liggen hoor, gewoon voldoende en geen overkill aan spullen wat je nog wel eens ziet. Ik heb liever 1 goed hoofdstel van goede kwaliteit zodat deze 10 jaar mooi blijft dan 3 goedkope rotzooi hoofdstellen van 20,- die na een jaar al zo stug zijn dat je de riempjes niet meer los krijgt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:51

essie_blue schreef:
Ja precies?? Ik snap je niet helemaal LM, het is logisch dat je meer betaalt voor meer kwaliteit.
Dat is niet alleen bij paardensport, dat is met alles zo. Zo betaal je in de kledingwinkel voor cashmier ook meer dan voor acryl, betere en meer comfortabele kwaliteit. Dat de ene KEP goedkoper is dan de andere KEP, tja, dan gaat het verschil inderdaad in Swarovski steentjes en lederen afwerking zitten. Dat kan je nutteloos vinden, maar de ander hecht daar wellicht wel veel waarde aan. Ieder zijn ding ;)

Ik vind het belachelijk dat ik kennelijk dus 600 euro uit moet geven voor een comfortabele cap....
Dat ik consessies doe is niet uit luxe. Ik zou ook liever iets op m'n hoofd hebben waarvan ik niet na een half uur hoofdpijn krijg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:58

LadyMadonna schreef:
Ik vind het belachelijk dat ik kennelijk dus 600 euro uit moet geven voor een comfortabele cap....
Dat ik consessies doe is niet uit luxe. Ik zou ook liever iets op m'n hoofd hebben waarvan ik niet na een half uur hoofdpijn krijg.

Consessies doe je nooit uit luxe :Y)
Consessies doen betekent dat je uit bepaalde overwegingen genoegen neemt met iets minder. In jouw geval de prijs, het mindere is een cap die je na een half uur hoofdpijn bezorgd.

Maar wat is er belachelijk aan de prijs? Kennelijk verkoopt KEP nu eenmaal met dergelijke prijzen. Kan de fabrikant weinig aan doen. Overigens zijn ze er ook al voor 359 euro, dat scheelt toch al weer 10 weken boodschappen ;)

Nogmaals, de fabrikant is niet verantwoordelijk voor de vorm van jouw hoofd. De fabrikant verplicht jou niet om een KEP te kopen. En in dit geval heb jij het ook niet als een verplichting gezien, dus ik begrijp nog steeds het probleem niet... :o?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:59

Dat is meer toeval denk ik, LadyMadonna. Ze kunnen niet voor alle hoofden iets goedkoops maken, meestal nemen ze gewoon de standaard hoofden als uitgangspunt. Inlegkruisjes of maandverbandjes aan weerszijden aan de binnenkant plakken wil wel helpen ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:07

Ik ben niet de enige met dit probleem, ik lees het regelmatig op bokt.
Ik stel toch nergens de fabrikant verantwoordelijk?
Ik vind het gewoon raar dat als er een aardige groep mensen is met dit probleem, je kennelijk alleen kunt slagen met een peperdure cap. (Die goed zat was 600 euro, die van 400 zat ook niet goed).
Paarden zijn mijn hobby, en ik voer mijn hobby graag uit zonder hoofdpijn, is het dan raar dat ik ervan baal dat ik geen betaalbare passende cap kan vinden? Jullie doen net of ik dat bedrijf elk moment een boze brief ga schrijven ofzo. :')
Ik ben zelf absoluut niet materialistisch. Ik geef niks om merken of setjes, ik wil alleen een betaalbare cap waar ik geen hoofdpijn van krijg

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:11

LadyMadonna schreef:
Ik ben niet de enige met dit probleem, ik lees het regelmatig op bokt.
Ik stel toch nergens de fabrikant verantwoordelijk?
Ik vind het gewoon raar dat als er een aardige groep mensen is met dit probleem, je kennelijk alleen kunt slagen met een peperdure cap. (Die goed zat was 600 euro, die van 400 zat ook niet goed).
Paarden zijn mijn hobby, en ik voer mijn hobby graag uit zonder hoofdpijn, is het dan raar dat ik ervan baal dat ik geen betaalbare passende cap kan vinden? Jullie doen net of ik dat bedrijf elk moment een boze brief ga schrijven ofzo. :')
Ik ben zelf absoluut niet materialistisch. Ik geef niks om merken of setjes, ik wil alleen een betaalbare cap waar ik geen hoofdpijn van krijg

Grappig, voor zover ik weet is er maar één model KEP en zijn de inlages ook allemaal hetzelfde. Het voordeel van die inlages is ook dat die zich wat naar je hoofd kunnen gaan vormen. Niet zoals bij Samshield, daar zit volgens mij traagschuim in de voeringen.

