Ik vind de PRP een echte aanrader, wij hebben het pas wel gedaan en de pees is onwijs mooi geworden. En idd het revalideren is niet korter maar de pees word beter doordat er minder kalkvorming in gaat zitten door het vullen van het gat. Wij Ijn nu aan het opbouwen, 10 min stappen 3 min daven 5 min stappen 5 min draven en weer uitstappen. Half uur in totaal. Ik ben onwijs blij, nu een week met dit bezig en het beentje houd zich super, dik zal het waarschijnlijk altijd blijven, mss dat ik daar ooit nog lasertherapie voor ga doen. En van het voorjaar laat ik haar dekken, dan weet ik zeker dat we alle tijd nemen om te herstellen, en daarna hoop weer te kunnen starten, heb er wel een twee jaren plan van gemaakt, maar ze is het waard!!!
Ik dacht dat de da tegen me zei dat ze de prp nu heeft gehad. (Ik was er zelf niet bij omdat ik moest werken) maar als ik info zoek denk ik toch niet dat dit het was. Zal het nogmaals navragen. En eventueel deze optie voorleggen want kostenplaatje is toch wat minder. Mag ik vragen hoeveel jij hebt betaald voor de prp? Eventueel via pb.
Raar. Ik kom zoveel andere prijzen tegen. De stamcel zou bij mijn da 850 euro zijn. En ze heeft de prp nu gehad dacht ik en dit was veeeeel minder een 200 euro. Maar ben het niet helemaal zeker dat het effectief prp was. Hij heeft me een benaming gegeven maar ik ben ze vergeten. Prp komt me gewoon het meest bekent voor. Ook raar dat ze al deze behandelingen niet bij mijn vorig paard hebben aangehaald.
Ik heb ook het idee dat ik iedere keer andere dingen te horen kreeg als behandeling en rust periode, en dat terwijl ik nu al 3x met exact dezelfde blessure te maken heb gehad (40% gat midden in de pees)...
Even nagevraagd en het is effectief prp geweest. Heb ik dus een goedkope vee arts! Nu het been zag er eigenlijk redelijk uit. Beetje zwelling maar eigenlijk al veeel beter als voorheen. Morgen kan het stappen beginnen. En even met de staleigenaresse gesproken en deze vind net zoals ik dat het beter is na een periode stappen de rest te laten revalideren op de wei. Ze zal een mooi droog stukje wei krijgen en dan heeft ze alle tijd om aan te sterken. En na de acute fase schat binnen een week of 2 zal ik beginnen met de ice vibe. Ben benieuwd!
Ik heb 750 euro betaald voor de PRP, het feit dat het zo duur is ligt aan de apparatuur die je ervoor nodig hebt, om dat bloed te scheiden, heb ik me laten vertellen. Ik heb de eerste 2 weken na de PRP geen icevibes gebruikt, daarna op standje 1. Na 6 weken de controlescan gewoon weer standje 2.
Stappen jullie rond met de ice vibes? Of altijd in de poetsplaats op stal? Heb ze nog niet maar ga nu aan de slag met gewone icepacks, bandage erond en stap hiermee wel rond.
Heb ze gisteren voor het eerst gebruikt. Hij reageerde er niet op, had wel verwacht dat hij het raar zou vinden of zo, maar helemaal niks. Ik had wel het idee dat het been veel dieper gekoeld werd met de ice-vibe aan ipv alleen de coolpack gebruiken. Nu voelde zijn been na 20 echt koud aan, terwijl alleen met de coolpack zijn been nog lauw aanvoelt en de coolpack steeds warmer wordt. Die was nu ook nog hartstikke koud. Hebben jullie dezelfde ervaring? Ik laat m overigens rustig op stal staan, lijkt me prettiger en dat het dan ook beter zijn werk kan doen als dat ik tijdens ook nog zou stappen.
Ik heb ook een vraag over de Ice Vibe: heeft iemand m ook in gebruik voor een pony? Ik zit eraan te denken het aan te schaffen voor mijn welsh a, maar betwijfel of het effect goed is als ze te groot zijn. Ben benieuwd
denk niet dat dat lukken gaat. ik heb ze na twijfelen toch aangeschaft voor mijn D pony met smalle pijpjes en eigenlijk zijn ze hem ook te groot, maar het blijft net hangen, dus als ik er bij blijf durf ik het wel aan. Hij heeft maatje S van proff choice en maatje pony van de standaard harde peesbeschermers.