Sedelogic pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sedelogic pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:40

ik zal het eens overleggen als mijn zadelmaker komt.
in principe denk ik altijd 'een dun dekje moet zat zijn'...maar vooral tijdens langere ritten lijkt dit toch niet zo te zijn.
ik draaf over het algemeen dan best wel veel en ben toch bang dat dit allemaal teveel druk geeft.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:09

En Darkchrystal heb je het nog besproken met je zadelmaker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:10

Die komt over een week

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:17

Ik heb de pad sinds vandaag, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken...

Heb ik hem verkeerd liggen? Hij steekt zo onder het dekje uit..
Afbeelding
Of misschien moet ik een dekje kopen met schoftuitsparring? Deze foto is voor het rijden.

Na het rijden is het dekje er wel een stukje onder weg geschoven, wat normaal dus nooit gebeurt...Met rijden merkte ik niet veel verschil, zelf had ik wel iets het idee dat ik een 'demping' voelde.
Afbeelding
Afbeelding
Na het rijden, ik heb het idee dat de pad de pasvorm van mijn zadel er niet beter op maakt. Mijn zadel lag perfect, even ter vergelijking na het rijden zónder pad, dekje ligt nog perfect op de plek nergens geschoven:
Afbeelding

Ik rijd er een tijdje mee, vind ik het niks verkoop ik de pad.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:31

Ten eerste wat een machtig mooi zadel heb je <3

Bij mij steekt de pad minder onder het dekje uit, althans dat idee heb ik. Ik heb ook geen last van schuivende dekjes terwijl ik meestal dekjes zonder lussen gebruik. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken vanavond.

Ik trek het dekje en de pad wel helemaal naar boven in de kamer, misschien dat dat ook scheelt...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:34

Moratoetje schreef:
Ten eerste wat een machtig mooi zadel heb je <3

Bij mij steekt de pad minder onder het dekje uit, althans dat idee heb ik. Ik heb ook geen last van schuivende dekjes terwijl ik meestal dekjes zonder lussen gebruik. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken vanavond.

Ik trek het dekje en de pad wel helemaal naar boven in de kamer, misschien dat dat ook scheelt...

Is nieuw :)) ben er ook super blij me, heerlijk zadel http://www.customzadels.nl/home

Ben benieuwd naar jou foto's Moratoetje..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:41

hmm, de binnenkant van het dekje wordt dus hard?
Waarom hebben we dan zachte wolgevulde kussens onder een zadel? Of is het niet zo hard dat je een soort 2e boom hebt? Dat is namelijk een beetje het gevoel dat ik er bij krijg, dat je de druk een onpassende boom er mee kan opheffen omdat je er een nieuwe harde laag onder doet.
Ik zou er wel eens een tijdje op willen zitten. Als mijn zitbeenknobbels na 6 uur auto rijden geen zeer doen dan ben ik overtuigd ;)
Zo heb ik namelijk ook de prolite zelf gestest: pijnvrij auto rijden :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:46

De pad is veerkrachtig en dat merk je (althans ik) tijdens het rijden. Het werkt als een schokdemper, zo zie ik het.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:47

Ik zie dat ik verkeerd kijk. De equalizer wordt dus hard, de normale pad niet.
klopt dat?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:52

De equalizer moet je volgens mij eerst warm maken met een föhn, ik heb daar geen ervaring mee. Ik durf dus niet te zeggen of die hard wordt.

De normale pad is in ieder geval niet hard, maar veerkrachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 14:58

Ook hier een paard met een gevoelige rug door een blessure. Mijn zadel heeft een hele nieuwe vulling en ik rijd met een speciale pad (kan ff niet op de naam komen). Deze pad lijkt mij ook echt super voor mijn paard maar man... Het mag allemaal wat kosten. Maargoed als het echt werkt, en mijn paard zou er goed onder lopen dan wil ik het zeker overwegen..

CK88, ik vind dat die pad idd raar onder je zadel ligt.. Alsof hij voor een springzadel is ofzo? Je zadel ligt zonder pad veel mooier :j

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:08

Wauw wat een geweldig mooi zadel inderdaad Ck88. Maar die pad ligt echt vreemd inderdaad.

Ben wel benieuwd naar meer foto's van mensen die met deze pad rijden.
Moratoetje had jij nog foto's gemaakt gisteren?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:23

Afbeelding

Zo ligt ie onder mijn zadel..ik ben er nog steeds dik tevreden mee!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:25

Dat zadel ligt echter niet goed :o
Het hoort niet zo ver achterover te liggen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:28

Ik vind bij bovenstaande foto ook dat het zadel helemaal niet goed ligt :\

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:31

Dat zag ik dus ook. Dat zadel ligt niet goed. :n

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:23

Klopt ook...voordat jullie er allemaal overheen gaan vallen! dat zadel is op maat gemaakt voor m'n andere paard..maar ik stap deze ermee.{omdat ik zelf nog niet kan rijden verder na ongeluk en ik voor dit paard nog een zadel op maat moet laten maken} Maar ik wilde even laten zien hoe de pad eronder ligt.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:27

ik heb er ook een, inderdaad aangeraden door mijn zadelmaker. gelijk met de aanschaf daarvan heeft ze een beter passend zadel gekregen, dus weet niet precies of t aan t zadel, de pad of beiden ligt. wel merkte ik meteen verbetering en wat zeker aan de pad ligt is dat het in ieder geval schok dempend werkt! ik ben tevreden, wel een heel bedrag, maar dan heb je ook wat.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:31

Elisa2 schreef:
Klopt ook...voordat jullie er allemaal overheen gaan vallen! dat zadel is op maat gemaakt voor m'n andere paard..maar ik stap deze ermee.{omdat ik zelf nog niet kan rijden verder na ongeluk en ik voor dit paard nog een zadel op maat moet laten maken} Maar ik wilde even laten zien hoe de pad eronder ligt.

Fijn dat je dit zelf weet .

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:02

Hij is nu al 20 euro goedkoper bij Koole ruitersport :\ banketstaaf voor de mensen die er 160 voor betaald hebben..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:56

Ik was erg enthousiast na de verhalen hier maar nu ik foto's van de pad onder het zadel zie heb ik toch zo mijn bedenkingen. Vind het niet veel doen voor de pasvorm van het zadel.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:15

Pantykous schreef:
Ik was erg enthousiast na de verhalen hier maar nu ik foto's van de pad onder het zadel zie heb ik toch zo mijn bedenkingen. Vind het niet veel doen voor de pasvorm van het zadel.

Je moet hem gewoon eerst proberen voordat je hem koopt denk ik...Voor iets minder goed liggende zadels kan het wel goed zijn misschien. Ik heb er vandaag voor de 2e keer mee gereden, maar nog niks bijzonders gemerkt.

Gr Claudia

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:22

Proberen is zeker de moeite waard!
Ik heb de pad bij meerdere ruiters gezien en bij geen van deze lag de pad slecht onder het zadel.Ook bij mezelf had ik dit probleem niet, ik heb hem op meerdere paarden uitgeprobeerd.Je moet hem dan ook, net als je shabrak, wel iets in de kamer trekken.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:18

Hoeveel laags pad hebben jullie allemaal?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:24

Heb nog geen foto's kunnen maken van de pad onder mijn zadel. Ik heb wel foto's maar dat zijn rijfoto's, niet echt duidelijk denk ik.....

Afbeelding

Ik heb een 2-laags pad, Lisette