Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LadyMadonna schreef:Niet helemaal essie. Neem nou mijn voorbeeld van de kep italia....
Sorry maar ik kan en wil geen 600 euro voor een cap betalen, dat is verdikke 3 maanden stalgeld, of ruim een half jaar boodschappen....
Maar hij zat wel het beste.
Helaas moet ik dan kiezen voor minder comfort
MarvanTom schreef:Kom op nou, je koopt toch geen Swarovski-zweepje om de blingbling die het geeft in binnenbaklicht?![]()
Een zweepje is een zweepje.
Maar dan nog: het effect is hetzelfde toch? Met duur of goedkoop zweepje?
Mensen slaan door op randartikelen, zoals een zweepje.
Een zadel of een bit of hoofdstel moet gewoon perfect passen en lang mee kunnen gaan, ongeacht de naam die eraan hangt.
Een cap of bodyprotector, ook goed. Dat is voor je eigen veiligheid en comfort, maar is die prijs wel correct? Spelen die fabrikanten niet in op mensen hun besef of vrees van veiligheid..?
Ouders hebben ook een groot aandeel in veiligheid en de rest.
Kids maken daar ook vaak misbruik van.![]()
Niets is leuker om met een superdure BP te verschijnen in de les en neer te kijken op je mede-lesgenootjes die dat ding niet hebben/ kunnen betalen, maar of ze er beter door paard rijden?
Ik ben geen enkel kid tegengekomen die zei: ik wil dit niet aan, want dan rijdt ik voor banketstaaf.
Ook weer een gevalletje: wat de gek er voor geeft...
Paardenbusiness is gewoon geld, geld, GELD!
Poetskist nu: rond EUR 20,00
15 jaar geleden, gereedschapskist MET radio bij Gamma: EUR 5,00.
Heeft het superlang gehouden, totdat Tom wilde veranderen van muziekzender...![]()
Of Google eens paardenemmer, vanaf 15 Euro.
Een bouwmarktemmer kost rond 1 Euro...
Mja, wat je wilt...
MarvanTom schreef:Kom op nou, je koopt toch geen Swarovski-zweepje om de blingbling die het geeft in binnenbaklicht?![]()
Een zweepje is een zweepje.
Maar dan nog: het effect is hetzelfde toch? Met duur of goedkoop zweepje?
Mensen slaan door op randartikelen, zoals een zweepje.
Een zadel of een bit of hoofdstel moet gewoon perfect passen en lang mee kunnen gaan, ongeacht de naam die eraan hangt.
Een cap of bodyprotector, ook goed. Dat is voor je eigen veiligheid en comfort, maar is die prijs wel correct? Spelen die fabrikanten niet in op mensen hun besef of vrees van veiligheid..?
Ouders hebben ook een groot aandeel in veiligheid en de rest.
Kids maken daar ook vaak misbruik van.![]()
Niets is leuker om met een superdure BP te verschijnen in de les en neer te kijken op je mede-lesgenootjes die dat ding niet hebben/ kunnen betalen, maar of ze er beter door paard rijden?
Ik ben geen enkel kid tegengekomen die zei: ik wil dit niet aan, want dan rijdt ik voor banketstaaf.
Ook weer een gevalletje: wat de gek er voor geeft...
Paardenbusiness is gewoon geld, geld, GELD!
Poetskist nu: rond EUR 20,00
15 jaar geleden, gereedschapskist MET radio bij Gamma: EUR 5,00.
Heeft het superlang gehouden, totdat Tom wilde veranderen van muziekzender...![]()
Of Google eens paardenemmer, vanaf 15 Euro.
Een bouwmarktemmer kost rond 1 Euro...
Mja, wat je wilt...
Janine1990 schreef:LadyMadonna schreef:Niet helemaal essie. Neem nou mijn voorbeeld van de kep italia....
Sorry maar ik kan en wil geen 600 euro voor een cap betalen, dat is verdikke 3 maanden stalgeld, of ruim een half jaar boodschappen....
Maar hij zat wel het beste.
Helaas moet ik dan kiezen voor minder comfort
Maar dat zegt Essie toch? Jij hebt het ook zo goedkoop gemaakt als jij wilt. Je hebt een consessie gedaan op het comfort, met bovenstaand argument. Nou, dat is toch prima?
