Zadelprobleem, veel meningen gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:38

Nachtlampje schreef:
Hmm is ook nog te overwegen.

Wat vinden jullie van Hidalgo zadels?
Ik zag dat er ook een ijslandervariant was..

Da's hartstikke leuk als ze een model IJslandermodel noemen maar bedenk je wel dat dat nog niet betekent dat het ook op jouw paard past. Als je eens wist wat voor misvattingen er bestaan over zadels voor IJslanders := Zie bij voorbeeld, zonder naar te willen doen, de posts van wouke en Aerdenhout1.

Gaat erom dat je zadel past op je paard. Jij hebt ook een vierganger toch? Dan durf ik te wedden dat hij model in z'n rug heeft. Een welving. Vijfgangers hebben vaak veel rechtere ruggen. Let erop dat je inlages niet te stug zijn, ik had hetzelfde probleem met mijn panelen. Ze moeten wel de druk verdelen maar ze moeten óók passen bij de welving van de rug van je paard.

Kan je zadel nog zo IJslandermodel zijn... als met "IJslander" vijfganger bedoeld wordt wordt je paard er misschien niet zo blij van.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:30

PMarena, bedankt voor de link, zal die dan wel es lezen, denk dat het vooral voor TS interessant is, met mijn rugproblemen blijf ik met boom rijden om de rug van het paard toch wat "af te schermen" van mijn mankementen. Ik wil hier geen discussie opzetten, zou het alleen jammer vinden als TS er na verloop van tijd zou achter komen dat zij en haar paardje toevallig één van die combinaties zijn waar het met boomloos niet goed komt, kan een boel tijd, geld en ellende kosten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 08:53

Ik bedoelde die link eigenlijk meer van: meld je daar even, dan kunnen we uitleggen hoe raar dat verhaal in elkaar zit, er staan gewoon keiharde leugens in namelijk. Als die er niet expres in gezet zijn (ga ik even vanuit) dan is het gewoon pure onkunde en van een "expert" mag je toch wel wat meer expertise verwachten zou je denken :)

Maargoed het stuk is ook al uit 2006 en de meeste boomloosjes die nu verkocht worden inclusief de huidige Barefoots, bestonden toen nog niet eens :P