Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:20

soeraya schreef:
Ja, hij was meteen los en door zijn lijf aan het bewegen, terwijl dat normaal toch echt wel een minuut of 20 a 25 nodig heeft.. zijn gangen waren ook meteen ruimer en groter..

Goed te horen! Super!
[***] schreef:
Ha, ha, ha, ja dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Ik ben erg benieuwd naar de volgende keren dat je er mee gaat rijden.

Zijn er nu echt geen mensen die het helemaal NIKS vinden???

Wij hebben van alle singels die wij verkopen alles ter test aangeboden en slechts 2 retour gekregen omdat er niet veel verschil te zien was in vergelijking met de huidige.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:29

Ik weet nu wel een paar ervaringen van mensen die hem niet beter vonden dan een andere singel. Maar ook niet slecht. Klapt het bolle gedeelte van de singel, bij de voorbenen ook open? Komt los van de borst/buik zeg maar? Dat doen normale anatomische singels wel.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:33

J_Onne

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:34

Wat is daar het voordeel van? Van het loskomen van de buik?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:38

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:39

Dat leek ons inderdaad ook, maar navraag bij Fairfax wees uit dat met de drukmetingen dit helemaal niet het geval was. Wat ook tegen hun verwachting in was. Het middenstuk is ook best wel breed.

Voor degenen die dit interessant vinden, kun je hier een artikel vinden over de pasvorm, drukmetingen en het precieze verschil die deze singel maakt:
http://www.ruitershoppasdedeux.nl/index ... 16&lang=NL

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:03

Ik heb hem zojuist besteld na grondig internet doorzocht te hebben naar ervaringen. Ik ben heel benieuwd, vind het wel veel geld dus ik hoop dat het werkt voor mijn enigszins ronde paard die duidelijk laat merken dat hij aansingelen niet leuk vindt.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:25

Ik heb hem ook gisteravond besteld. Hoop dat ie morgen binnenkomt dan kan ik er van t weekend mee rijden .Anders word het woensdag . Ik ben heel benieuwd...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:12

Ik ben er ook sterk over aan het nadenken om 'm aan te schaffen. :j

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:14

Ik zit er ook aan te denken om hem aan te schaffen......maar het is een behoorlijke uitgave dus toch maar even wachten op mijn verjaardag! Hopelijk zijn mijn beide paarden even breed tussen de voorbenen, kan ik hem bij beide gebruiken :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:39

Bij ons stal is ie gebruikt door 3 mensen, die het alle geen goede singel vinden doordat de voorkant van het borstbeen afkomt, komt de druk op de achterkant van singel en lift ie het zadel naar voren

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:53

Hij hoort toch wat los te komen van de voorkant als ik het goed begrepen heb?

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:54

Omdat wij dachten dat dit ook het geval was hebben we het bij Fairfax nagevraagd. Hun drukmetingen wijzen uit dat de singel niet alle druk naar de achterkant verplaatst. Je kunt dit in het filmpje van Fairfax ook terug kijken.
Je moet er wel goed op letten dat de singel met de goede kant naar voren wordt bevestigd. Veel mensen hebben de neiging deze andersom te doen.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:24

tita schreef:
Bij ons stal is ie gebruikt door 3 mensen, die het alle geen goede singel vinden doordat de voorkant van het borstbeen afkomt, komt de druk op de achterkant van singel en lift ie het zadel naar voren
/

De voorkant komt inderdaad los van het borstebeen maar mijn zadel lift niet naar voren, hebben zj het onderzoek en resultaten die eruit kwamen wel grondig gelezne? Anders lijkt me niet dat je zulke uitspraken kan doen.. :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:28

Zadels bleven niet goed liggen, niet iedereen kan tevreden zijn

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:44

Helemaal waar. Vind het alleen bijzonder dat het nou net 3 mensen op 1 stal zijn..

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:47

tita schreef:
Zadels bleven niet goed liggen, niet iedereen kan tevreden zijn

Dat snap ik ook wel hoor ;) rustig maar

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:08

Vreemd. Mijn singel komt aan de voorkant niet los. Ik heb hem zelfs iets strakker op de achterste singelstoten omdat de gaten niet helemaal gelijk lopen.
Ook juist het grootste verschil dat ik merk is dat hij mijn zadel juist heel erg mooi naar achteren houdt. En dat terwijl ik een maat gemaakt zadel heb en al met een luxe leren singel reed. Die combi was al super, nu hebben we het nog perfecter voor elkaar.
Wat ik me dus afvraag naar aanleiding van mijn eigen ervaring is of de singel in het verhaal van tita wel goed gebruikt is en of de zadels goed liggen. Zou jammer zijn als die mensen een slechte ervaring hebben terwijl het niet had gehoeven.

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:12

Ik heb hem vanochtend ontvangen net voor ik naar stal ging. Ik heb er mee gereden en mijn zadel bleef juist wel goed liggen! Ik had eerst een 'normale' rechte singel, maar deze singel trok mijn zadel wat naar voren. Als ik mijn zadel na het rijden eraf haalde zag ik dat ook altijd aan de haren. Mijn zadel is recent nagekeken en ligt helemaal goed dus daarom dacht ik dat het van de singel kwam. Dat blijkt dus te kloppen, mijn zadel lag nu nog prima en alle haren na het afzadelen lagen netjes plat. Verder had ik ook echt het idee dat hij ruimer liep en schakelen ging ook makkelijker. Nu is mijn paard nog maar 3,5 en nog een beetje wisselvallig dus ik ben benieuwd of het de volgende keer weer zo is. Maar voor nu ben ik dus heel positief!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:52

En ik word steeds nieuwsgieriger!! Moet nog even wachten tot de smalle gearriveerd zijn. -O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:57

Als iemand hem wil uitlenen voor een ritje hou ik me aanbevolen. ik ben ook enorm sceptisch, want ik weet ook dat de mens in elkaar zit: het is duur, dus MOET het wel goed zijn.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:50

Waar woon je germie?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:30

Ik mag hem lenen van mijn stalgenoot, die is er overigens wel tevreden mee.

Je mag de singel bij drunens ruiterhuis ook uit proberen.
Dus as dinsdag in de les gaat ie erom.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:49

Ik heb er gisteren ook een meegenomen, maar hij is ten eerste veel te kort (had 55cm mee maar ga nu voor de 65) en twijfel over de breedte van het middenstuk. Denk dat ik toch voor de smalle versie ga. En dan heel benieuwd of mijn endurancepaard er ook zoveel makkelijker mee gaat bewegen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:05

Venetia schreef:
Waar woon je germie?

Vlakbij Groningen/Kop van Drenthe.