Maar doe er je voordeel mee ;) Een cap ontwikkelen voor die groep mensen met hetzelfde probleem. Ik denk dat de groep kleiner is dan je denkt en daardoor de kostprijs ook een stuk hoger ligt, waardoor de AVP ook hoger zal liggen, wil je nog wat winst maken.

De reden dat je deze reacties krijgt is dat je nogal overtuigt meldt dat het om belachelijke prijzen gaat. We begrijpen heus wel dat het voor jou ontzettend vervelend is, ik ken het en heb mijn portemonnee getrokken voor fatsoenlijke caps. Ik begrijp ook dat niet iedereen in die gelegenheid is. En dat het je tot wanhoop kan drijven, maar er is geen fabrikant die daar iets aan kan doen. En je doet een beetje overkomen alsof KEP er wel iets aan kan doen. Nouja, de prijs...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:18

Een heel aantal jaar geleden kwam Eurostar met de stripe in pads, die waren 55 euro en dat was al belachelijk vond men.
Daarna ging Eskadron er nog eens lekker overheen en sindsdien is het einde echt zoek voor de prijzen van dingen als zadeldekjes.
Je legt gewoon al 30-40 euro neer voor een flutdekje als je niet oplet.
Zelfs Harry's horse heeft nu dekjes van 50 euro, die een aantal jaar geleden volgens mij net 35 euro waren.

Hoofdstellen, je kunt nu echt geen budget hoofdstel kopen die ook nog een fatsoenlijke kwaliteit heeft.
Kocht laatst beugelriemen, 30 euro. Vertoonden al slijtage na 2 keer rijden en beschadigden ook nog mijn zadel. Reactie van de verkoopster was dat ik niet zoveel kon verwachten voor die prijs.
Echt belachelijk, als je niet teveel betaald moet je het dus maar normaal vinden dat iets in no time stuk is, hoe belachelijk is dat?
Ik kon er trouwens 80 euro bij leggen voor een duurdere variant, ook niet dat er nog een tussenklasse te krijgen was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:24

moonfish13 schreef:
Een heel aantal jaar geleden kwam Eurostar met de stripe in pads, die waren 55 euro en dat was al belachelijk vond men.
Daarna ging Eskadron er nog eens lekker overheen en sindsdien is het einde echt zoek voor de prijzen van dingen als zadeldekjes.
Je legt gewoon al 30-40 euro neer voor een flutdekje als je niet oplet.
Zelfs Harry's horse heeft nu dekjes van 50 euro, die een aantal jaar geleden volgens mij net 35 euro waren.

Hoofdstellen, je kunt nu echt geen budget hoofdstel kopen die ook nog een fatsoenlijke kwaliteit heeft.
Kocht laatst beugelriemen, 30 euro. Vertoonden al slijtage na 2 keer rijden en beschadigden ook nog mijn zadel. Reactie van de verkoopster was dat ik niet zoveel kon verwachten voor die prijs.
Echt belachelijk, als je niet teveel betaald moet je het dus maar normaal vinden dat iets in no time stuk is, hoe belachelijk is dat?
Ik kon er trouwens 80 euro bij leggen voor een duurdere variant, ook niet dat er nog een tussenklasse te krijgen was.

Ja Harry's Horse kan er wat van :') Ik vind het nogal wat geld voor gewone katoenen dekjes. Ik ben van de dekjes met koelende stof, gelukkig betaal je dan bij BR maar 40 euro.

Wat beugelriemen betreft: Passier! Kosten nu 50 euro zie ik, ik heb ze destijds voor iets van 40/42 euro gekocht. Maar die dingen zijn fantastisch! Mooi leer aan de buitenkant en binnenin zit gewoon nylon, waardoor de riemen niet uitrekken. Althans, niet zo erg als menig leren beugelriem ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:13

TJa, een wintec zadel is absolute topkwaliteit. Als het past en jij kunt er op zitten heb je echt een super zadel wat niet onderdoet voor eentje van 3000 euro.
Maar moet wel passen en jij moet er op kunnen zitten. Als ik het geld had kwam er weer een Fryso Legacy. Zit ik perfect in en lag goed op mijn paard (heb het zadel helaas verkocht omdat ze op stal te weinig voerden, waardoor zowel de zadelmaker als ik dachten dat het dus niet meer passend te krijgen was)

Hoofdstellen zijn echt slechter geworden. Vroeger had je voor 50 gulden topkwaliteit, nu is 100 euro vaak nog prut. Ik vind echter 50 euro echt wel de max en ben dus superzuinig op m'n spullen. Ik rij al 6 jaar met een hoofdstelletje van 25 euro in de aanbieding. Heb wel laatst een bling-glans neusriem speciaal voor m'n paard laten maken voor 32,50. Maar bijpassend bij het hoofdstel. Nu zijn hoofdstellen van 50 euro gewoon prut.

