Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:@Mews: Zo is het goed te zien inderdaad, dankjewel
Die 'pad' met kurkdeeltjes zit dus echt aan het zadel zelf vast?
_Gummybear schreef:http://www.decathlon.nl/media/819/81970 ... 673185.jpg
iemand nog wat tips en voor en nadelen over dit zadel ? Ik hoop van wel !
Dobel schreef:die halfpads, is dat geen enorm gedoe met op en afzadelen?
suuske schreef:Nog even over de half pad. Volgens Natasja van Barefoot België kun je de half pas ook op je dekje doen (staat op de site). Sommige zeggen dat de ruggengraat vrijheid dan minder wordt maar dit maakt toch eigenlijk geen verschil erop of eronder want het pakket blijft even dik en de druk wordt toch verdeeld door de inlages. Ik snap uiteraard wel dat je even met de halstertouw test even moet kijken of er nog genoeg vrijheid over blijft. Of ben ik nu zo
Safiera schreef:Ik heb vandaag ook een ontdekking gedaan
Onze kleinste pony loopt tot nog toe het beste onder een barefoot. Ze heeft al een hele tijd een Bf Cheyenne drytex maat 0. Omdat ze ouder werd kreeg ze toch wat meer schoft. Het schuurde, ondanks grandeurpad met zachte+ stevige inlages nog wel eens open op de schoft. Of eigenlijk, achter op de schoft, want het voorste deel schoft is mooi vrij door de pommel.
Ik had er, tot ik iets beters zou verzinnen, zo'n gelpad met gaatjes op gelegd, onder de grandeurpad. Werkte als een tierelier, want de geïrriteerde kale plek op de schoft begon te genezen.
Nou vandaag: na het rijden (intensieve training met veel galop) was de gelpad op de schoft kapot
Nouja, ik koop dus gewoon weer een nieuwe gelpad. Maar iemand van jullie een andere oplossing?
Voor een trekker zijn we aan het sparen (die lag namelijk het beste toen buitenzinnig eens bij ons kwam passen). Al kregen we toen ook de bevestiging dat onze Bf nog goed lag.
Safiera schreef:Ik heb vandaag ook een ontdekking gedaan
Onze kleinste pony loopt tot nog toe het beste onder een barefoot. Ze heeft al een hele tijd een Bf Cheyenne drytex maat 0. Omdat ze ouder werd kreeg ze toch wat meer schoft. Het schuurde, ondanks grandeurpad met zachte+ stevige inlages nog wel eens open op de schoft. Of eigenlijk, achter op de schoft, want het voorste deel schoft is mooi vrij door de pommel.
Ik had er, tot ik iets beters zou verzinnen, zo'n gelpad met gaatjes op gelegd, onder de grandeurpad. Werkte als een tierelier, want de geïrriteerde kale plek op de schoft begon te genezen.
Nou vandaag: na het rijden (intensieve training met veel galop) was de gelpad op de schoft kapot
Nouja, ik koop dus gewoon weer een nieuwe gelpad. Maar iemand van jullie een andere oplossing?
Voor een trekker zijn we aan het sparen (die lag namelijk het beste toen buitenzinnig eens bij ons kwam passen). Al kregen we toen ook de bevestiging dat onze Bf nog goed lag.
Safiera schreef:Passen heavy duty inlages dan in een pad maat 0-1? En nog dikkere inlages... Ik vind zachte + stevige al veel onder een zadel met VPS, het is nu al echt zo'n torentje
Wel fijn dat je het probleem herkent. Rijd jij nu nog met Bf?