Ervaringen Harry Horse Flextrainer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:24

tientjeh schreef:
CK88, leven en laten leven zeggen we dan altijd.

Ik val toch ook niemand aan :) het is een discussie forum en enige wat ik zeg dat het een modetrend is en het geen goede dagelijkse bescherming is. Er worden toch ook ervaringen gevraagd? :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:27

Jij hebt ze zelf niet in handen gehad en niet gebruikt, dus dat is een mening en geen ervaring.
Maargoed, ga er verder geen woorden aan vuil maken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:31

tientjeh schreef:
Jij hebt ze zelf niet in handen gehad en niet gebruikt, dus dat is een mening en geen ervaring.

Pardon? Ik heb ze gewoon liggen op stal hoor *pakt er 1tje :))* stalgenootje had ze toevallig toen ik haar over de discussie vertelde , welliswaar die van HKM maar die zijn hetzelfde toch? Ze heeft ze alleen voor op wedstrijd, de witte.
Jullie moeten het ook zelf weten hoor, maar het is gewoon mijn mening. We knuppen toch vanalles om de benen voor de mooi. Maar pas er gewoon voor op bij regelmatig gebruik want bij overhitting worden de pezen heel slecht waardoor je sneller blessures krijgt.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:32

tientjeh schreef:

En verder lezen, op de dressuurstal hadden ze de luxe variant, die met aan de buitenkant leder en binnenkant echte wol. Daar heb ik mijn ervaring ook van verteld.

tientjeh

Re: Ervaringen Harry Horse Flextrainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:35

Dat heb je er niet bij verteld. In jouw verhaal stond niets over een stalgenoot die ze had. En ook omdat je de samenstelling van de beschermer niet weet.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:46

nou, pony heeft altijd met rijden bescherming op, en heeft vorige week een peesscan gehad ( niet dat er iets aan de hand was, mijn moeder is DA assistente en de DA wilde oefenen op een pony. ) en alles was nog gewoon helemaal goed hoor!

maargoed gistere met het rijden heb ik meteen de bescherming afgedaan en gevoeld of ze warm waren. dat waren ze helemaal niet. ook niet bezweet, dus ik ben er heel blij mee!

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:25

CK88 schreef:
Princesj schreef:
Ik heb nu kunstleren beschermers met neopreen binnenvoering (Tekna), daar blijven de benen super koel en droog onder. Dus ik maak me niet al te veel zorgen.

Vreemd aangezien neopreen gemaakt is om duikers warm te houden in vrieskou enze, dus dat kán niet ademen. Gelukkig zijn er steeds meer neopreen vrije peesbeschermers op de markt :D

Neopreen kan wel zeker ademend zijn aangezien ze in de jaren heel ver zijn met de ontwikkeling hiervan. Het wordt ook al veel toegepast in bijvoorbeeld neopreen sokken. Het gaat dus veel verder dan alleen het isolerende en waterdichte neopreen wat gebruikt wordt voor de duikpakken. Het is een bepaalde techniek met een soort micro gaatjes in het neopreen. Dus wel degelijk een geschikt (sterk, zacht, makkelijk te reinigen) materiaal voor peesbeschermers.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lak kleurtjes van HKM :).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:57

Omgomgomg de roze passen perfect bij mijn homo set

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:58

wat kosten de roze ?
die passen perfect bij mijn nieuwe roze set

Afbeelding

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:09

o die rode := , waar kun je ze via internet naar belgie laten versturen?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:14

Citaat:
Neopreen kan wel zeker ademend zijn aangezien ze in de jaren heel ver zijn met de ontwikkeling hiervan. Het wordt ook al veel toegepast in bijvoorbeeld neopreen sokken. Het gaat dus veel verder dan alleen het isolerende en waterdichte neopreen wat gebruikt wordt voor de duikpakken. Het is een bepaalde techniek met een soort micro gaatjes in het neopreen. Dus wel degelijk een geschikt (sterk, zacht, makkelijk te reinigen) materiaal voor peesbeschermers.

Het maken van gaatjes in neopreen maakt het niet ademend, die sokken wat jij bedoeld zijn ook voor duikers om ze warm te houden. Bij alles wat ik van neopreen kan vinden zie ik nergens dat het ademt? Ik heb van die 3 in 1 beschermers gehad die ademden doordat er gaatjes inzaten, maar de benen kwamen er net zo nat onderweg als normaal.
Maar ach schade aan de paardenbenen komt pas nadat het er 40 graden onder wordt geloof ik? Met hele warme dagen denk ik dat je dan een beetje moet uitkijken wat je om de benen doet. En ik vind ze ook prachtig hoor de flex trainers! Voor de mooi (en voor dat geld) zou ik ze ook zeker kopen.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:18

Kunnen we voor de HKM bescherming niet een appart topic aanmaken? Dan blijft het hier ontopic!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:18

goed idee
doe jij dat ?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:20

Wil jij dat niet doen? Ik kan dat nu niet ivm. Mijn telefoon een beetje raar doet.....

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:23

Die van HKM kan je via ebay.de al bestellen in de maat L :).

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:32

ik zag het ja
waarom niet in M :(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:33

afvoer van de hitte door bont in de binnenzijde te doen? Niet om vervelend te zijn maar (nep) bont is misschien wel het warmste wat er bestaat...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:34

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:38

Woogy schreef:
afvoer van de hitte door bont in de binnenzijde te doen? Niet om vervelend te zijn maar (nep) bont is misschien wel het warmste wat er bestaat...

_/-\o_ Eindelijk iemand die er ook grote vraagtekens bij heeft...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:39

Nou mijn paard had geen bezwete benen. Bleven mooi zitten :)
Mijn paard is sowieso niet snel bezweet eigenlijk. Stap ook heel veel tussendoor.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:40

soepkippen, laten we nog meer rotzooi om die pezen heen hangen, worden ze beter op...

Moet een paard zweten om het warm te hebben? Sterker nog de kern van de pees wordt heet en die kun je aan de buitenkant niet zien...natuurlijk

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:41

Nou nou, wat zit jij te happen! Mag ik even zelf uit maken wat ik om de benen van mijn paard doe? Met de zijgangen strijkt hij soms, ik hou ze lekker om. Zo warm worden ze er niet onder, dat heb ik zojuist ervaren.
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 02-05-13 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:44

ik zit niet te happen, zit me voornamelijk af te vragen waarom mensen zo'n overtuiging vinden in het correcte van beenwarmers...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 17:47

Ik heb de Flextrainers binnen :)
(en gelijk gepast)

Vind het een beschermer die er heel mooi uit ziet, maar ik vind de binnenvoering wat "vreemd"??
Misschien morgen even er mee rijden.

Maar mijn eerste indruk is:
een hele mooie beschermer, maar of ik hem ga gebruiken...
(ik krijg er een kerstmangevoel bij :P )