Dekjes had je vroeger voor 10-15 euro. De laatste 2 jaar zelfs niet meer voor dat bedrag in de aanbieding. Heel erg jammer.
Dekens maakt het merk echt niets uit, de pagony of EJ van 50 euro voldoen net zo goed als duurdere. Mijn paard draagt dus pagony en ej.

Caps kan ik gelukkig nog vinden voor 15-45 euro. (Decathlon)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:21

mijn hoofdstel van 89 euro is anders wel gewoon super zacht (van premiere)

en idd de goedkopere spullen zijn prut en vaak is alleen t duurste van goede kwaliteit wat wel egr jammer is

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:38

Mijn mooie kieffer van toen had al redelijk snel een groene neusriem ipv een zwarte. Dat was toen ook geen goedkoop hoofdstel. Ik had een nieuw hoofdstel besteld van Italiaans leder echt super, alleen de verkeerde gekregen Mexicaanse neusriem ipv een engelse.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:44

Ik heb een hoofdstel van Schumacher aan de muur hangen die me € 700,- heeft gekost. :wow: Het is prachtig, maar ik zou het nu nooit meer doen. Ik ben gelukkig niet beïnvloedbaar door setjes en andere mode spulletjes, dus daarmee bespaar ik wel geld. Wel wil ik graag goede spullen en koop ik bijvoorbeeld alleen maar dekens van Rambo omdat ik die het beste vind. Gelukkig doe je met kwaliteitspul ook wat langer, dus dat houdt het dan wel weer leuk. ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:56

Ik heb een döbert classic van 360€ als dagelijkse hoofdstel. Ok, ik gebruik niet alle onderdelen (had hoge en lage neusriem, leren springteugels en dressuurteugels en stangbakstuk), maar ik ben er nog altijd heel blij mee. Helaas ben ik mijn set dressuurteugels kwijtgeraakt. Ik zou het zo weer doen. Het hoofdstel is uniek, op maat gemaakt (alle stukken met gaatjes xfull, alle stukken met gespen full) en bruin onderlegd terwijl het zwart leer is. Hierdoor is het al van cob-hoofden tot xfull-hoofden gegaan, het enige riempje dat tot nu toe te klein is geweest, is het kinstukje van de aansnoerneusriem. Die valt heel klein (kleine full).

Ik zou hem zo weer kopen, hoewel het volgende hoofdstel waarschijnlijk toch een ander (goedkoper) hoofdstel wordt. Namelijk de Rambo Micklem bridle. Die had ik graag ook in döbert classic kwaliteit gehad, maar dat is er nu eenmaal niet. Dan houdt het op.

Ik heb ooit van HH een winterserie vrijwel compleet gekocht, met daaronder het duurste dekje. Die was 30€ en ook van dikke kwaliteit, suede, etc. Nu heb ik het dekje nauwelijks gebruikt omdat ik hem te dik vond, maar tegenwoordig is 30€ een schijntje voor een collectiedekje. Dat vind ik toch wel jammer, zelfs al heb ik er geen gebruik meer voor (moet een pad met inlages gebruiken).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 14:15

moonfish13 schreef:
Reactie van de verkoopster was dat ik niet zoveel kon verwachten voor die prijs.

Die reactie ken ik, echt zooo belachelijk! De prijs maakt niet uit, een nieuw product mag gewoon niet binnen een of twee weken stuk gaan. Heb hetzelfde gehad met een jas van €40 (mijn jas van €20 is jaren meegegaan).