Ik denk dat er uiteindelijk maar heel erg weinig mensen zijn die jou veroordelen omdat je geen Kep draagtJe wordt er eerder op aangekeken als je flink geld uitgeeft aan uiterlijk vertoon. Meestal omdat het een andere partij onzeker maakt, en is uiteraard evenmin oké als het veroordelen omdat de andere partij zich te goed voelt om minder geld uit te geven.
essie_blue schreef:Ja precies?? Ik snap je niet helemaal LM, het is logisch dat je meer betaalt voor meer kwaliteit.
Dat is niet alleen bij paardensport, dat is met alles zo. Zo betaal je in de kledingwinkel voor cashmier ook meer dan voor acryl, betere en meer comfortabele kwaliteit. Dat de ene KEP goedkoper is dan de andere KEP, tja, dan gaat het verschil inderdaad in Swarovski steentjes en lederen afwerking zitten. Dat kan je nutteloos vinden, maar de ander hecht daar wellicht wel veel waarde aan. Ieder zijn ding
LadyMadonna schreef:Ik vind het belachelijk dat ik kennelijk dus 600 euro uit moet geven voor een comfortabele cap....
Dat ik consessies doe is niet uit luxe. Ik zou ook liever iets op m'n hoofd hebben waarvan ik niet na een half uur hoofdpijn krijg.
LadyMadonna schreef:Ik ben niet de enige met dit probleem, ik lees het regelmatig op bokt.
Ik stel toch nergens de fabrikant verantwoordelijk?
Ik vind het gewoon raar dat als er een aardige groep mensen is met dit probleem, je kennelijk alleen kunt slagen met een peperdure cap. (Die goed zat was 600 euro, die van 400 zat ook niet goed).
Paarden zijn mijn hobby, en ik voer mijn hobby graag uit zonder hoofdpijn, is het dan raar dat ik ervan baal dat ik geen betaalbare passende cap kan vinden? Jullie doen net of ik dat bedrijf elk moment een boze brief ga schrijven ofzo.![]()
Ik ben zelf absoluut niet materialistisch. Ik geef niks om merken of setjes, ik wil alleen een betaalbare cap waar ik geen hoofdpijn van krijg
moonfish13 schreef:Een heel aantal jaar geleden kwam Eurostar met de stripe in pads, die waren 55 euro en dat was al belachelijk vond men.
Daarna ging Eskadron er nog eens lekker overheen en sindsdien is het einde echt zoek voor de prijzen van dingen als zadeldekjes.
Je legt gewoon al 30-40 euro neer voor een flutdekje als je niet oplet.
Zelfs Harry's horse heeft nu dekjes van 50 euro, die een aantal jaar geleden volgens mij net 35 euro waren.
Hoofdstellen, je kunt nu echt geen budget hoofdstel kopen die ook nog een fatsoenlijke kwaliteit heeft.
Kocht laatst beugelriemen, 30 euro. Vertoonden al slijtage na 2 keer rijden en beschadigden ook nog mijn zadel. Reactie van de verkoopster was dat ik niet zoveel kon verwachten voor die prijs.
Echt belachelijk, als je niet teveel betaald moet je het dus maar normaal vinden dat iets in no time stuk is, hoe belachelijk is dat?
Ik kon er trouwens 80 euro bij leggen voor een duurdere variant, ook niet dat er nog een tussenklasse te krijgen was.
moonfish13 schreef:Reactie van de verkoopster was dat ik niet zoveel kon verwachten voor die prijs.
Echt belachelijk, als je niet teveel betaald moet je het dus maar normaal vinden dat iets in no time stuk is, hoe belachelijk is dat?
Ik kon er trouwens 80 euro bij leggen voor een duurdere variant, ook niet dat er nog een tussenklasse te krijgen was.
Janine1990 schreef:Wat beugelriemen betreft: Passier! Kosten nu 50 euro zie ik, ik heb ze destijds voor iets van 40/42 euro gekocht. Maar die dingen zijn fantastisch! Mooi leer aan de buitenkant en binnenin zit gewoon nylon, waardoor de riemen niet uitrekken. Althans, niet zo erg als menig leren beugelriem