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:28

Ik heb ondertussen wel geleerd dat je voor kwaliteit betaald.
Dus ja ik heb inderdaad een stubben hoofdstel(had er zelfs 2, 1 voor de training en 1 voor op wedstrijd helaas is er 1 door paardlief kapot getrokken zeer recent) a toen de tijd ruim 600 gulden stuk.(nu zijn ze bijna 400 euro die ik heb)
Ja ik rij met stijgbeugels van 250 euro(sprengers) en ja mijn paard heeft een myler van ruim 100 euro in.
Ben ik nou gelijk een rijkeluis zot??
Nee want ik weet dat dergelijke investeringen zichzelf terug betalen. Mijn stubben hoofdstel(len) zijn ruim 15 jaar oud maar zien er nog als nieuw uit en die gaan voorlopig dus nog wel even mee. Als ik zie hoe een "goedkoop" rossner hoofdstel eruit ziet na een jaar nou dan denk ik niet dat die nog een jaar meegaat...

Zelfde voor mn kentucky en pikeur broeken die dingen zijn al jaren oud maar doen het nog meer dan uitstekend, een goedkope hh broek daarin tegen lag bij mij na 8 maanden in de prullenbak omdat de stof bij het kruis door was.

Dus uiteindelijk hebben mijn dure stullen er juist voor gezorgt dat ik goedkoper uit ben. Ik hoef niet om de paar maanden een rijbroek van 50 euro aan te schaffen, ik heb 1x geinvesteerd in een broek van 160 euro maar doe ik dan wel al 6 jaar mee. Of na 3/4 jaar een nieuw hoofdstel aan te schaffen a minimaal 80 euro...

Dus ik denk TS dat je het juist van de andere kant moet zien. Goedkoop is meestal(of je moet net geluk hebben) duurkoop, ik geef liever meer uit aan goede kwaliteit waardoor ik weet dat ik de komende jaren er weer vanaf ben.

Overigens ga ik dus niet mee net allerlei mode grillen, ik heb vooral basiskleuren en rij met alles tot het echt op is. Dan maakt het mij die investering dus niet uit.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:43

Ik heb niet 'veel' paardenspul maar wel spul van kwaliteit.
Kost een duit maar ik kan er jaren mee vooruit.
Long-term investment :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:49

Maar eerst ging het goedkope spul ook jaren mee, nu niet meer :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:29

Janine1990 schreef:
Wat beugelriemen betreft: Passier! Kosten nu 50 euro zie ik, ik heb ze destijds voor iets van 40/42 euro gekocht. Maar die dingen zijn fantastisch! Mooi leer aan de buitenkant en binnenin zit gewoon nylon, waardoor de riemen niet uitrekken. Althans, niet zo erg als menig leren beugelriem ;)

Bedankt voor de tip :)) Ik heb net een nieuw zadel gekocht en heb nog beugelriemen nodig :D

Bij ons op stal ben ik ook diegene die het meeste geld uitgeeft aan spul denk ik. Zo heb ik mijn hengst waarmee ik wedstrijden rij. Vorig jaar april heb ik voor hem een nieuw zadel laten aanmeten, een Kieffer Lusitano (dressuur). Prijskaartje €2000. Mijn tweedehands vzh van Bates is hij uitgegroeid en omdat paard toch jaar is intussen en redelijk stabiel qua bouw, heb ik vorige week een nieuwe Prestige Versailles erbij gekocht als spring/cross zadel. Eind dit jaar wil ik voor mijn tinker een zadel op maat laten aanmeten en bestellen. Mijn hoofdstellen zijn ook niet de goedkoopste: een tweedehands Rambo Micklem Multi (€120) en een Dyon (€215 nieuw). Intussen spaar ik voor goede crossbeschermers. Die zullen ook gerust rond de €150 tot €250 gaan kosten per paard. Maar ik wil gewoon dat ie degelijk, duurzaam materiaal heeft.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:44

Ik koop alleen wat nodig is en dan is prijs minder belangrijk, maar ik ga wel voor simpel en dan is het al vaak goedkoper. Trends en nieuwe collecties interesseren me niet. Halster incl touw voor 5.95 gekocht. Twee is voldoende. Enige waar ik dan oplet is dat het geen stug nylon is. Hoofdstel was 42 euro en gebruik ik al 11 jaar, leer is nog net zo soepel als toen ik hem kocht en ik ben echt niet van de poets. Pikeur rijbroek heb ik dan weer slechte ervaring mee. Reed al 10 jaar met een broek welke toen 85 gulden kostte. Mijn pikeur van 140 euro binnen een half jaar de rek eruit op twee plekken. Zadel moet goed zijn en als dat er dan een van 400 euro is heb ik geluk en als het er een van 1500 is heb ik pech, maar gezondheid van mijn paard is het belangrijkste.